wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:08

kamernet oa

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 10:43

Ik heb net de woningcorporatie gebeld.. Zijn beide dames die zich ermee bezig houden op vakantie.. En 9juli pas terug.. Maar die vrouw aan de telefoon dacht dat 15juli op leveren wel moest lukken.. Maar ik wil het zeker weten zodat ik diensten er om heen kan plannen/ruilen..

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:13

Ik hoop dat halverwege juli jehuis wordt opgeleverd

Ik hoop dat ik morgen goed nieuws hier kan vertellen.

Vrouw2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:23

ik heb niet alles gelezen..maar woningnet is hopeloos! Ik ben nu bijna 6 jaar ingeschreven in Utrect (ben der ook geboren dus wil er niet weg) Maar krijg gewoon niks, ik reageer me rot en heb zelfs gereageerd op straten/dreven waar je geen strafblad voor mag hebben...en nog krijg ik het niet?! Huren nu particulier, maar daar betaal je het dubbele...tja je moet toch wat?! Als je niet eeuwig bij je ouders wil wonen :p

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:47

Heb je morgen die bezichtiging al Olympia?

Jeetje Danielle wat ben ik stiekem blij dat ik in Zutphen woon en nu met 3,5 jaar een leuk huisje kan krijgen! Gewoon blijven reageren en uiteindelijk zal er wat leuks voor je komen. Hier heb je nu heel veel mensen met urgentie omdat er een hele wijk gesloopt gaat worden dus is het zelfs ook nog geluk hebben als je zonder urgentie er toch 1 krijgt.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:57

Nee maar er is iets anders tussen gekomen en morgen weten we meer.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:45

oehh spannend! ik zie het hier wel verschijnen;)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 16:58

Uiteindelijk een week later dat we meer weten, maar mijn schatje en ik hebben een huis als alle papieren op orde zijn. En dan hebben wij een nieuwbouwhuis! Wordt pas eind van het jaar opgeleverd, 4 kamers. Gewoon helemaal perfect :+:

Nooit gedacht dat we hiervoor kans zouden maken. Stonden 35ste en er waren 10 woningen te verdelen :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-12 17:49

boehoe...er staan nu maar weer 5 huizen op woningnet. Als de mensen maar uit zo weinig kunnen kiezen vind ik het niet gek dat het wachten steeds langer duurt. We stonden nu in de 20...

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:09

@Olympia nu maar hopen dat ze gauw gebouwd zijn!
Welke verdieping is het eigenlijk?

@Moonsparkle Jeetjemineetje zo schiet het ook niet op..

Mijn moeder zag vandaag toevallig dat er in het straatje van mijn huisje klusbedrijf bussen stonden en dat er in 1 lege die vanaf de weg zichtbaar is mensen aanwezig waren.. Dus misschien beginnen ze nu eindelijk..
Zit heel hard te twijfelen of ik er ff heen fiets en door het raam ga spieken!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:19

Maar als je nu 20ste staat, en er staan nu 5 huizen op, dan sta je de volgende ronde toch al 15e?
Of werkt dat bij jullie anders?

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:43

Ik kon elke week ook maar op een paar woningen reageren, omdat we voor de meeste woningen net teveel verdiende. Maar goed, blijven hopen!

En ik zou wel langs fietsen. Ben zelf van de week ook langs gefietst zonder dat ik al wist dat we het zouden krijgen. Al wist kan ik het nog steeds niet vatten.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:46

Wij reageren bijna wekelijks op woningen. Je mag maximaal op 2 woningen per week reageren. In deze regio is de wachttijd gemiddeld 8 á 9 jaar....wij hebben nu een woonduur van 7 jaar. Ben bang dat wij nog wel ff te gaan hebben :\

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:10

Het hi maar net hoe de wind waait. Volgens mij heb ik nu tot twee x heel veel geluk gehad. Regio haaglanden,
2.5 jaar in geschreven en wel een mooi nieuwbouw huisje.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:47

Hier heb je gemiddeld voor het woningtype wat mijn woning is 65,7 punt nodig en ik heb er 52.. En daarmee stond ik bij 3 dezelfde types woningen 2e 3e en 5e en uiteindelijk heb ik kunnen kiezen tussen de eerste 2 woningen.. Er is dus geen pijl op te trekken..

