Ffortuna schreef:vonneke schreef:We willen nu een hypotheek waar mijn ouders garant gaan staan (hebben beide zicht op een baan, ik werk al 75%)
zijn er ook mensen die zelf een hypotheek genomen hebben zonder een vaste baan, en is dat niet erg gevaarlijk?
Dit vraag ik me dus ook af... kan dit uberhaupt? Dus een hypotheek nemen zonder dat je zelf een vast contract hebt (gezien je zegt dat je ouders garant staan, Vonneke)?
Mijn vriend heeft nml een 2-jarig contract en ik een 1-jarig contract met uitzicht op vaste baan daarna (ik heb sinds 12 feb. dit jaar een baan, ik werk 80%). Wij willen ook graag gaan kopen maar wij hebben het idee dat het erg lastig wordt om een hypotheek af te sluiten op basis van deze gegevens, ook al willen onze ouders ook best garant staan.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had het andersom, ik ben weer voltijd gaan studeren terwijl ik al een hypotheek had in mijn eentje.. Ik heb het toen nagevraagd bij de hypotheekshop of dit uberhaupt mocht en het was geen probleem, zolang je je hypotheek maandelijks maar kan betalen..