Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Jij bent dan stomweg een prutsmuts………en verder helemaal niets………(niet verkeerd bedoeld natuurlijk)
Lisette1990 schreef:Als het huis alleen op naam van je vriend komt te staan, en je stopt er wel je geld in. Krijg je dat ingelegde geld niet automatisch meer terug denk ik. Dit moet je echt wel vastleggen. Maar ik weet er nog niet alles van, want ik moet een samenlevingscontract nog opstellen.
Maar hoe het werkt als het huis op beide namen komt weet ik niet, maar gaat niet zo simpel denk ik dat het zonder samenlevingscontract zal kunnen.
Keet schreef:Om je partner bij je pensioenfonds op te geven als partner (voor het nabestaandenpensioen dus) heb je een samenlevingscontract nodig van een notaris
Bij een geregistreerd partnerschap en/of huwelijk wordt dat via de GBA bij je pensioen gemeld en wordt je partner automatisch je pensioenpartner.
Zo heeft de notaris het vorige week aan ons uitgelegd toen wij kwamen voor het tekenen van ons samenlevingscontract ivm de koop van een huis
Sorry voor het binnenvallen trouwenslees al een tijdje mee.
Begin november hebben wij een huis gekocht waarvan we halverwege december de sleutels krijgen
Citaat:Verder kunnen bepaalde pensioenrechten buiten de gemeenschap vallen.
Selka schreef:Gemeenschap van goederen gaan wij in ieder geval nooit doen. Vriend is enorm fel tegen en ziet dit bijna dagelijks misgaan. Ik vind het allemaal prima omdat ik niks van hem wil, behalve op papier dat mijn beesten van mij zijn.
Gemeenschap van goederen is maar een eng iets. Ik heb het ook nog nooit goed af zien lopen. Zelfs een simpel eenmanszaakje kan leiden tot een persoonlijk faillissement van beide gehuwdenen zo nog meer dingen die mis kunnen lopen.
Wij houden alles gescheiden in die zin dat als wij uit elkaar gaan er een duidelijke verdeling is. Ik heb geen zin om ruzie te moeten maken om een hond, bankstel of huis.