Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Raponsje schreef:Ik meld me hier.
Ik heb alle delen doorgespit (ja echt waar), mijn vriend en ik gaan over 6 a 7 maanden verhuizen naar ons nieuwe stekje maar ik heb eigenlijk géén idee hoe ik dat huis in moet richten. Nouja, ik heb wel ideeen maar geen plan om het zo maar even te zeggen.
Alles moet nieuw aangekocht worden want we zijn deze meubels echt beu.
Mijn vriend zal het allemaal wel een worst wezen zolang het niet roze met bloemetjes word.
Mae schreef:In wat voor huis gaan jullie wonen Raponsje, ik zie staan dat je in de UK woont?
Als je ook echt zo'n oud Victoriaans huis hebt is dat natuurlijk wel heel gaaf, zo'n Harry Potter sfeertje
Een groot donker hol valt mee denk ik, je kunt natuurlijk kiezen voor mooie aardetinten die het zware, sobere van de meubels en accessoirs waar je over spreekt wat verzachten. Ik stel me zo voor dat het overdag dan heel fris oogt, maar dat je 's avonds van die dikke gordijnen dicht trekt en je inderdaad dat sfeertje uit HP krijgt
Ook erg leuke website is Pinterest. Maak een profiel aan en je kunt dingen die je leuk vindt 'pinnen', een soort prikken op je prikbord. Op de site van Pinterest zelf staan al heel veel plaatjes/foto's in verschillende categorieën maar stel dat je op een willekeurige site iets leuks ziet, dan 'pin' je die foto gewoon en komt hij op je board te staan. Krijg je zoals Dems ook liet zien een soort moodboard, echt heel leuk!
Wat schiet het al op Dems, leuk om die veranderingen zo te zien!
Loopt alles een beetje zoals gewenst?
edit: Ooh wow, dat is gaaf Ariebombarie!
Raponsje schreef:We gaan inderdaad in een oud Victoriaans huis wonen.
Het plafond is 3 meter hoog, de ramen zijn zo'n 2 meter hoog, krullen op het plafond, krullerige kozijnen zowel om de ramen als de plinten en bij de deuren. Ook hebben sommige muren een ingebouwde boekenkast en zit er een originele open haard in.
Ik ben op z'n zachts gezegt erg in mijn nopjes.
Ik weet wel dat ik graag een mooie houten (of misschien parket) vloer wil een mooie donkere hout kleur.
Als het met de jaren dan versleet geeft dat alleen maar meer sfeer.
Mijn persoonlijke probleem is dat ik vaak over de top ga met dingen.
Ik heb ooit in een tijdschrift gezien dat ze kasteel muren gemaakt hadden door de muren creme te schilderen en dan met een roestkleurige verf en zo'n staalspons er overheen te gaan. Dat lijkt me ook gaaf maar wellicht is een zand kleur of net iets donkerder beter.
Ik moet goed gaan brainstormen en internetten.