Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:42

Een huis hoort gewoon een nummerbordje te hebben, bij een nieuwbouwhuis dus gewoon zo'n standaard ding, of wanneer je zelf een huis laat bouwen kun je afspreken met de aannemer dat ie direct het nummerbordje wat je zelf graag wilt erop maakt en bij een bestaand huis hoort die er ook bij, hier horen de verkopers (/vorige bewoners) dan voor te zorgen dat er gewoon een nummerbordje hangt (of dit nou hun oude is of een nieuwe of een standaard ding ofzo dat maakt niet uit).

Je kan het misschien idd terug vinden in de technische omschrijving of de onroerend goed overeenkomst.

Edit: Kentaro jij hebt nu dus een nieuwbouwhuis? Hij is dus door de aannemer aan jou opgeleverd? Dan hoort er gewoon een nummerbordje te hangen... (wel vaak zo'n standaard lelijk ding overigens... :') )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:47

Wij krijgen inderdaad nu een nieuwbouwhuis. Ons huis wordt volgende week vrijdag opgeleverd.
Het is een project van totaal 13 woningen. 3x 2 onder 1 kap en een 7 onder 1 kap. De 7 woningen zijn twee weken terug opgeleverd, maar hebben ook (nog) geen nummerbordje.
M'n collega zei vandaag nog wel dat hij het niet zo gek vond. Niemand wil zo'n standaard ding en hangt er toch een ander bordje op, dus eigenlijk zou het dan zonde van de kosten zijn :P

_Marinke_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 18:59

Heb je het hier zelf al over gehad met het bouwbedrijf eigenlijk? Wat daar de afspraken over zijn etc.?

Tja inderdaad niemand wil eigenlijk zo'n lelijk standaard ding en doet er toch een eigen op, maar officieel hoort het te voorzien zijn van nummerbordje bij de oplevering. ;)

Hier zijn ze nu ook bezig met een wijk te bouwen, er zijn al wat huizen opgeleverd en andere alleen nog maar bouwgrond. Ook huizen die al een 1,5 jaar bewoond zijn overigens. :') Er zijn verschillende bouwbedrijven mee aan de gang trouwens en het word echt in fases gebouwd, maar hier zijn ze allemaal bij de oplevering wel voorzien van iets van een nummerbordje. De een die hangt er gewoon zo'n standaard ding aan, een ander zet van die hele simpele bordjes in de vensterbank met het getal erop.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:09

Nee, we hebben het er nog niet met de bouwer over gehad. Maar ik was eerst eens benieuwd of anderen nieuwbouwers het wel of niet hadden. :P

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:10

Ik kom even binnen vallen. Mijn vriend en ik zijn aan het kijken voor een huurhuis en gezien we soms rond de 10e plaats eindigen heb ik hoop *\o/* Nu zijn we dus al een beetje voor inrichtingen aan het kijken en we hebben al t één en ander gekocht...ik zou alleen niet weten wat voor kleur muren en of behang het moet gaan worden... -O- We hebben onder andere deze spiegel http://resources.jysk.com/getimage/web.large/3805060/WEB/1009

deze salontafel (ikea koopjeshoek voor 15,-)
http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/hemnes-salontafel__0104030_PE250678_S4.JPG

en we zitten te denken aan zo'n soort bank (in ieder geval met zo'n lig stuk eraan)
http://www.seatsandsofas.nl/wp-content/uploads/2011/09/lawrence.jpg

de vloer wordt uiteindelijk parket, maar deze kleur weten we ook nog niet. Als jullie toevalligen ideeen hebben wat vloer en behang/verf betreft. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:18

Schitterend!!
Ik denk dan gelijk aan een muur bordeaux rood of aubergine!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:20

Kentaro schreef:
Schitterend!!
Ik denk dan gelijk aan een muur bordeaux rood of aubergine!

Dat lijkt me zo donker worden? Maar dat kan ook aan mijn gedachten liggen :P en uiteraard zal dat ook liggen aan het aantal raampartijen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:29

Uiteraard maar 1 muur en dan de andere in een lichte kleur! Het geeft wel een sjieke uitstraling aan de spullen die je op de foto's liet zien!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 19:59

He he , ben weer online en jullie meteen weer 9 pagina,s verder :D .
Gisteren zijn de stuck werkzaamheden afgerond , vandaar dat ik in het halletje ook de
telefoonaansluiting afgeschroeft heb .Dus geen telefoon/internet .

