Bedankt voor de tips! De huidige bewoonster vertelde dat ze wel goed ventileert, maar ik weet natuurlijk niet wat haar definitie van goed is. Ik heb het iig al even aangegeven en ga even afwachten wat ermee wordt gedaan
Hoi Allemaal, (nieuwe) meelezer meld zich even. Wij gaan later dit jaar verhuizen en hebben nog heel wat werk straks te doen in huis om het wat te moderniseren en naar onze smaak te maken. Maar echt veel gevoel voor interieur heb ik niet dus wordt nog wel lastig. Maar ik lees hier vast even mee om ideeën op te doen iig
Schimmel is heel naar... Zelf slechte ervaringen mee. Niet alleen ontzettend lelijk (het slaat door je muur, maar ook op je vloer en meubels), het stinkt ook nog eens en het is echt slecht voor je gezondheid.
Dat plafond met balken vind ik echt enorm mooi geworden!! Wil ik ook
Vorige huis was ook vochtig en schimmelig , was daar dan ook vaak ziek van . Luchten kon amper met alleen 3 bovenraampjes die open konden en dan overal enkel glas .
Huidige huis is het alleen de badkamer, de centrale afzuiging knop zit beneden in de keuken en als ik douche doe ik dat voor ik naar beneden ga uit bed dus dat werkt niet
lor1_1984
Geplaatst: 26-04-17 17:17
Ik heb vanmiddag kleuren uitgezocht:
De blauwe is iets meer turquoise in het echt. idee: 1 wand kers(achtig) of turquoise en de rest de beige-achtige
idee: 1 wand de bruinige kleur en de rest 1 vd andere 2 kleuren
De slaapkamer krijgt wsl de middelste van foto 1 met 1 vd pasteltinten van foto 2. Heb kleine kleurkaartjes meegekregen van Flexa (kleuren zijn anders dan op de grote kaarten), zal de kleuren even opnoemen: vol dadel s5 midden zee n4 (daar wil ik een lichtere tint van wsl of combineren met vleugje dadel s2) vleugje lavendel p15 vleugje dadel s2 puur bes b7 puur eiland n10
Mochten deze kleuren nou niet zijn wat ik zoek dan mag ik een kleurenwaaier lenen van de winkel en daarmee kleur bepalen voor het huis.
Meliaforever
Geplaatst: 26-04-17 18:14
Ugh schimmel, daar wordt je niet blij van.
Net even 2 muren Early dew van Flexa geverfd. Ik vind het een soort vergrijsde mintgroen.
Mijn vriend denkt dat het geen vochtprobleem is, dus dat de woningbouw verder moet kijken. Ik ga ook gewoon eisen dat ze het oplossen hoor, zij horen het netjes aan mij op te leveren.
We gaan vanavond lekker brainstormen over kleurtjes en dergelijke. Heb al heel veel inspiratie uit dit topic
Early Dew is zo mooi hé komt er hier ook weer tegen de muur
Schimmel is heel naar, makkelijk aan te komen maar er af komen is vaak wat lastiger. Hopelijk lossen ze het netjes voor je op!
Leuke kleuren combinaties zo Lor!
Ik heb afgelopen dinsdag de sleutel gekregen van m'n eerste eigen huisje, zo gaaf! Wel al samen gewoond maar nu alleen (met kids) en dat is in ieder geval met het uitzoeken van alle kleuren en meubels etc zo'n verademing
Dit is de beneden verdieping, alle grijze wanden worden hier wit.
De linker muur is inmiddels helemaal behang vrij en daar komt de early Dew op, waarschijnlijk. Ik twijfel nog een beetje of ik misschien toch een andere kleur zal nemen.
Hal, die blijft grijs, vind het kleurcontrast wel leuk en die witte plekken op de muur daar komt een kapstok voor dus die zijn straks weggewerkt.
Via de trap naar boven, open trapgat. Ook een reden dat ik de grijze kleur gewoon laat zitten
Slaapkamer van m'n kinderen, die wordt door de woningbouw volledig gewit. Ben ik niet bepaald rouwig om, ik zag er al liters verf doorheen gaan om dit enigzins wit te krijgen
En mijn mini slaapkamer waar net een bed in past, maar dat is goed genoeg
Heb ook nog een hele ruime vliering waar ik eventueel ooit een slaapruimte van kan maken.
Was een avontuur , mam maakte de weg vrij en konden na paar meter een steeg door en wat meters verder heeft mijn vader mij opgehaald met de auto . Niet te huffen
Kentaro
Geplaatst: 27-04-17 17:20
Ik zie jullie al helemaal voor me Maar het was niet voor niets!
Anoniem
Geplaatst: 27-04-17 17:21
Martine schreef:
Haha [naam], diehard!! Het wordt wel mooi trouwens, mooie vloer zag ik al langs komen
Ik reageer hier sporadisch maar kijk wel met enige regelmaat mee!
Heb gisteren te horen gekregen dat ons bod is geaccepteerd op ons eerste koophuis. Zielsgelukkig natuurlijk. Ik loop nogal hard van stapel soms, en omdat de keuken ontzettend lelijk is maar wel goed, ben ik al aan het kijken naar oplossingen. De keuken is van hout en nu geel met blauw en de tegels zijn oranje. De vloer willen we laminaat over leggen of wellicht opnieuw betegelen. Het hout van de keuken is nog goed, dus ons eerste plan was schuren en verven. Maar nu zie ik dat bij de Ikea de keukendeurtjes relatief goedkoop zijn. En die zijn qua vormgeving veel meer onze smaak!
Heeft er iemand ervaring met het vervangen van keukendeurtjes? Ik moet alles nog opmeten dus heb nog geeeen idee of het zou passen in deze keuken. Het zou in ons geval gaan over de kungsbacka, die zwarte deurtjes. Ik zie het ondertussen al helemaal voor me, nieuw achterblad en werkblad en er staat gewoon een nieuwe keuken haha. Maar wil eerst kijken of dat verstandig is.
met de maten naar de ikea en daar kunnen ze je prima helpen.
Janine1990
Geplaatst: 27-04-17 18:04
Daar ben ik ook wel benieuwd naar Roos! Is ook mijn plan, alleen wil ik ook nog iets bij de keuken bouwen (1 á 2 kastjes), het gaat om een bruynzeel keuken, maar is Ikea ook compatibel te maken? Een nieuwe onderplaat is natuurlijk dan sowieso nodig. Maar hoe zit het met de deurtjes?