Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaygee

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 23:07

Ik heb er gisteren 3 meegenomen :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:30

SuSem schreef:
Als je de andere muur wit houdt, dan kun je ook witte kit gebruiken, dan heb je een superstrakke lijn :j

En laat je de kit daarna dan zitten ??

Ik heb gisteren nog een lamp gescoord voor in de woonkamer die afgeprijsd was van knap 400 naar
knap 200 Euro :D .

Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:34

Dat is nog eens leuk inkopen doen! :D Mooie lamp hoor!

kaygee, wij hadden dat spul ook bij de Praxis gezien, maar dan op rol. Echt vele malen duurder! Wilde nog een paar halen voor op de vloer, maar helaas waren ze dus uitverkocht :P

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:42

Ja die laat je zitten.. als je mooi dun kit, zie je daar niets van..

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 09:59

gave lamp!!!
altijd leuk, zo'n aanbieding!

de marskramer heeft ook de dekens, had ze ergens in een folder gezien maar wist niet meer waar... na wat speuren is het dus de marskramer :))
http://www.folders.nl/marskramer/folder ... Word=deken
maar waarschijnlijk duurder dan de action?

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:11

Thanks Kentaro ...en Marley
Ik heb gisteren zelfs lampen gezien van over de 2000 Euro . :wow:
Toen had ik zoiets van ik ben in de verkeerde hoek van de winkel := .

@ Susem ...Oke dan ga ik dat de volgende keer eens proberen .
Broertje heeft het nu zonder afplakken gedaan .

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 10:37

oef! ja dat is niet de goede hoek dan om te kijken hahaha! als je dan verliefd wordt op een lamp.... is er niets wat er aan kan tippen....

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:29

Mooie lamp!

Bij de action zijn ze 2 euro maar wel een stuk dunner denk ik.

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 12:49

Ik ga hoogstwaarschijnlijk volgende maand verhuizen van een appartement naar een eengezinswoning vlakbij het strand. Het is een oud huisje van voor de oorlog en er moet een hoop gebeuren, maar heb er enorm veel zin in! Morgen al het papierwerk inleveren en dan hopen dat alles goedgekeurd wordt!

Mijn huidige meubels neem ik mee (2 jaar terug allemaal nieuw gekocht toen ik dit appartement kreeg), maar toch wil ik qua kleuren het een en ander veranderen in mijn nieuwe huis. Ik hou dit topic dus ook in de gaten en zal proberen tijdens het verbouwen wat foto's te plaatsen. Fingers Crossed dat alles goed gaat :j

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 16:44

Ik heb wat leuks gevonden op MP voor als je een wand in iets heel anders wil hebben.
Dan is dit echt ideaal behang en volgens mij niet eens zo heel duur als het in totaal 60 euro is.

http://verkopers.marktplaats.nl/2229577

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:31

Ik meld me hier. :D

Ik heb alle delen doorgespit (ja echt waar :')), mijn vriend en ik gaan over 6 a 7 maanden verhuizen naar ons nieuwe stekje maar ik heb eigenlijk géén idee hoe ik dat huis in moet richten. Nouja, ik heb wel ideeen maar geen plan om het zo maar even te zeggen.
Alles moet nieuw aangekocht worden want we zijn deze meubels echt beu.
Mijn vriend zal het allemaal wel een worst wezen zolang het niet roze met bloemetjes word.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:36

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:39

Raponsje schreef:
Ik meld me hier. :D

Ik heb alle delen doorgespit (ja echt waar :')), mijn vriend en ik gaan over 6 a 7 maanden verhuizen naar ons nieuwe stekje maar ik heb eigenlijk géén idee hoe ik dat huis in moet richten. Nouja, ik heb wel ideeen maar geen plan om het zo maar even te zeggen.
Alles moet nieuw aangekocht worden want we zijn deze meubels echt beu.
Mijn vriend zal het allemaal wel een worst wezen zolang het niet roze met bloemetjes word.

Ik zou zeggen...kijk eens in het rond op internet en in woonbladen en maak een soort "moodboard" (welke.nl is een leuk begin) dan heb je daar altijd houvast aan.

http://1.bp.blogspot.com/-CYC2bRc30rI/TfKMkMYFyaI/AAAAAAAAAX8/4Q5nbPJdMII/s1600/63d005675481d55f5eaf5e7a6160461c.jpg

of

Afbeelding

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:47

Het probleem is, ik (en mijn vriend vind 't ook gaaf) wil heel graag een harry potter achtig huis.
Ik hou helemaal niet van modern en wit.

