Gelukkig is ons huis onder voorbehoud verkocht. Als er zo'n Oh oh cherso gebeuren op tv is, kun je je toch niet voorstellen dat er nog iemand in Den Haag wil wonen
Nic
Geplaatst: 06-09-11 21:19
Open huis kost bij onze makelaar 95 euro
Ik vind dat eigenlijk best een duur grapje om mensen een kopje koffie te geven of voor niks op de bank te gaan zitten
Antheman
Geplaatst: 06-09-11 22:28
Nicolletje schreef:
Ik vind dat eigenlijk best een duur grapje om mensen een kopje koffie te geven of voor niks op de bank te gaan zitten
Bedoel je dat jij als huizenverkoper 95 euro moest betalen, of de dat de kijkers 95 euro moeten neerleggen?
als huizenverkoper moet je dat betalen. Tis een hoop geld voor wat promotie. Je krijgt een gastenboek waar de kijkers zich in moetenb registeren (de makelaar belt later die week die mensen weer op om te informeren of ze nog eens willen kijken of misschien al andere stappen willen ondernemen) je krijgt pamfletten met foto's en wat tekst om aan de kijkers mee te geven. Kunnen ze thuis nog even kijken bij welke huizen ze zijn geweest en wij kregen toen ook ene enórme doos merci en een bos bloemen van de makelaar
door merci hebben we zelf opgesmikkelt aangezien er toch niemand kwam
manzano
Geplaatst: 06-09-11 22:49
Aimee schreef:
Gelukkig is ons huis onder voorbehoud verkocht. Als er zo'n Oh oh cherso gebeuren op tv is, kun je je toch niet voorstellen dat er nog iemand in Den Haag wil wonen
Super gefeliciteerd!!!!
manzano
Geplaatst: 06-09-11 22:50
Nicolletje schreef:
Dat is dan neem ik aan een extra open huis waar de makelaar bij is en niet met de landelijke open huizenroute.
pff 1 oktober is er hier ook een open huizendag en bij de makelaar hier moet je tussen de 175 en de 200 euro neerleggen.. Veel geld voor wat advertenties.
dan is het helemaal belachelijk dat je er zoveel voor moet betalen. Ik betaal al 500 euro vooraf instapkosten voor de foto's en die styliste. Ik sla deze ronde dan ook nog even over. Eerst eens kijken hoe het zo loopt. Ik ga al verlies maken op de verkoop, dus het liefst wil ik die zoveel mogelijk inperken. Maandag komen ze weer voor foto's na het schilderen van de muur en dan wordt de folder gemaakt en de advertentie op funda. Dus hoop dat het deze maand dan officieel te koop komt te staan!
Nic
Geplaatst: 07-09-11 00:41
manzano schreef:
Dat is dan neem ik aan een extra open huis waar de makelaar bij is en niet met de landelijke open huizenroute.
1 oktober. Dat is toch die landelijke dag? Wij vonden het wat duur.... Maar 175 euro is helemáal veel
Ja 175 euro zou het voor mij ook kosten. Volgens mij verdiend de NVM daar veel geld mee. De advertentie bestaat nl. al en hoeveel werk zit er in om die in een folder te plakken? Meer werk hebben ze er niet aan aangezien je zelf de rondleidingen moet doen.
Bij makelaarsland kan je zelf elk moment open huis organiseren. Krijg je ook dat labeltje op Funda en hoef je niks voor te betalen. Als het makelaarsland geld zou kosten zouden ze dat echt wel doorberekenen. Dat doen ze nl voor alles.
Nic
Geplaatst: 07-09-11 12:03
Wat in sommige dorpen nogal meetelt is de goede naamsbekendheid van de makelaar, dat is nogal belangrijk.
petrea
Geplaatst: 07-09-11 12:21
Nicolletje schreef:
Dat is veel ! Wij zijn 25 euro kwijt bij onze makelaar ,maar wij doen niet mee , wij zijn dan op vakantie
petrea
Geplaatst: 08-09-11 14:07
Inmiddels staat onze boerderij niet alleen op funda , maar sinds gister ook op marktplaats , ben benieuwd .
heel gaaf huis, vind dit alleen kwa huis geen boerderij, maar een vrijstaand woonhuis.
maar wat een gave plek zeg zo aan net water en vlakbij bos.
petrea
Geplaatst: 08-09-11 14:25
fokfanaat schreef:
heel gaaf huis, vind dit alleen kwa huis geen boerderij, maar een vrijstaand woonhuis.
maar wat een gave plek zeg zo aan net water en vlakbij bos.
Haha als dit geen boerderij is weet ik niet meer waar de moderne boer dan wel woont
Aimee
Geplaatst: 08-09-11 14:28
Ik vind het ook gaaf Mooie plek inderdaad. Waarom staan er niet meer foto's van de paardenfaciliteiten bij? Een luchtfoto zou het bij zo'n object waarschijnlijk ook erg goed doen, en dan die als eerste foto. Is er misschien nog meer grond bij te krijgen (koop/pacht)? De locatie leent zich in principe wel om de paardenfaciliteiten uit te breiden, als ik het zo zie. Maar dan zullen mensen al gauw meer (weide)grond willen. Welke foto is precies van het gastenverblijf? De donkere meubels maken het interieur wel een beetje donker zo. Dat overheerst in mijn ogen best wel.
fokfanaat
Geplaatst: 08-09-11 14:29
boerderij is imo waar ooit een deel in heeft gezeten. woonboerderij is waar later alleen nog een woonfunctie in zit.
moderne boer woon ineen vrijstaande huis/villa naast zijn bedrijf.
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 08-09-11 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Aimee
Geplaatst: 08-09-11 14:29
petrea schreef:
Haha als dit geen boerderij is weet ik niet meer waar de moderne boer dan wel woont
Bij een boerderij verwachten mensen over het algemeen een wat authentieker huis.