[Centraal] "iPod, iTunes en Creative Zen" deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:14

juudii5 schreef:
Oke, internet zit erop :D!!!
En heb er ook nog meer leuke dingen op gezet, echt leuk dit ding.
Nu nog uitvinden hoe ik mn muziek erop krijg.. weet via itunes, van laptop af.. maar zie mn muziek er niet in staan.. dus dat vind ik nog raar.

Je moet met iTunes eerst de bestanden naar je bibliotheek importeren, dat kan per liedje of een gehele map. Daarna kun je deze synchroniseren met je iPod.

juudii5

Re: [Centraal] "iPod, iTunes en Creative Zen" deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 17:32

Thanks laurie!

Nou met pingen valt steeds de 3de regel weg als ik ga typen.
Moest van de man van mediamarkt alles verwijderen en opnieuw erop zetten.
Nu zit ik beetje te klooien geloof ik..
Druk op herstellen, dacht dan gaat alles weg.. maar hij geeft steeds foutmelding.
Heb nu op bijwerken gedrukt.. duurt een aantal min, kijken hoe het dan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:43

Ik wil graag een iPod kopen, dus ben ik op marktplaats gaan kijken, en staat er eentje voor 100 euro, goede staat (foto's zien er wel goed uit. := ) en een jailbreak.
Ik heb er dus to-taal geen verstand van dus ik vraag me af of dit een goede prijs is, en wat een jailbreak is. :+

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:01

@ manegepaard, ook generatie en geheugen spelen een rol. Verder heb ik geen verstand van ipods, maar 100 euro lijkt mij een nette prijs, mits hij ook echt nog in nette staat is (wat soms lastig te zien is vanaf de foto's).
Jailbreak is een soort van hacken van je ipod.
http://www.iphoneclub.nl/39056/jailbrea ... eigenlijk/ (linkje waarin info staat over jailbreaken).

Nu ik nog een vraag aan de apple mensen hier. Ik heb ooit een dockingstation gekocht voor de ipod. Nu is mijn ipod kapot gegaan, en meestal gebruik ik mijn telefoon nu als mp3 speler. Echter mis ik wel het feit dat ik altijd muziek kon afdraaien op het dockingstation. Ik vroeg me af of er ook andere mp3 spelers zijn met de zelfde aansluiting als apple, die dus ook op een dockingstation kunnen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:12

Cathalijne, dat kan je al vergeten... Apple staat er net om gekend dat ze in alles uniek zijn en dat ook zo willen houden (kijk naar de compatibiliteit van sommige Apple programma's die niet op Windows werken en vica versa). Dat is ook een groot deel van hun inkomsten, want dan heb je voor alles speciale Apple spullen nodig.

Manegepaardje, tja, welk model is het? iPod Classic, Touch, Shuffle... Zit een groot verschil in qua prijs. Ik vind het eigenlijk nooit een goed idee om zo'n dingen tweedehands over te kopen, ik heb ze zelf liever nieuw. En als er dan wat aan scheelt kan je ook gewoon teruggaan naar de winkel.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 20:15

Nou heb 2 weken terug een ipod touch gekocht (4 ofzo)..
Vanaf het begin af aan deed die het al slecht..
Nu ben ik hm voor 3 weken kwijt.. wordt terug gestuurd naar applle.. ben benieuwd hoe ik hm terug krijg.
Heb er nog niet zoveel geluk mee

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:24

Hoe kan je eigenlijk foto's van je ipod halen? de computer heeft er automatisch foto's opgezet, en het zijn er best veel dus ze nemen ook best veel geheugen in..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 20:26

Ik heb een Ipod Nano, maar kan ik er ook meer spelletjes op zetten (gratis) ?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:11

Om een of andere reden kan ik geen video's in mijn itunes krijgen. Als ik ze toevoeg zoals dat bij 'help' aangegeven staat, gebeurt er gewoon niets:p

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 21:16

Dat komt dan waarschijnlijk omdat ze niet in een formaat zijn dat compatibel is met iTunes. Daarvoor moeten het m4v, .mp4 of .mov extensies zijn. Je kan je videos evt. omzetten met converter, dan moet je eens Googlen op "convert video for iPod".

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:39

Ik heb een iPod gekregen, maar heb heel wat vraagjes :D
Het was namelijk een kapot ding, en mijn vriend zei dat als ik 'm aan de praat kreeg, ik 'm zo mag hebben. En dat is gelukt :D
Geen idee wat voor type het is, maar deze is het: http://www.kadoshop.nu/images/products/ ... Nano-0.jpg

Maar,
- Hij staat nu aan (zit aan de oplader). Hoe gaat ie weer uit? :+
- Kan je er gewoon mp3 bestanden opzetten? Aangezien je op downloadsites voor muziek vaak ook speciale extensies kan downloaden voor de iPod, of is dat niet nodig?

