Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 20:33

Heb ook nog een kaas tip, wij hebben hier een Koetshuys kaas winkel: http://www.koetshuyschkaas.nl/
Zit in best wat regio's, echt superlekkere kaas en je betaalt nooit meer dan 7,95 per kilo. Ze hebben geitenkaas, hele lekkere oude kaas, 20+kaas allerlei soorten kruiden en notenkazen. En vaak ook aanbiedingen, bv 10 babybells voor 1€, 3 stukken 'restjes' kaas voor 5€ (en dan heb je dus bij een kilo voor 5€).

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:29

Ik zweer bij de blauwe schep en schoon van ah.

Klontert super, ruikt fris en gaat best lang mee.
(1 doos voor 2 katten in 2 weken, 2 kattenbakken)
:)

benangelique

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 08:51

ik heb net enorm bespaard.
wilde flink los qua kleding voor dochterlief in het prijzencircus van de v&d, is alles uitverkocht in haar maat :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:05

Dat is jammer, ba!

Ik moet binnenkort hoogstwaarschijnlijk naar de diëtiste (als mijn bloed goed is)... Ik vrees dan alleen wel voor mijn boodschappenbudget :+

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:15

Mootje schreef:
Dat is jammer, ba!

Ik moet binnenkort hoogstwaarschijnlijk naar de diëtiste (als mijn bloed goed is)... Ik vrees dan alleen wel voor mijn boodschappenbudget :+

Why?! Omdat je af wilt vallen of om andere redenen?

Ik eet imo kei gezond en ben toch erg goedkoop uit met boodschappen hoor :)!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:23

Als ik niet oplet wat ik eet kom ik minimaal 3 kg aan per week en als ik echt pietluttig ben met wat ik eet val ik max. een ons af... Hoop eerlijk gezegd dat ik een schildklierafwijking heb, anders wordt het een hele kluif :o
Ik was toen ik nog ongezond at veel goedkoper uit :j En de richting die ik op wil (á la Amber Albarda) kost eigenlijk nog meer aan ingrediënten.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:25

Hmm nouja kijk ik eet al 5 jaar erg gezond en netjes en ben inmiddels 20 kg kwijt en dat altijd met studentenbudget en nu met ernstig bespaarbudget :)!

Ik ben er van overtuigd dat je met een klein budget ook enorm gezond kan eten :). Zelfs goedkoper dan ongezonder eten...

Imo is het sowieso veel groenten gaan eten en niet snacken en drinken in die snacks en drinken gaat normaal veel geld om. Dat kan je dus mooi spenderen aan groente en fruit :)!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:27

En laat ik daar nu 3 kilo per week mee aankomen.... Nu hoef ik sowieso niet op mijn centen te letten, maar geef het liever ergens anders aan uit :+ Wacht eerst het bloedonderzoek wel af.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:29

Kom je 3 kg aan van groente en fruit bedoel je?!

Ik zit momenteel ook in een onmogelijke situatie met afvallen pffff!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:34

Als ik niet goed oplet wat ik eet (en dan drink ik al geen frisdrank, limonade, eet geen koek, snoep etc.) kom ik inderdaad 3kg per week aan :')

Pff, Afgelopen weekend in de supermarkt waren trouwens de pink lady appels 3.99 voor 6 appels :oo Heb toen maar de goedkoopste meegenomen!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:36

Dan zou je inderdaad denken dat er iets aan de hand moet zijn. Pfffff! Maar als je al die dingen al niet koopt, zal het inderdaad een aanslag worden op je budget denk ik ja :). Balen!

Ik vind appels op t moment sowieso belachelijk duur en ook niet lekker. Moeten weer massaal aan de mandarijnen denk ik...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:39

Manderijnen koop ik nooit... Ben wat dat betreft erg kieskeurig met wat ik eet. Bij anderen en in een restaurant eet ik echt alles, maar thuis heb ik toch mijn vaste vlees, groente en fruit :)

We hebben sinds vorige week zo'n sinaasappelpersautomaat... €4.50 voor een liter %) Heb toen maar een fles á 1.50 bij de Aldi meegenomen (die versgeperste jus).

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:40

Ik heb even een vraagje aan jullie, jullie als experts bezuiniging boodschappers hihihi.