Grote houten kisten, als salontafel, oude koffers als accesoires, stapels met brandhout, grote kasteel achtige kandelaars ik vind het prachtig.

Maar ik wil ook weer niet dat het hele huis een groot donker hol word dus ik ben opzoek naar een tussenweg maar kan niets vinden of bedenken.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:54

Okee....dan maak je dus een moodboard met kasteelachtige elementen....grote stenen, open haard, kandelaren, misschien zelfs een harnas? Geweien aan de muur, kleuren paars, zilver, en donkere, warme kleuren....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:55

Luce, dat klinkt super leuk zeg!! Hoop echt voor je dat het door gaat!

shantal, wij hebben ook voor 1 muur in de slaapkamer voor fotobehang gekozen! Morgen ga ik de muur voorstrijken en dan van de week behangen. Er staat op de gebruiksaanwijzing dat het ongeveer 2 uur duurt :P
Weet even niet exact de maat, maar wij betaalden 70,00.

raponsje, wat klinkt dat gaaf!! Je zou alvast dat soort accesoires als je noemt kunnen kopen en dan de vloer en muren juist licht houden! Wij hebben een haardset als ridder, weet niet of die nog te vinden zijn?!

dems, ik ben benieuwd, ik ga naar je link kijken!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:56

je kan best dat soort dingen als accesoires in je huis plaatsen, als je het verder licht houdt.

dit wil ik in mn volgend huis, als mn slaapkamer wat groter is :')
Afbeelding

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 18:59

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:00

In wat voor huis gaan jullie wonen Raponsje, ik zie staan dat je in de UK woont?
Als je ook echt zo'n oud Victoriaans huis hebt is dat natuurlijk wel heel gaaf, zo'n Harry Potter sfeertje :j

Een groot donker hol valt mee denk ik, je kunt natuurlijk kiezen voor mooie aardetinten die het zware, sobere van de meubels en accessoirs waar je over spreekt wat verzachten. Ik stel me zo voor dat het overdag dan heel fris oogt, maar dat je 's avonds van die dikke gordijnen dicht trekt en je inderdaad dat sfeertje uit HP krijgt :))

Ook erg leuke website is Pinterest. Maak een profiel aan en je kunt dingen die je leuk vindt 'pinnen', een soort prikken op je prikbord. Op de site van Pinterest zelf staan al heel veel plaatjes/foto's in verschillende categorieën maar stel dat je op een willekeurige site iets leuks ziet, dan 'pin' je die foto gewoon en komt hij op je board te staan. Krijg je zoals Dems ook liet zien een soort moodboard, echt heel leuk! :j

Wat schiet het al op Dems, leuk om die veranderingen zo te zien!
Loopt alles een beetje zoals gewenst? :)

edit: Ooh wow, dat is gaaf Ariebombarie!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:05

Wow Dems, het gaat echt gaaf worden! Heb even snel zitten scrollen, ga morgen even op mijn gemak kijken. Toch rustig op het werk nog as week, dus dan moet ik er natuurlijk wel van genieten :').

Oh Arie, wat ontzettend stoer die slaapkamer! Supergaaf!!

Hier echt totaal op. Gister en vandaag druk bezig geweest met de badkamer, heb aan alle kanten pijn in mijn handen en vingers van dat vervelende voegspul, maar het resultaat mag er wezen, al vind ik zelf :o :D .
Ben er erg blij mee. Morgenmiddag nog de vloer leggen en dan van de week wordt alles aangesloten en de vloer nog gevoegd, dus nog max 5 dagen en we kunnen uitgebreid douchen en in bad :D.
Afbeelding

Oh ik zie een link met boekenkasten.. Ik ga even snuffelen, want wil nog steeds iets anders op de plaats van mijn vitrine, maar weet niet wat.

Fotobehang... Ik vind het er kick uitzien, maar zou het zelf nooit doen. Zou het erg snel zat zijn en daar vind ik ze toch net weer te prijzig voor.

Leuk, _Luce! Huurwoning of koopwoning? Moet er verder nog veel gebeuren of is het een kwestie van kleurtjes naar smaak aanbrengen?