Heb net iTunes gedownload en hoop dat ik zo alles erop krijg wat ik erop wil! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 14:41

Via iTunes kan je de mp3 bestanden er gewoon opzetten :j Hoe het met de nano zit weet ik niet :+ Maar mijn Classic gaat vanzelf uit als je de muziek afzet. :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:03

Afzetten gaat vanzelf als je er een tijdje niet aankomt (maar dan moet je natuurlijk je muziek wel pauzeren, anders blijft hij doorspelen). Of gewoon de play/pauzeknop ingedrukt houden tot hij af gaat :)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:01

Wat een drama dit! Ik had .avi bestanden, maar die kunnen niet in Itunes. Omgezet naar .mp4, en nu staan ze dus in Itunes. Om ze op mijn Iphone of Ipod te krijgen, moet ik een aparte versie in Itunes aanmaken.
Als ik echter op die knop klik, krijg ik een foutmelding...

Wat doe ik niet goed, en hoe krijg ik die verdomde film nou op mijn Iphone??

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:05

Wat zegt de foutmelding dan?

IK heb trouwenhs nooit een aparte versie in itunes aan hoeven maken welke converter gebruik je?

Als het nu echt niet lukt, ik weet ook wel een converter die de bestanden voor je in itunes zet, nooit problemen mee heb al tientalle films omgezet met dat ding.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:07

Ik gebruik Freemake Video Converter voor het converteren. Ik zie nu ook dat Itunes het geluid van het geconverteerde bestand niet speelt, mediaplayer doet dit wel.
Ik krijg de volgende foutmelding:
"Er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het converteren van het bestand McLeod's Daughters 1. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (-2041).

Edit: Welke converter zou jij dan aanraden? Hij is hier net ook al 2 uur bezig geweest om het te converteren namelijk ;) . Duurt eindeloos zo...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:38

IK gebruik videora ipod converter van red kawa (gewoon freeware maar heb hem wel al een jaar geleden gevonden dus heb geen link oid meer). Gemiddeld doet ie 30-45 min over het converteren van een film en dan zet hij hem automatisch in itunes en heb nog nooit geluidsverlies oid gehad. met Avi bestanden heb ik iig nog nooit problemen gehad.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:49

Ik had Ipod converter gedownload, maar toen kon ik het bestand niet in Itunes vinden (de mp4 bestanden stonden er ook nog ,dus het zoeken ging niet zo makkelijk). Heb nu de Iphone4 converter gedownload, en de oude bestanden allemaal uit Itunes en van mijn laptop gegooid. Hij is nu weer aan het converteren (45 minuten voor een film van 40 minuten...), maar ik hoop dat hij het dan straks gaat doen...

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 18:58

emjam schreef:
Hoe kan je eigenlijk foto's van je ipod halen? de computer heeft er automatisch foto's opgezet, en het zijn er best veel dus ze nemen ook best veel geheugen in..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 19:22

liedje89 schreef:
IK gebruik videora ipod converter van red kawa (gewoon freeware maar heb hem wel al een jaar geleden gevonden dus heb geen link oid meer). Gemiddeld doet ie 30-45 min over het converteren van een film en dan zet hij hem automatisch in itunes en heb nog nooit geluidsverlies oid gehad. met Avi bestanden heb ik iig nog nooit problemen gehad.

Ik ga straks wat stukgooien... Heb uiteindelijk bijna een uur gewacht tot hij klaar was met mijn film converteren, zegt ie dat hij hem niet naar de Itunes library kan importeren...

Ik ben hier nou al de hele middag mee bezig, kan dit echt niet makkelijker?! Word er een beetje moedeloos van eigenlijk...

Edit: Raar... Ik wil hem gewoon met "bestand importeren" doen, en dan komt er eerst een melding dat de map niet zou bestaan. Nog een keer gelikt, en ineens stond ie wel in mijn library. Nu is hij bezig hem naar mijn Iphone te zetten... Ich bin gespannt!

Edit2: Bloody hell!! Hij doet het! Met geluid en alles :D ! Nu op weg om de rest te converteren... 22 afleveringen x een uur converteren = genoeg te doen komende paar dagen ;) .

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:54

Het is gelukt, heel mijn iTunes bibliotheek staat op de nano!
Maar heb nu nog een paar losse nummers die ik er eigenlijk nog bij wil, maar hoe zet ik die erop? :) Ik had nl. net synchroniseren gedaan, en dan wordt ALLES gekopieerd.. En dat is niet de bedoeling want de rest staat er al op :)

Edit: muziek staat al wel in iTunes

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:30

Iemand die mij kan helpen met dat VERDOMDE Click and buy :\ ?

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:40

Wat lukt er niet? :)

Renzzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:49

Ik heb een vraagje :o

Ik heb vandaag mijn Ipod Touch 3g gekregen, en ik ben allemaal apps aan het uitproberen. Maar ik zou het graag in een mapje willen doen. Nu had ik ergens anders gelezen, dat je dan een app heel lang moet indrukken en wanneer ze gaan trillen, hem op een andere app schuiven.
Nou heb ik dat geprobeerd, en als ik een app wil verschuiven op een andere, verschuift die ander ook :+ Ik kom er maar niet uit. :o

Wie oh wie kan mij helpen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 20:07

Ik heb geen ervaring met een Ipod Touch 3G :=
Weet iemand hoe ik filmpjes op mijn Ipod Nano kan krijgen? :o