E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

highwaykind

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:52

@Selket - nee, ik heb nog niemand gevonden die mij een bij BOL gekocht beveiligd boek door wil mailen, en heb zelf er op het moment geen 15+ euro voor over om er een te kopen en te kijken of ik het werkend krijg.

(nieuwe kleinste kindle is qua prijs en specs wel heel aantrekkelijk trouwens!)

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 11:56

Jaa dat snap ik.. Welke heb jij dan..?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:02

Kindle werkt toch met een ander format en kan Epup niet lezen volgens mij. BOL verkoopt alleen epub boeken.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:12

Ik heb een Kindle DX Global.

Ik kan prima epub omzetten naar Kindle formaat, en ik heb van een aantal van mijn gekochte mobi boeken de beveliging ook wat aangepast. Dat moet met een BOL boek ook kunnen, maar ik heb geen BOL boek om het te testen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:17

Ja met wat modificeer werk kan het wel.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 15:03

Veulen84 schreef:
Ja, hoewel het niet percee het rechterscherm hoeft te zijn. Je kan hem zelf instellen met bv het E-ink scherm links of rechts. Hij kan ook geheel dubbel geklapt worden en dan kijk je dus maar tegen 1 scherm aan.

Gewicht schijnt het grootste nadeel te zijn, 1.3 kg vinden vele mensen zwaar. Maar als je een beetje boek weegt zit je daar ook al snel op.

Nu nog opzoek naar leuke boeken om er op te zetten. Iemand nog tips?

Ik vind hem er erg mooi uitzien. Ik ga mij daar eens in verdiepen, en kijken wat je er nog meer mee kan.. Het gewicht vind ik persoonlijk niet zo'n drama..

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:25

Ik heb hem binnen en heb net al even heerlijk er op zitten lezen en pielen. Er zitten onwijs veel mogelijkheden op. Ben er nog even duizelig van. Uurtje lezen was zeer positief. Zwaar viel wel mee, door de 2 helften is liggend lezen wel goed te doen.

Bol.com heeft nu een aanbieding voor een boek van 1 euro zag ik. Misschien is dat een leuke om eens mee te testen?

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:40

Cookies schreef:

Hoe ongewikkeld is dat? Ik ben namelijk wel echt zo a-technisch als het maar kan O:)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:58

Dat zul je even aan highwaykind moeten vragen, die heeft dit blijkbaar al gedaan.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:00

Dat digitale boek bij BOL is van Ammaniti.
Daar heb ik net een boek van gelezen dat ik zo slecht vond dat ik met geld toe deze nog niet hoef.

Ik heb geen haast, wou alleen kijken of het wil, maar heb zelf genoeg te lezen voorlopig zonder BOL boeken.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:11

Vandaag bij Mediamarkt geweest maar al die e-readers waren nogal mishandeld door de klanten dus kon er niet echt meer iets mee helaas..

Zit nu te denken aan de Nook, iemand ervaringen mee?

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 12:25

Selket schreef:
Cookies schreef:

Hoe ongewikkeld is dat? Ik ben namelijk wel echt zo a-technisch als het maar kan O:)

_O- _O- Ik dus ook... :')

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 08:37

Ik heb de Be Book Neo, met touch screen en ben er eigenlijk niet zo blij mee. Onderweg naar 3 weken vakantie ben ik het pennetje verloren en kon gelijk niks meer. Nu zorg ik de volgende keer wel voor reserve pennetjes (waar kun je die trouwens kopen?) maar toch. Een gewone was meer dan genoeg geweest. Ook de meerwaarde van de Wifi functie zie ik nog niet, je kunt er boeken mee kopen maar omdat nou onderweg te doen? Als je je mail er mee kan lezen is dat handig, hopelijk wordt dat een mogelijkheid......

