Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:27

Hier ook 21,5 graad in de woonkamer zonder verwarming. Grote glazen gevel op het zuiden en bovenste appartement.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:28

Bij 18,5 graad je verwarming al aanzetten op 19… lijkt mij zonde van je geld, maar goed…
Hier was het vanmorgen op z’n koudst tot nu toe: 18,5 maar het is toch nog 19,5 geworden :D en ook die 18,5 was ok. Dikke trui, dekentje, dikke sokken. Dan is 18,5 echt niet koud.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:30

Hier vanochtend 16 graden beneden, dus boven nog stukje kouder. Maar nog niks aan, even dikke kleding over pyjama heen, dekentje en met wat warms ontbijten.

Ik heb al wel een week of 2 winterdekbed erop.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:50

Door de app die bij mijn airco’s zit, kan ik nu ook zien wat de temperatuur in de slaapkamer is: 17 graden nu. Dus 2,5 graaf lager dan beneden.
Heb gisteren een tochtstrip geplaatst op de tussendeur naar boven/buitendeur toe en ga er zo ook nog eentje op de keukendeur plakken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:24

Cynthia82 schreef:
Bij 18,5 graad je verwarming al aanzetten op 19… lijkt mij zonde van je geld, maar goed…
Hier was het vanmorgen op z’n koudst tot nu toe: 18,5 maar het is toch nog 19,5 geworden :D en ook die 18,5 was ok. Dikke trui, dekentje, dikke sokken. Dan is 18,5 echt niet koud.

Iedereen ervaart dat anders, er is niet voor niets al
Veel onderzoek naar gedaan. Het hangt af van hormonen, BMI etc.

Ik vind 18,5 graden wel echt te koud als ik stil zit. Zelfs onder een deken. Dan zie je letterlijk het kippenvel op mijn gezicht staan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:47

Als ik zit te werken is 18,5 graad voor mij ook echt te koud. Mijn handen worden dan niet meer warm (met paarse vlekken) en ik ga er ook trager van denken :+ Als ik in huis bezig ben met schoonmaken, opruimen, stofzuigen en zo met die temperatuur, dan heb ik het al snel te warm :))

Voor de liefhebbers: de knuffeltrui van DARUM is in de aanbieding. Het is dat ik al een Oodie heb :D

https://www.dekbed-discounter.nl/darum-knuffeltrui.html

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:47

Het was hier net 17 graden in de woonkamer. Dat was toch echt wel heel fris. Ik heb nu de haard aan gezet. Maar daar ben ik nog niet heel handig in, dus daarna had ik het al wel warm, voordat hij een beetje aan was. Dus heeft 2 doelen :D

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:51

Hier is het ondertussen in de ochtend nog maar 15 graden in huis. Grote ramen op het zuiden dus bij zon komt er een paar graden bij, maar vandaag niet. Moest veel weg dus tussentijds dik ingepakt gezeten, maar vanavond gaat toch echt de airco weer even aan, anders koelt het vannacht waarschijnlijk ook te erg af, en wil het huis niet te koud hebben ivm vocht e.d. Katten hebben t ook duidelijk fris, haren beetje fluffy gezet, die ploffen op schoot zodra ze de kans krijgen.
Wel heel lekker dat het bij sommige nog zo warm blijft binnen, mijn pand hebben we wel als eerst geïsoleerd en dubbel glas in gezet, maar het blijft een wat ouder vrijstaand huis, dus geen buren die mij warm kunnen houden helaas.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 18:59

Net de hout kachel voor het eerst aangedaan dit seizoen, vond het kil en vochtig in huis. Na een half uurtje is het al weer lekker in de kamer/ keuken. Laat hem denk ik nog een uurtje branden en dan is het wel weer prima.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:02

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:33

Cynthia82 schreef:

Eens hoor :j
Maar niet iedereen hoeft ervoor te werken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:36

Nielojram schreef:
Cynthia82 schreef:

Hoe bedoel je dat?

