Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:58

Afbeelding

Zijn naar de Ikea geweest. Deze kast gaan we kopen. Vonden hem meteen prachtig. Vooral ook dat je door de verf de houtnerf nog kan zien.
We konden ons gisteren niet meer beheersen en hebben de kastenwand tussen de keuken en de kamer gesloopt.
Een hele klus :D
Nu hebben we dus toch al een open keuken. Ondanks dat onze keuken pas na sinterklaas komt :o

Jes

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw woonkamer er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:01

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:06

Ik had deze week koffiemokken van Pip gekocht.
Kom er net achter dat ze dus niet in de vaatwasser kunnen :(
Ik las het op de onderkant van de mokken, voordat ik ze net in de vaatwasser wilde zetten :D

Leuke dekbedovertrekken! Denk alleen niet dat mijn man eronder wil liggen ;(

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:11

Die dekbedden van Pip zijn toch best nog prijzig, 130 euro voor een 2-persoonsbed.

Ik heb koffiemokken van Oililly en deze kunnen wel in de afwasmachine, en zijn ook héél leuk.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:20

Leuke kast Nikita, die komt er bij mij ook straks. :)
Wil er ook het tv kastje bij.
Afbeelding

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:28

Siets, mooi gedaan :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:29

Er zijn ook creme kleurige dekbedden van pip ;)
Ik wil er zeker een of twee :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:31

dekbed van pip heb ik tweedehands van marktplaats gehaald voor de helft van de prijs, en het zat nog in de verpakking :+

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:38

Ik had in het eerste topic al een aantal berichtjes geplaatst.
Ondertussen zitten we al een 2tal weken in ons appartement en heb eindelijk wat foto's

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gruwelijk slechte kwaliteit van foto's maargoed :+ het geef een idee.
Wil nog het een en ander aan de muur maar vriendlief, wil geen gaten in de muren boren.
Iemand tips?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:39

nikita73 schreef:
Ik had deze week koffiemokken van Pip gekocht.
Kom er net achter dat ze dus niet in de vaatwasser kunnen :(
Ik las het op de onderkant van de mokken, voordat ik ze net in de vaatwasser wilde zetten :D

Leuke dekbedovertrekken! Denk alleen niet dat mijn man eronder wil liggen ;(

Da's ook niet meer van deze tijd zeg :roll: .
Welke bekers zijn dat dan?

Buffetkast is gaaf geworden zeg!

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:42

@ nikitie en Asjemenou: die hadden wij ook al uitgezocht :') :))

Tja krijg je met Ikea, je meubels zul je in meerdere huishoudens tegenkomen. Heb ik geen problemen mee, zolang het maar mijn thuis is!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:47

Daar heb ik ook geen problemen mee Piej.
Daardat iedereen er toch andere kleuren en inrichtingen bij heeft, maak je er toch iets van je eigen van. :) En heb nu eenmaal geen geld om iets exclusiefs te kopen.

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:51

asjemenou schreef:
Leuke kast Nikita, die komt er bij mij ook straks. :)
Wil er ook het tv kastje bij.
Afbeelding

Haha, Bij deze hebben we ook nog staan kijken. :D

@ Laurabram. Op pagina 8 staat het kopje die ik heb van Pip.
Op de onderkant staat helaas, not dishwashersafe. En ze kunnen ook niet in de magnetron ivm de gouden randjes.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:24

Gave bank Fifteen! Ziet allemaal al heel strak uit!

Humm voor oplossingen aan de muur.. je kunt er iets opschilderen of met een rail aan het plafon. Lijm of kitten, Goede dubbelzijdige tape wil ook wel eens werken. of zo iets http://solutions.3mnederland.nl/wps/por ... mand/Home/

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:29

Fifteen, Leuk huisje! Hoe groot is het?
Gewoon blijven voorstellen om iets aan de muur te hangen. Bij mij heeft het 1.5jaar geduurd voordat ik werd overtuigd door vriendlief en inmiddels hangt er vanalles in mijn huisje aan de muur :D

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:31

Of zo`n grote sticker op je muur. :)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:34

50m2 binnen en het dakterraas is 30m2, klein maar fijn :)

Op de slaapkamer hebben we geprobeerd om eits op te hangen met tesa powerstrips maar helaas gaat dat niet met het stuck en schilderwerk.
Iets wat ook maar een beetje gewicht heeft trekt het verfwerk van de muur af :+

Vind het ook moeilijk om er iets passends voor te vinden het is een van de weinige open muren in het appartement dan moet
het voor mijn gevoel wel in het geheel passen. Ben ook een beetje huiverig i.v.m. met de ruimte.
Ben bang dat het nogal op je af komt omdat alles verder behoorlijk strak is gehouden.

Zat zelf al te denken om daar van die smalle plankjes te maken, die waar je ook boeken op kan zetten.
Die horizontale smalle plankjes laat maar zeggen :) Alleen wat zet je er dan op fotolijstjes ofzo..

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:37

Kaaaren schreef:
Gave bank Fifteen! Ziet allemaal al heel strak uit!

Ben ook heel blij met de bank, ligt heerlijk, hangt alleen een beetje een muffe geur in maar volgens
de producent moet dit er nog wel uit trekken zou komen door de verf van de stof.

