ikke schreef:Installatie is een vak. Er zijn niet zoveel mensen die dat verstaan.
Ik durf jou te garanderen dat de boel niet bevriest als je het op mijn advies aanlegt.
Punt is dat je het secuur moet doen, netjes isoleren en hufterproof afwerken. Je bent er niet met een lintje en een overbuisje op de waterleiding.
Oke, wil wel weten welke jij adviseert dan?
Ik ga er vanuit dat de grote stallen met x aantal buitenstallen het goed/professioneel hebben laten aanleggen.
Waar wij stonden, die wilde besparen en zette het uit als de paarden buiten liepen. Elke avond dus raak en alles bij de koppelingen boven de drinkbakken bevroren. Wij hebben het nog geisoleerd, maar moesten alsnog elke avond alles losbranden. Maar die man wilde dus besparen en was eigenwijs.
Wij hebben nu aanbouw en garage alles zelf aangelegd en geisoleerd. Huis is niet volledig of goed geisoleerd nog, maar gelukkig bevriest niks. Was er wel wat bang voor.
Op wintersport hadden we ooit vrij hoog een blokhut en moest de kraan blijven druppelen. 2x vergeten en dan moest die boze man weer komen. Heb ik echt iets aan over gehouden