yvetjes schreef:Thnx Shiloh en Idinn
Maar jullie zeggen veeeeel te duur. Welke kosten zou ik rekening mee moeten houden denken jullie? Want overdrachtsbelasting is 2%, en dan nog overige kosten zoals notaris makelaar etc, stel nog 2% (max)
De huurwoningen waar ik naar kijk kosten ca 1300-1750/mnd
De koopwoningen tot 400k (maar ik richt op 300K, wat vergelijkbare woningen zijn als de huurwoningen).
Dan praat je dus over 12-18k als het bij 4 procent blijft. Ik vond dat er heeeeeel veel verborgen kosten zijn. Je oude hypotheek stopzetten? Paar 100 euro. Als je koopt zit je waarschijnlijk met een overbrugging als je weer wilt verkopen en kopen, wat ook weer een paar 100 kost om door de notaris te laten doorhalen en afbetalen. Huur huis zeg je gewoon op.
Het is steeds een paar honderd hier, een paar honderd daar. Maar bij elkaar telt dat toch flink op.
Ook denk ik dat je voor verdere stijging van de huizen markt niet zo bang hoeft te zijn, niet zo extreem hard als het de afgelopen paar jaar gegaan is in ieder geval. De rek is er, zeker met de stijgende rente echt wel uit (uiteraard een mening, geen feit, blijft koffiedik kijken). Ik verwacht dat de markt zal stabiliseren, en heel misschien zelfs iets dalen.