E-reader ervaringen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siamsmeesje

Re: E-reader ervaringen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 16:35

Bovendien zijn het vaak boeken waar geen auteursrechten meer op zitten (echte klassiekers), en die kun je vaak elders ook wel gratis vinden. Mijn bibliotheek heeft in ieder geval nog geen nieuwe of andere moderne boeken in de ebook-uitleen :n

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 20:12

Nou, de mijne is besteld, heb hem morgen hopelijk in huis :)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 21:15

Lonan schreef:
Tot vandaag heeft de Dixons een aktie.
Sony ereader voor 129 en het hoesje met lampje erbij voor slechts 24,99 ipv 49,99

Ik zie het niet... Geldt dat alleen voor een bepaalde kleur of kijk ik niet goed?

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:18

Ik meld mij ook even... wilde de hele tijd een e-book reader kopen, nu denk ik dat ik een galaxy tab koop... lees nu al hele tijd boeken op mijn telefoon (samsung galaxy 2)

Waar halen jullie je boeken vandaan? Had een cd geleend, en daar heb ik een aantal boeken vanaf gehaald, maar vergeten de rest op te slaan :(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:28

Engels van bv smashwords, gutenberg project (auteursrechten vrij klassieke literatuur), free library van baen, etc. Nederlands lees ik weinig, daar heb ik dan weer genoeg aan de bibliotheek.

Ik heb een ereader juist om het eInk scherm. Computer/tablet/telefoon schermen lezen niet fijn als je veel/lang leest.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-12 20:31

nee, dat het fijn leest, is wel een reden waarom ik een beetje twijfel... Maar moet eerlijk zeggen dat ik echt periodes heb waarin ik veel lees, en vanwege studie laatste tijd weinig lees zelfs... 'mag' niet van mezelf ofzo.. vast wel herkenbaar voor sommige :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:22

Ik heb een vraagje..

Ik wil graag een ereader voor mijn studie, dat betekent in mijn geval veel pdf-documenten. Welke is daarvoor het meest geschikt? Het is alleen tekst, geen grafieken of tabellen over 't algemeen, dus als pagina's raar worden afgebroken oid. is dat niet zo erg, zolang de tekst maar goed leesbaar is. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:26

Meld me hier ook maar :)

Ben op zoek naar een E-Reader :) wifi/kleur is niet nodig, heb een ipad. E-ink is wel een vereiste, makkelijke bediening icm de computer ook.

Zag bij Bol.com de Sony actie, daar hoor ik goede dingen over. Hier ook mensen tevreden met de Sony?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:37

Lees maar eens een blz. of 10, 20 door, dan kun je dat lezen :) . Ik ben er iig heel tevreden over. Hij heeft een e-inktscherm, geen kleur, wel wifi (hoewel ik dat zelden gebruik).

Dani, ik heb geen vergelijk en zet eigenlijk nooit PDF's op mijn Sony, dus ik kan je niet helpen, helaas.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:38

Heb alle bladzijdes gelezen :)
Ook alle reviews op i-net zijn positief. Ga zo maar eens bij de mediamarkt kijken of er eentje is die ik even kan bekijken voor ik hem bestel :)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:42

*komt binnen vallen*

Ik heb sinds kort de Sony T1 :D gister avond voor het eerst mee gelezen!
Erg handig formaat en leest heel prettig.

Altijd geroepen nooit overstag te gaan, maar begin nu toch al stiekum klein beetje van mijn ereader te houden O:)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 16:45

DaniBanani schreef:
Ik heb een vraagje..

Ik wil graag een ereader voor mijn studie, dat betekent in mijn geval veel pdf-documenten. Welke is daarvoor het meest geschikt? Het is alleen tekst, geen grafieken of tabellen over 't algemeen, dus als pagina's raar worden afgebroken oid. is dat niet zo erg, zolang de tekst maar goed leesbaar is. :)

Ik ben zelf niet echt wild van het lezen van PDFs op de ereader. Artikelen die in twee collomen staan vervormen soms raar. En grote PDF's laden ontzettend traag, wat het lezen en zoeken practisch onmogelijk maakt. Ik heb de sony T1

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:22

Ik ben ook niet dol op pdf files op mijn sony ereader, het gebeurt heel vaak dat die op de reader niet meer te lezen zijn (daarom verander ik al mijn pdf bestanden eerst in epub met Calibre voor ik ze op mijn reader zet).