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 16:58

Vandaag te horen gekregen dat de bouwvakkers bezig zijn met de 4 woningen in het straatje ze doen eerst nr78 en daarna/ondertussen beginnen ze met nr 72 (mijne) dus rond eind volgende week zouden ze klaar moeten zijn.. Dus ik hoor zsm meer.. Lang leve het afwachten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 18:32

maar jij krijgt dus tenminste wel een huis :P qua huizen onder de 20 staan we nu 17, 14 en 13....maar...Bij die waar we 13e zijn is er geen aparte slaapkamer en gezien we nogal 's vrienden over de vloer hebben willen we wel dat de ander gewoon kan slapen :+ en we hebben een hondje die dan constant naar je bed kan lopen.
Bij die waar we 14e zijn zit wel een tuin wat ik een heel groot pluspunt vind maar het is maar 37M2, lijkt me erg klein voor twee personen?

Alleen die waar we 17e zijn lijkt me echt super *\o/* maar daar zijn nog 17 mensen voor ons :+

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 19:39

37 is idd wel erg klein ja! Is het niet 2 verdiepingen, dat je 2 x 37 hebt? :+

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:00

@Moonsparkle
Gelukkig heb ik een huis. Dus op het huis waar jullie 13e zijn zullen jullie als jullie het worden nee zeggen? Wel begrijpelijk met die woon/slaapkamer in 1. Die 37 m2 is incl keuken en badkamer?
Ik zit op iets meer als 40 m2 incl badkamer en keuken. En ik heb ook een tuin van 5m breed en 4 diep.. en een klein schuurtje van 1.80. bij 0.90 m

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 21:47

we zouden sowieso wel gaan kijken als we worden uitgenodigt, maar ik denk inderdaad dat die twee dan niks worden. Die 37m2 dat is echt alles de slaapkamer is dan ook iets van 9m2, daar past bijna geen tweepersoonsbed in.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:52

Hmm dat is dan wel aan de krappe kant.. er zou een tweepersoonsbed in kunnen passen maar een kast word al lastig

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 22:20

Ik had zelf een topic geopend, toen kwam ik via een tip aan dit topic.
Ik meld mij dus ook even aan om gezellig mee te kletsen.
Ik sta 2,5 jaar ingeschreven bij woningnet.
Ik heb vorige week gereageerd op mijn droomhuisje. Maximum leeftijd was 22
Zelf ben ik twintig, ik heb nu 28 punten. Ik dacht zal wel hoog eindigen, maar het tegendeel bleek waar.
Op plek 19 geeindigd met 25 reacties
De andere woning waar ik op gereageerd had was ik 68 van de 73.
Vandaag waren er weer nieuwe woningen geplaatst, waren wel meerdere waar ik op wou reageren maar je mag maar 2 reacties plaatsen per week. Ik heb dit keer de gok genomen om een reactie te plaatsen op een loting woning. En een twee kamer beneden woning met tuin.
Loting woning is tot 29 jaar en de benedenwoning tot 22 jaar. Nu hoop ik dat het een beetje gunstig is ivm de vakantietijd. De wachttijd hier in Gouda is ontzettend lang en ik geloof ook echt een kwestie van geluk hebben. Ik moet onder de 366,66 huren ivm mijn leeftijd en huurtoeslag.
En hier in Gouda wil je echt niet in alle wijken zitten, het is dus ook opletten waar je op reageert. Ik kan helaas pas vanaf volgende week dinsdag half 5 zien op welke plek ik ben geeindigd.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:49

Wat ik mij altijd al afvraag bij die maximale leeftijdleeftijd woningen is of je er na die leeftijd wel mag blijven zitten..

Hopen dat het gauw lukt!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 23:53

ligt beetje aan wát in je contract staat. waar ik nu woon mocht ik alleen wonen als ik fulltime student ben. zodra ik klaar ben heb ik ruim een half jaar de tijd om wát anders te vinden.

maar dat a ik zo goed als gevonden nu, hopelijk is het snel dinsdag

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:32

Aah Oke.. Ik heb nooit op zulke woningen gereageerd omdat er vaak wel iets mee was waarvan ik dacht nee dat staat mij tegen.. En ik ging ook altijd voor ik er gens op reageerde er langs om te kijken of het me aan stond.
1keer heeft me dat misschien wel heel veel ellende bij een loting woning bespaard..

ach Olympia het komt vast goed met jullie woning!!

.