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 10:43

Zo dat is balen zeg..
Dat van die pennetjes is idd erg vervelend. Zo hebben wij hier de reservepennetjes van de Nintendo DS al voor de Touch telefoons in gebruik _O-

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:53

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:00

Volgens mij kun je stylusen van andere producten toch ook gebruiken. Het is immers niet meer dan een stukje plastic met een topje?

Die van de ds zijn maar rond de 2 euro per stuk...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:02

Maar vaak passen de eigen stylussen alleen in het houdertje wat in je ereader zit. Dat is denk ik het probleem in deze....

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:48

De "gewone" bebook zonder touchscreen bevalt prima.

Lijkt me wel lastig idd met die losse pennetjes. Ik heb altijd een doosje met reserve DS pennetjes bij me op vakantie, vorige keer viel er 1 onbereikbaar achter de bank en dan heb je direct een probleem. Kosten geloof ik 4 voor €10 bij de Bart Smit.

Mijn e-reader komt overigens van de Makro, daar doen de showmodellen het nog prima.

Even offtopic @slimmerik: jouw ava, is dat die ed van het youtubefilmpje? Geweldig filmpje hè!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:22

Goede tip van die DS stylus!! Ik neem het dan wel even mee om te proberen. Ik had trouwens wel verwacht dat het gewoon met een pen zou kunnen (zonder inkstukje eruit dan) maar dat werkte helaas niet. Gelukkig had ik ook gewone boeken en een dvdplayer bij me, 3 weken is zonder iets heel lang...... ;)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:37

Dat is inderdaad wel heel erg onhandig als dat zonder die stylus niet werkt zeg. Ik wilde eerst zelf eentje met een aanraakscherm, maar ik zou dol worden van die vieze vingers er op geloof ik. En dat van die wifi, dat had ik al gehoord dat dat niet zo'n succes was. Dus daar heb ik ook maar vanaf gezien.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:56

Ik heb ook draadloos (3G) internet op mijn Kindle DX.
En dat bevalt eigenlijk wel - ik kan op google / bokt etc, en ook bij mijn gmail als ik dat wil, en je kan boeken kopen in de online store en reviews lezen enzo.

Moet zeggen dat ik dat zelf meestal op de computer doe, maar als die uit staat is het wel erg makkelijk dat het ook via het apparaat zelf kan.

Ik dacht dat iemand anders iets zei over wat opzoeken tijdens het lezen?
Dat doe ik zelf eigenlijk nooit - maar dat kan er aan liggen dat de Kindle een ingebouwd woordenboek heeft (engels) , als je met de cursor op een woord gaat staan komt onderaan op de pagina een extra venstertje met de definitie daarvan. Erg handig.

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:03

voor de mensen met een nintendo ds en een kaartje kunnen ook boeken daarop lezen :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:10

Dingen opzoeken tijdens het lezen doe ik. Ik wil graag weten wat woorden betekenen, zeker als ik engels lees. Gewoon standaard heb ik dan een woordenboek er naast liggen.

Nu hoop ik dat me edge me daar iets makkelijker in helpt. Met wifi :)

Me eerste e-boek uit trouwens (in 4 uurtjes lezen). Dat bevalt echt wel. Heb er nog 150 boeken gedownload van internet. Maar denk dat ik toch maar aan het kopen ga slaan voor me vakantie (2 weken heb ik minstens 20 boeken voor nodig, en ja ik ga ook nog andere dingen doen hoor)

Goeie tips zijn dan ook welkom :)

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 18:22

meelanor schreef:
voor de mensen met een nintendo ds en een kaartje kunnen ook boeken daarop lezen :)

is dat zo???

Rianne84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 13:46

Even een vraagje:
Ik ben aan het kijken voor een E-Reader.
Ik lees veel dark romance boeken, zoals de sookie stackhouse serie,twilight, vampire academy enzo in het engels.
Die kun je eigenlijks nergens krijgen alleen bij Amazon.
Als ik een andere merk E-Reader heb als een kindle kan ik dan op de een of andere manier wel de ebooks downloaden bij amazon en op mijn sony,hitteker of bebook zetten en lezen?