We hebben deze bank bij Henders en Hazel gehaald :)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:43

nikita73 schreef:
http://www.ikea.com/PIAimages/0104039_PE250689_S4.JPG

Zijn naar de Ikea geweest. Deze kast gaan we kopen. Vonden hem meteen prachtig. Vooral ook dat je door de verf de houtnerf nog kan zien.
We konden ons gisteren niet meer beheersen en hebben de kastenwand tussen de keuken en de kamer gesloopt.
Een hele klus :D
Nu hebben we dus toch al een open keuken. Ondanks dat onze keuken pas na sinterklaas komt :o

Die hebben wij ook :D Super kast, have fun met in elkaar zetten :P

En dat tv kastje hebben we ook, en de boekenkast en de wandkast voor boven de tv kast :P We vinden het echt helemaal super en zijn er erg blij mee :D

Er staan trouwens regelmatig meubels van de Hemnes serie in de koopjeshoek, ons TV meubel hebben we ook uit de koopjeshoek :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:51

Wat een mooie kasten komen er weer voorbij!

En die inloopbadkamer is echt geweldig die ik op de foto's zag!

Tijdje geleden had ik jullie gevraagd naar lijmverwijderaar voor de trap! Ik heb een vloerlijmverwijderaar van HG gebruikt en werkte echt perfect. Nu staat ie in de grondverf en wordt binnenkort geverfd. Wat voor verf is aan te raden voor op de trap? Aangezien het snel slijt moet het wel goede verf zijn en volgens mij is er ook speciale verf voor de trap. Hoor graag jullie mening!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:52

Ik zou alkydverf van een heel goed merk kopen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Is slijtvaster en beter.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:02

LittleMiss schreef:
Pashon schreef:
Ariebombarie, vind de keuken op bovenstaande plaatje helemaal niet duur eigenlijk als ik vergelijk met wat ik voor onze keuken betaald heb.

Maar het gaat ook niet om de opstelling he, onze keuken is veeeel kleiner (lees; stukje van 2.65m), voor zo'n klein stukje vind ik het echt veel geld.

Hadden we maar zoveel ruimte als op t plaatje... Hihih! <3

onze keuken is 3.60m breed (onze huidige keuken) en die heeft €12.000 gekost dus dan vind ik het nog wel meevallen de prijs.

*gaat even verder lezen.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:04

LittleMiss schreef:
pajidin schreef:
Wat hebben jullie voor/of vinden jullie mooie eetkamer stoelen....ik wil een nieuwe eetkamertafel en stoelen.

Het lijkt me leuk om 6 verschillende (witte?) stoelen aan een tafel te zetten. Maar ben toch bang dat dit snel rommelig lijkt. Dus ben erg benieuwd naar jullie ideeen en wat nog meer leuk is. Ff inspiratie opdoen!

Dit idee zeg maar. Alleen dan iets strakker, met bijvoorbeeld 1 of 2 eames stoelen

http://www.vtwonen.nl/wp-content/upload ... _sober.jpg

Zolang je stoelen neemt die qua formaat niet te veel afwijken (geen heel hoge of brede erbij) en ze allemaal in dezelfde kleur schildert hoeft t niet rommelig te zijn. Wel past dit t beste in een ruimer opgezette kamer... Mag ik vragen welke stoelen van Eames je bedoelt? Zij hebben idd super gave modellen ontworpen. Een Thonetstoeltje ertussen is trouwens ook leuk! Open modellen ogen minder rommelig, dan stoelen met een volledig gesloten rugleuning overigens.

Stoeltje van Ir111 is ook een leuke voor erbij, mits wit geschilderd uiteraard.

Ik bedoel deze stoel van Eames: http://trendtechhk.com/product.php?prin ... ctid=16147

Heeft wel een gesloten rug. Thonet stoeltje is ook leuk idd!

Verf voor de trap, iets van parketlak/parket verf of verf wat ze ook gebruiken op boten? Ik roep maar wat...heb er geen ervaring mee. :o Verfspeciaalzaak (dus geen gamma) kan vaak een goed advies geven!

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:06

Rinske schreef:
Ik zou alkydverf van een heel goed merk kopen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Is slijtvaster en beter.

Ja de kosten maken mij ook niet zoveel uit. Het gaat om de trap, die je toch best regelmatig gebruikt, dus moet gewoon goed zijn!! Maar vroeg me af of iemand een goed merk weet voor de trap? Ga volgende week ook even naar een echte verfzaak, daar hebben ze vast wel wat goeds voor de trap. Heb er nu al zoveel werk aan gehad, dan moet dat ook voorlopig even mooi blijven!!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:08

siets mooie kast

nikita leuke kast maar niet mijn smaak (sorry)

asjemenou sorry ook niet mijn smaak

fifteen zie ik nou goed dat je je bank half in de keuken hebt staan? :o

Wij hebben vanmiddag het voorlopige koopcontract ondertekend is nu onderweg naar de kopers.
Daarna naar ons (hopelijke) toekomstige huisje wezen kijken en we hebben de inrichting al in gedachten, zal morgen na het werk even plaatsen welke kast we gaan kopen.