Wat gaat dat hard hè Hedi? Ben zó blij dat bij ons eindelijk schuttingen staan! Weg campinggevoel en de privacy weer terug! Hoewel wij hele leuke buren hebben hoor. En dan het straatwerk en plantjes... Zo'n verschil! Zal binnenkort eens een foto van onze tuin maken.
Was er bij jullie telkens ook zo'n gedoe over dingen waarvan je achteraf hoort dat je die eerder had moeten aangeven? Nu wij naar de showroom van de badkamer gaan kijken komen er allerlei dingen naar boven waar we volgens hen al eerder over hadden moeten beslissen. Zo kan de indeling niet gewijzigd worden of is alles ingetekend met vloerafvoer en is wandafvoer niet meer mogelijk. Veelal zit ik er niet mee hoor, maar toch vreemd dat je van de kopersbegeleider hoort dat je dat beslist bij de showroom en volgens de showroom moest dat bij jouw meerwerklijst..
Yep. Hier ook.. Nu kwamen wij ook vrij laat in het project maar hebben ook regelmatig dat soort dinoen.
Hebben in de keuken heel lage ramen. Omdat we de keuken ervoor zouden zetten zouden we dan een plaat ervoor kunnen laten maken. Geven we door dat we dat inderdaad willen. Oh ja moet even kijken of dat nog wel kan.. Om vervolgens te melden dat het niet kan. Muts stelde het zelf voor..
Hier ook veel frustraties over gehad ja.. contact met kopersbegeleiders ging via een app, is niet optimaal kan ik je zeggen!!
Maargoed, meerwerk is rond, de vergunningen zijn rond en volgende week het slaan van de eerste paal! Is wel een feestje waard aangezien we het maart vorig jaar al gekocht hebben
Zijn jullie trouwens gewoon samen naar het feestelijke moment gegaan? Of hebben jullie (schoon-)ouders ofzo meegenomen?
Hier is nu wat gesteggel over de badkamer omdat ons verteld werd dat we bij de showroom alles nog konden wijzigen. Door omstandigheden kwam voor iedereen de uitnodiging van de showroom extreem laat en daardoor kunnen we niets meer aan indeling etc. wijzigen.
Wij konden helaas niet bij de officiële start van de bouw zijn, mijn schoonmoeder en zusje zijn gegaan.
noviceh
Geplaatst: 06-09-17 13:54
Bij ons was heel feestelijk uitgepakt bij het slaan van de eerste paal (http://www.feestpaal.nl ) Wij zijn samen heen gegaan met onze oudste dochter. Mijn schoonouders waren ook aanwezig, maar die wonen dan nu ook 3 huizen verder.
Over eerste paal kan ik nog niet meepraten, dat start pas in 2018 bij ons, maar er werd gezegd dat er wel een eerste paal moment zou komen.
Wow gaat hard MerelV
Liesje89
Geplaatst: 08-09-17 23:15
Wij hebben geen feestelijke eerste paal gehad, maar een 'feestelijk fundering stort-moment' Met aansluitend een borrel. Later nog wel aanwezig mogen zijn bij het slaan van een aantal palen maar dat was verder niks feestelijks, wel leuk om gezien te hebben. Al had ik de palen van ons eigen rijtje al lang de grond in zien gaan Alleen vanaf de andere kant van het hek
Het gaat hier supertraag op het moment.. ze zijn aan de achterkant aan het metselen op de eerste etage, al meer dan een week
Waar ze zijn gebleven op de eerste etage is ons huis Toen ik dinsdag oid voor het laatst keek waren ze 1 huis verder, dat was zaterdag ook al zo. Morgen maar weer kijken.
Wij hebben nog steeds ruzie over de aanleg van de keuken. Ze zeggen dat dit niet gewijzigd kan worden.. Echter is het meerwerk en hebben wij dit nooit geaccordeerd.. Dus ze mogen het doen maar betalen doen we het niet. Ben benieuwd hoe ze daar in staan en of het nu ineens wel aangepast kan worden .
Eerste paal is hier gevierd met symbolisch moment (was niet precies de eerste maar soit). Daarna een borrel waarbij we de buren konden leren kennen. Wij zijn met zijn 2en gegaan. Zoon van nog geen 2 bij oma ondergebracht.
Rebel_Jits
Geplaatst: 10-09-17 17:53
Wij kregen een bloemetje van de week Geen idee waarom, ze zullen wel begonnen zijn met afgraven ofzo.
Hoihoi! Ik kwam dit topic tegen en ik en mijn vriend hebben vorig jaar oktober ook een nieuwbouwwoning gekocht. Leuk om zo de voortgang te lezen van anderen en wat een verschillen in tijd van hoe lang de bouw duurt zeg! Bij ons zijn ze eind januari begonnen en november had het klaar moeten zijn, maar helaas door te weinig vaklui is het opgeschoven naar januari. Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar hoe jullie de muren doen? Ze worden bij ons behangklaar opgeleverd, maar ik wil absoluut geen behang. Ik wil het graag laten stucen, maar moet je het daarna ook nog over laten spuiten of zelf verven met verf? Dit is me namelijk niet helemaal duidelijk.
Je hoort verschillende dingen. Van glasvezel behang dat op stucwerk lijkt (voor de eersre 5 jaar) tot wel gewoon stucen.
Tot nu toe gaan wij gewokn stuccen. Tenzij schoonvader (= stucadoor) aangeeft dat we toch beter kunnen behangen de eerste paar jaar. Hij zegt dat je in de meeste nieuwbouw huizen gewoon kan stuccen tegenwoordig, maar dat het van huus tot huis kan verschillen
Adamootje
Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)
Geplaatst: 11-09-17 21:49
Hai, ik meld mij hier ook als dat mag. Mijn vriend en ik hebben opnieuw gekozen voor een nieuwbouwwoning. De verwachte oplevering is nu begin 2019 (archeologisch onderzoek heeft de bouw vertraagd). Onze eigen woning is een stuk sneller verkocht dan wij hadden verwacht en daar moeten we binnenkort dus al uit. We gaan dus tijdelijk huren.
Ik praat hier graag mee. Geweldig om te zien hoe je huisje zo langzaamaan vorm krijgt, hé?
Ja behangen wil ik sowieso niet. Ik wil de boel sowieso laten stucen. Maar moet je na het stucen nog verven of hoeft dat niet perse? Wel handig een stucadoor in de familie!
Je hoort inderdaad veel verhalen over dat stucwerk gaat scheuren bij nieuwbouw. Wij weten het nog niet.
noviceh
Geplaatst: 11-09-17 22:21
Wij hebben glasvezelbehang, boven en beneden. Daarna geverfd, ziet er strak uit en we zijn er zelf erg tevreden over! Hebben trouwens ook al snel scheuren gekregen in het stucwerk (plafond).
Welkom terug Adamootje! Heb je een foto van het nieuwe huis? Ons huis was na een week al verkocht, toen hebben wij ook tijdelijk gehuurd. Prima oplossing!