Evelli, ik ben dusdanig tevreden over Sony (ik heb nu de PRS 600) dat ik komend weekend ook de PRS-T1 aan ga schaffen :) .

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:49

Zijn ze in epub dan sowieso wel goed te lezen? Want als het omzetten niet veel moeite kost kan ik 't ook gewoon op die manier doen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 17:50

Probleem dat ik vaak heb met omzetten van pdf naar epub, is dat de pdf wel bijvoorbeeld footnotes en pagina nummers heeft die dan in de lap tekst in epub dan gewoon midden in de tekst verschijnt. bij het overzetten blijft hij dus niet dezelfde pagina's houden. Of ik doe iets verkeerd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:25

vikki schreef:
Ik ben ook niet dol op pdf files op mijn sony ereader, het gebeurt heel vaak dat die op de reader niet meer te lezen zijn (daarom verander ik al mijn pdf bestanden eerst in epub met Calibre voor ik ze op mijn reader zet).

Evelli, ik ben dusdanig tevreden over Sony (ik heb nu de PRS 600) dat ik komend weekend ook de PRS-T1 aan ga schaffen :) .

Net even langs de mediamarkt gereden en daar de kobo en de Sony naast elkaar gehad.
Ik ga voor de Sony :) die leek mij het fijnste.
Nu nog kleurtje kiezen, de rode was wel erg mooi :j

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:33

Nou ik heb mijn case binnen van de e-reader, nu mijn e-reader zelf nog :+
Had op zelfde moment mail gehad van bol.com dat ze verzonden waren ze komen alleen dus niet tegelijk aan :?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 19:47

Hoesje van Sony vond ik niet bijzonder veel voorstellen trouwens. Stylus past er niet in en je kan hem niet echt dichtmaken.
Zit nu dus te dubben om er nog een aparte hoes bij te kopen waar dat wel kan. Aanbieding van bol is ook wel mooi, maar misschien zonde van het geld.

Edit: als ik bij bol mijn bestelling zo heb als ik wil, ben ik 200 euro kwijt :+
Ik ga het dus wel apart bestellen. Heb een mooie cover gezien in het donkerbruin dus wordt een witte reader.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 21:48

Ik heb het standaard hoesje (die past super mooi strak, ik vind hem erg handig :j ) en daarnaast nog een sleeve. De sleeve gebruik in niet altijd, maar eigenlijk vooral als mijn reader in een grotere tas gaat en ik hem meeneem voor langere trips. De stylus zou in de sleeve er wel bij in passen en bovendien past ook de kabel er dan bij in. Maar ik gebruik de stylus eigenlijk niet. Mijn vinger werkt net zo goed :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:03

Heb net de reader opgehaald bij de mediamarkt :)
Nu opladen en morgen de boeken erop zetten.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 22:41

Denk overigens dat je de stylus niet gaat gebruiken :+ tenminste, ik heb m laatst maar weggegooid wegens in de weg liggen en ook niet gebruiken...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:12

Heb hem net bij het instellen wel gebruikt. Ik zie wel hoe het verder gaat

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 08:50

DaniBanani schreef:
Zijn ze in epub dan sowieso wel goed te lezen? Want als het omzetten niet veel moeite kost kan ik 't ook gewoon op die manier doen.

Ga mezelf even quoten, er zijn vast wel meer mensen met ervaring met al dan niet omgezette pdf-bestanden lezen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:16

Je kunt het ook zelf proberen DaniBanani. Download Calibre, download een pdf, zet hem met calibre om in epub en bekijk vervolgens de epub.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 09:47