Mooie lamp, Ditano! En erg leuk meevallertje :D.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:07

Mae schreef:
In wat voor huis gaan jullie wonen Raponsje, ik zie staan dat je in de UK woont?
Als je ook echt zo'n oud Victoriaans huis hebt is dat natuurlijk wel heel gaaf, zo'n Harry Potter sfeertje :j

Een groot donker hol valt mee denk ik, je kunt natuurlijk kiezen voor mooie aardetinten die het zware, sobere van de meubels en accessoirs waar je over spreekt wat verzachten. Ik stel me zo voor dat het overdag dan heel fris oogt, maar dat je 's avonds van die dikke gordijnen dicht trekt en je inderdaad dat sfeertje uit HP krijgt :))

Ook erg leuke website is Pinterest. Maak een profiel aan en je kunt dingen die je leuk vindt 'pinnen', een soort prikken op je prikbord. Op de site van Pinterest zelf staan al heel veel plaatjes/foto's in verschillende categorieën maar stel dat je op een willekeurige site iets leuks ziet, dan 'pin' je die foto gewoon en komt hij op je board te staan. Krijg je zoals Dems ook liet zien een soort moodboard, echt heel leuk! :j

Wat schiet het al op Dems, leuk om die veranderingen zo te zien!
Loopt alles een beetje zoals gewenst? :)

edit: Ooh wow, dat is gaaf Ariebombarie!

Thanks Mae!

We gaan inderdaad in een oud Victoriaans huis wonen.
Het plafond is 3 meter hoog, de ramen zijn zo'n 2 meter hoog, krullen op het plafond, krullerige kozijnen zowel om de ramen als de plinten en bij de deuren. Ook hebben sommige muren een ingebouwde boekenkast en zit er een originele open haard in.

Ik ben op z'n zachts gezegt erg in mijn nopjes.
Ik weet wel dat ik graag een mooie houten (of misschien parket) vloer wil een mooie donkere hout kleur.
Als het met de jaren dan versleet geeft dat alleen maar meer sfeer.

Mijn persoonlijke probleem is dat ik vaak over de top ga met dingen.
Ik heb ooit in een tijdschrift gezien dat ze kasteel muren gemaakt hadden door de muren creme te schilderen en dan met een roestkleurige verf en zo'n staalspons er overheen te gaan. Dat lijkt me ook gaaf maar wellicht is een zand kleur of net iets donkerder beter.

Ik moet goed gaan brainstormen en internetten. :D

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:11

Mooi geworden Yv, fijn dat jullie nu snel lekker kunnen douchen & badderen!

Oooh geweldig Raponsje, heb je ook foto's van het huis?
Ik zou denk ik ook téveel ideeën hebben bij zo'n huis, goed dat je nog even de tijd hebt en zou inderdaad goed nadenken wat je precies wilt! Wel een geweldig project hoor, lijkt me fantastisch om ooit zo'n huis te kunnen inrichten!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:13

Raponsje schreef:
We gaan inderdaad in een oud Victoriaans huis wonen.
Het plafond is 3 meter hoog, de ramen zijn zo'n 2 meter hoog, krullen op het plafond, krullerige kozijnen zowel om de ramen als de plinten en bij de deuren. Ook hebben sommige muren een ingebouwde boekenkast en zit er een originele open haard in.

Ik ben op z'n zachts gezegt erg in mijn nopjes.
Ik weet wel dat ik graag een mooie houten (of misschien parket) vloer wil een mooie donkere hout kleur.
Als het met de jaren dan versleet geeft dat alleen maar meer sfeer.

Mijn persoonlijke probleem is dat ik vaak over de top ga met dingen.
Ik heb ooit in een tijdschrift gezien dat ze kasteel muren gemaakt hadden door de muren creme te schilderen en dan met een roestkleurige verf en zo'n staalspons er overheen te gaan. Dat lijkt me ook gaaf maar wellicht is een zand kleur of net iets donkerder beter.

Ik moet goed gaan brainstormen en internetten. :D

das niet verkeerd zo'n huis!!! fotooooo's!!!! :D :D

alleen zou ik de muren niet zo gaan verkachten zoals jij het omschrijft := ik kan me er niet echt een mooi beeld bij vormen :')

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:17

Raponsje gaaf!
Je hebt ook steen strips (heet dat zo?) Dat kan je zo op je muur plakken en er bestaan ook een soort kasteelmuur pakken.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 19:26

Afbeelding
kan je zo donker maken als je wilt met die steen tegen de haard. met de rest licht is het geen donker hol :)