Op het moment is het kamperen in huis , nu moet het drogen dan voor behandelen en sauzen/behangen .
Heerlijk als alles weer op z,n plek staat .

Halletje

Afbeelding

Slaapkamer

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 20:03

Kentaro schreef:
Uiteraard maar 1 muur en dan de andere in een lichte kleur! Het geeft wel een sjieke uitstraling aan de spullen die je op de foto's liet zien!

Er zou eigenlijk een website moeten zijn dat je t een beetje kan knippen en plakken en zien hoe t staat:P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:20

Wij hebben gister een huisnr bordje besteld, 8 weken levertijd!!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:27

Mootje schreef:
Staat in de post boven jouw huisnummerbordjespost, nicolle ;)

Naaaaa ik zie dus nog steeds niet staan dat het om een nieuwbouwhuis gaat 8)7
Maar inmiddels heb ik dat wel gelezen en begrepen :D

_Marinke_ schreef:
Tja inderdaad niemand wil eigenlijk zo'n lelijk standaard ding en doet er toch een eigen op, maar officieel hoort het te voorzien zijn van nummerbordje bij de oplevering. ;)

Bij ons zijn ze allemaal blauw emaille, oude wijk is het

Afbeelding
Maar nieuw zijn die dingen best duur! (Rond de 50 euro)

Maar ik zie ons nummer hier bij staan *\o/*
We hebben alleen nu al een nummer gekocht, hmmmz

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:36

Nicolle, dat zijn leuke bordjes :j
Ik vind het echt zonde om geld aan zoiets te spenderen... Bij mij zou dat nummerbordje gewoon blijven hangen :D
Karen, is het zo'n speciaaltje dan, 8 weken levertijd :oo
Ditano, ga je ook nog de deurposten aanpakken? De muren zijn echt megastrak geworden!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:44

Nee een hele simpele van emaille, wit met zwart en r 170 :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:45

Dat is toch te gek voor woorden...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:47

Mootje schreef:
Bij mij zou dat nummerbordje gewoon blijven hangen :D

Als ie er had gehangen bij mij ook :P
Zoiets

Afbeelding

vind ik dus hélemaal niets :=

En die dingen zijn duuuuuuur :oo

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:47

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:49

Ja ook leuk :j maar ik vind die simpele blauwe gewoon het leukst 8)7
Maar dat komt vast omdat ik dat zelf niet meer heb nu :')

*edit, ik heb zo'n lange levertijd ook weleens in het bestelboek bij de bouwmarkt gezien ja.
Laatst bijgewerkt door Nic op 04-07-12 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:49

Wat kost dat dan?
Ik vind zo'n geschilderde dakpan wel leuk :D
Ik hoef ook trouwens niet mijn naam aan de deur... Heb het nu wel trouwens, cadeautje van de projectontwikkelaar. Mocht gelukkig wel kiezen wat erop kwam te staan! Niemand hoeft namelijk te weten dat ik een alleenstaande vrouw ben :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:52

Ik vind die emaile of een dakpan ook heel erg leuk, maar niet passen bij de stijl van ons huis :P Hij is van buiten nogal strak (ik wil nog steeds foto's plaatsen, maar moet nog even kijken waar m'n vriend ze op de computer gezet heeft :o We hebben bijvoorbeeld geen zichtbare dakgoot, maar zit in de muur, de regenpijpen zijn vierkant en in de muur verwerkt) Dan vind ik de leistenen het mooist bij passen.

Mootje, heb je geen huisdieren?? Dan vermeldt je die er gewoon bij :D

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:53

Zo rond de 100 euro?

Toen ik alleenwonend was hoefde ik ook niks aan mijn deur, maar nu ik samenwoon hoef ik ook niet "kijk ons gezellig samenwonen!" aan de deur :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:55

Toch vind ik het wel prettig als ik bij iemand op visite ga, dat ik zeker weet dat ik op het juiste adres sta :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:56

Hihi Nicole. Nee, geen huisdieren :) iemand erbij verzinnen staat ook zo sneu... Kijkt je nieuwe vlam eerst of hij het nummer goed heeft onthouden, ziet hij er een mannennaam op staan :=

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:58

Of Fam. Jansen.
Waar is de rest van de familie?? :wow:

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 21:59

dan plaats je gewoon een bordje 'Jouw naam had hier kunnen staan!'................ _O-