Ik werk het liefste thuis maar ga morgen naar kantoor daar is het tenminste warm. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:37

Hoezo is dat zonde? Als 19 net comfortabeler is en hoe je de temperatuur wilt hebben.. dan moet je ergens keer beginnen met stoken. Dan ga je toch niet wachten tot het eerst eens 17 graden is? :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:39

idinn schreef:
Hoezo is dat zonde? Als 19 net comfortabeler is en hoe je de temperatuur wilt hebben.. dan moet je ergens keer beginnen met stoken. Dan ga je toch niet wachten tot het eerst eens 17 graden is? :+

Als de kou het geld besparen waard is dan zullen mensen de kachel niet aanzetten. Het kost echt onnodig veel geld. En dat gun ik de energiemaatschappijen niet. :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:46

Hier 13 in huis, cv nog uit. Heb potkacheltje nu half uur aan, scheelt vooralsnog halve graad. Met dekbed op de bank nog goed te doen :)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:58

Nielojram schreef:
Cynthia82 schreef:

Hoe bedoel je dat Nielojram?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:36

Misschien dat het voor sommigen gewoon uitkan financieel die halve graad?

Wij zouden ook de hele winter 24 graden kunnen stoken financieel gezien, maar dat gun ik de energiemaatschappij gewoon niet. Dus hier staat de kachel op 18 graden. Overigens in de avond hebben we vaak een paar kaarsen aan, dan is het in de woonkamer 19,5/20 (en dan staan er niet eens veel aan).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:47

mvdende schreef:
Hier net voor het eerst de verwarming aan gezet. Het was 18,5°c, heb de verwarming op 19 gezet

Cynthia82 schreef:

Nielojram schreef:

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:55

ik had het ook 18 graden, was me echt net te fris.
gewrichten protesteren dan ook.
dus even op 19,5 gezet en daarna weer op 15.
blijft toch lang hangen die warmte, en onder een dikke deken met een kersenpit is ook lekker warm :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:20

Karin schreef:
Als ik zit te werken is 18,5 graad voor mij ook echt te koud. Mijn handen worden dan niet meer warm (met paarse vlekken) en ik ga er ook trager van denken :+ Als ik in huis bezig ben met schoonmaken, opruimen, stofzuigen en zo met die temperatuur, dan heb ik het al snel te warm :))

Voor de liefhebbers: de knuffeltrui van DARUM is in de aanbieding. Het is dat ik al een Oodie heb :D

https://www.dekbed-discounter.nl/darum-knuffeltrui.html

:') Ik denk niet dat die mijn imago ten goede komt.

Hier zijn de buurtjes lekker aan het stoken :)) . Zullen nog wel een vast contract hebben. Ideaal :') . Eergisteren was het ijskoud, maar vandaag gewoon heet binnen :))

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 01:16

idinn schreef:

Nou ja, dit dus.

Ik ben al van 19,5 naar 19 gegaan, dus al een halve graad kouder standaard dan andere jaren.

Ergens moet je een keer beginnen met de verwarming aandoen en ik vond 18,5 een mooi moment. Óók omdat ik daarna aan de eettafel ging zitten werken achter de laptop. Nu met kamerjas aan, maar als je langere tijd volledig stil zit, wordt je snel ijskoud.

Vanaf nu staat de cv op automaat. Van 19:00 tot 11:00 op 15,5 (was 16,5) en tussen 11 en 19 op 19. Vóór 11 gaat dan eventueel de petroleum kachel aan mocht ik het toch koud krijgen. Na 19:00 zit ik meestal toch onder een dekbed en heb ik een kruik mocht het nodig zijn.

Ga ik een middag weg, gaat de cv natuurlijk uit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:00

Hmmm hier krijgt de verwarming met 18.5 ook een tik soms. Het is meer dan alleen de thermostaat, soms voelt het gewoon mega kil. Even wat warmte er dan in scheelt, ook al is het op de thermostaat maar een halve graad.
Dan staat hij een kwartiertje aan en daarna weer uit.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:31

Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem ‘s ochtends en ‘s avonds even een uurtje aanzet. Was toch best koud in de kamer.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:53

Relaxed schreef:

Ik ga dit weekend echt naar de Primark geloof ik :=

Lag nog onder mijn zomerdekbed, had een dekentje van beneden gehaald... Hád me het toch een partij koud vannacht! Dus eerste ding vanmorgen was mijn dekbed + bedplaid van zolder afhalen.

Het was ook 5,5 graad vanmorgen.... het is nog maar september..