Kan je gewone zonnebloemolie ook in de frituurpan doen? Enzo ja hoelang kan je het dan ongeveer gebruiken?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 09:46

gezond eten is ook duurder, als je veel groente en fruit koopt ben je altijd meer kwijt natuurlijk. Best lastig en niet zo gek dat mensen (niet jij Moo) zo belachelijk dik worden a la Amerika.....

ik zie het hier op school al, kinderen kopen in de pauzes turkse pizza's en broodjes hamburger want dat is goedkoper dan een bruin broodje met kaas..... (bij de winkeltjes waar zij naartoe gaan). En dus eten ze ook gerust voor schooltijd een turkse pizza :r

Verse Jus maak ik zelf, maar ook dat is duur want een net perssinaasappels is gerust 3euro...

lidaju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:10

Paan schreef:
Onze katten krijgen nu Royal Canin Urinary ivm blaasgruis bij een van beiden. Als iemand nog eens een leuke actie of zo weet van Royal Canin, dan hou ik me aanbevolen. Want dat spul is toch duur.

Paard krijgt Pavo Natures Best. Als deze in de actie is, dan hou ik de periode in de gaten. Koop op de eerste dag 2 zakken die in de ton gaan en dan op de laatste dan nog 2 zakken die ik op een muisveilige plek probeer neer te leggen.

Het voer van Prins is ook blaasgruis voorkomend en een stuk goedkoper, mijn katten doen het hier super goed op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:35

pfff weekmenu voor volgende week aan het maken, voor de verandering weer eens 0,0 inspiratie....

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:38

Vonneke wat heb je nog in huis wat je kan gebruiken ? Anders eens op de site van ah ingrediënten invoeren, dan krijg je hele leuke recepten ! Heb ik vorige week ook gedaan !
(ik heb het via de app gedaan, maar op de site moet het ook lukken denk ik !)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:39

ik heb het een heel eind op denk ik! Dat lukt me tegenwoordig aardig, kopen voor 1 week

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:41

Je kan ook gewoon dingen invullen waar je zin in hebt, of kijken bij pasta's aardappelgerechten, gerechten met gehakt erin, kip oid.
Ik ben ook mn diepvries leeg aan het maken.
Iemand vroeg nog waar de wereldgerechten in de aanbieding waren, bij de xenos hebben ze ze ook vaker ! Had laatst yakitori gehaald voor 1,25 !

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:45

Ik heb mijn weekplanning ook al klaar voor volgende week :j
Direct een lijstje er bij gemaakt en morgen dus boodschappen doen bij de AH en de Lidl :j Ben heel erg benieuwd wat het me allemaal gaat kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:48

sakkia, wat ga je eten?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:52

Ben ook eens benieuwd naar jullie weekmenus :o . Baseren jullie die oa op de aanbiedingen van deze week?
Vonneke, wraps? chili con carne, zelfgemaakte pizza, spruitjesstamppot (vond m nog niet zo heel lekker gisteren maar wel heeeel gezond :D ), roerbakgroente met rijst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:53

Ik ga iig voor spagetti, ovenschotel witlof, wortelstamp en wraps uit de oven :)

nog 3 dagen over.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-09-12 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 10:56

Op zoek naar inspiratie Vonneke? ;)

Rode kool ovenschotel is ook erg lekker :j En krieltjes met groente/ vlees gewokt of apart? Succes!

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:04

lieke2 schreef:
Ben ook eens benieuwd naar jullie weekmenus :o . Baseren jullie die oa op de aanbiedingen van deze week?
Vonneke, wraps? chili con carne, zelfgemaakte pizza, spruitjesstamppot (vond m nog niet zo heel lekker gisteren maar wel heeeel gezond :D ), roerbakgroente met rijst

Ik baseer het indd op de aanbiedingen van die week.
Deze week had ik mazzel en kon ik met de voorraad die ik in huis had al een heel eind op weg.
Wij krijgen weekends meestal de foldertjes, die blader ik altijd grondig door.
Donderdag doe ik altijd boodschappen, dinsdags en woensdags maak ik meestal een boodschappenlijstje omdat ik dan weet wat het budget is voor die week.
Bij de lidl, winterpenen 0,39 tot einde deze week.
Die heb ik even extra meegenomen ga ik straks even snijden en dan in de vriezer.
Kan ik er volgende week wel weer wat mee.

Zal vast al eens genoemd zijn maar uit pakjes koken is duurder.
Zelf maken, bijvoorbeeld kerriesaus kan heel makkelijk met boter, bloem en melk en flinke eetlepel kerriepoeder.