Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:25

zat maar een beetje te stangen... :P

maar zie nu ook dat ik het verkeerd las, ik dacht dat je er 4 kocht, en nog 5 thuis had staan, maar je hebt ze neem ik aan aangevuld tot 5 :o

Olympia

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:26

Nee heb ze aangevuld tot 9. Maar shampoo wordt hier door twee personen gebruikt :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 22:38

Ik heb meestal voor mij alleen een stuk of 5 shampoo en 5 crèmespoeling staan. Als er nog 1 staat dan hou ik de aanbiedingen weer in de gaten, meestal lukt dat zonder ze zo te hoeven kopen.
Dit doe ik overigens ook met tandpasta/gezichtsreiniger/deo

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:07

Ik haal met shampoo en douchegel ook altijd veel voorraad met aanbiedingen oid :j hier staat het kastje ook vol :+

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:21

Wij hebben op zolder een apart kastje waar dat soort dingen allemaal in staan, wc papier, wasmiddel maar ook alle verzorgingsproducten, zonnebrand etc.
Staat sowieso altijd een voorraad deo/gel/cremespoeling/douchegel/shampoo/tandpasta etc. Kopen ook alles in als er aanbiedingen zijn :j

Maar nu is bijv ook de frisdrank 2 flessen voor 1 euro, dus dan kopen we daar ook groot voor in; we hebben nu 20 flessen cola staan, kunnen we weer een tijd vooruit :+

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:36

20 flessen cola.. ik geef het hier hooguit 22 dagen.. haha!

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:50

Bij welke winkel is die frisdrank in de aanbieding, Destino? :) Ik vier namelijk over anderhalve week mijn verjaardag :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:57

Bij de MCD, maar die zit niet overal in Nederland.
Het is overigens wel het huismerk hoor, niet Coca Cola of Pepsi :)

Hihi DebGizmo, dat zijn veel flessen cola per week dan :') Wij kunnen hier wel een week of 6/7 mee doen, ik drink zelf geen cola dus het is alleen voor vriendlief en de visite :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:00

Is die aanbieding van de cola nu? Want dan ga ik ook even inslaan :+

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:00

Destino schreef:
Hihi DebGizmo, dat zijn veel flessen cola per week dan :') Wij kunnen hier wel een week of 6/7 mee doen, ik drink zelf geen cola dus het is alleen voor vriendlief en de visite :j

Als ik dat in huis zou hebben, gaat er zeker al 1 fles per dag doorheen (alleen al door mij :') ) Hier worden dus mede daarom maar 4 flessen per week gehaald, anders ben ik straks bolletje rond van al die suikers

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:04

Hoe heet heteigen merk bij de MCD?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:46

Ik heb altijd de Shampoo van Gliss, bij de Action 1,79 en heb ze laatst in Duitsland gekocht voor 1,11!!

Ik ga vaak 's ochtends naar de Coop, zitten vaak die 50% stickers op het vlees vanwege de datum.. Kan mooi in de diepvries!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:50

Nelleke, ja dat is nu :j

Saroanda, Markant merk is het eigen merk. Wij vinden het prima te drinken :j

Rampshellie, handig is dat he :D Dat doen wij vaak op zaterdagmiddag :))
Heb op die manier bij de AH een kg bbq vlees (zo'n schotel) gekocht voor 3 euro :))

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:30

20 flessen in 22 dagen haha. Dat is veel :P! Bij mijn moeder dronk ik ook heel veel fris. Ik drink zelf veel water/thee/ranja, ben veel weg en op hes werk drink ik dan wel 's een glaasje fris met clienten mee. Dus het is voornamelijk als er mensen langs komen. Af en toe heb ik er echt zin in, maar kan ik het half weggooien omdatie niet meer goed is. Scheelt toch ook wel een hoop geld dat ik dat niet bij mijn boodschappen hoef te halen.

Wat is eigenlijk de afkorting van de MCD of heet dat gewoon zo? Als jullie toche iegen merk drinken waarom pak je dan niet die van de Aldi? is geloof ik 35,- cent voor een fles. Haalde daar eerst altijd mijn sinas. Vond die harstikke lekker.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:41

Chantal, dat is geen afkorting, het heet zo :)
De cola van de aldi vind ik niet te drinken := Zit nog wel verschil in qua smaak.. De euroshopper bijv vind ik ook niet lekker, maar het AH merk weer wel :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:53

Nell_ schreef:
Sheran schreef:
Ik las het als dierenwelzijn. En ook het stierenwelzijn :P

Oh ze zal wel dierenwelzijn bedoelen :+
Maar wat is een kiloknaller dan anders dan een halve kilo ofzo?

Ik bedoelde idd dierenwelzijn, lang leve typen op een telefoon >;).

Van Wakkerdier:
Citaat:
Voor goedkoop vlees betalen dieren de prijs

Grote hompen vlees in de winkel voor een absurd laag bedrag: dat noemen we een kiloknaller. Het is een truc die supermarkten gebruiken om klanten naar hun winkel te lokken. Dat vlees is vaak goedkoper dan kattenvoer! Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat er dan geen cent is geïnvesteerd in dierenwelzijn. Een kilo vlees is een kilo dier, geen stuntartikel. Wakker Dier voert daarom campagne en de eerste successen zijn al behaald.

Besparingen op dierenwelzijn

Amper daglicht: dieren worden suf en lusteloos. Ze bewegen minder en worden daardoor sneller zwaarder.
Geen ruimte: meer dieren op een kleiner oppervlak betekent meer opbrengst per vierkante meter.
Amputeren: als ze te dicht op elkaar zitten, gaan dieren elkaar bijten of pikken. Tanden, staarten en snavels worden verwijderd om verwondingen te beperken. Verdoven kost tijd en geld, dus dat wordt achterwege gelaten.
Transport: slachten is in landen als Polen en Italië enkele dubbeltjes goedkoper dan hier. Enorme aantallen dieren worden in vrachtwagens gepropt om heel Europa doorgesleept te worden.
Levensduur: er wordt al jaren gefokt op snelle groei van dieren. Nu hebben dieren in recordtempo genoeg gespierd vlees aan hun lijf om geslacht te worden. Maar hun organen en skelet groeien niet zo hard mee. Veel dieren zijn daarom ziek. Zodra een lading dieren naar de slachterij is afgevoerd, kan de stal direct opnieuw gevuld worden.

Om die redenen koop ik liever geen vlees zonder Beter Leven ster. Alle kipfilet zonder Eko-keurmerk of ster is per definitie een plofkip, ander vlees zonder keurmerk kan je zien als een kiloknaller.
En vaak zijn de kiloknallers in de aanbieding, met de bio varianten zie je dat veel minder.

Maargoed terug naar het onderwerp.

De AH huismerk cola vind ik erg lekker! Jumbo ook trouwens.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 11:57

Destino schreef:
Chantal, dat is geen afkorting, het heet zo :)
De cola van de aldi vind ik niet te drinken := Zit nog wel verschil in qua smaak.. De euroshopper bijv vind ik ook niet lekker, maar het AH merk weer wel :j

Ah oke, ja ik vind met cola eigenlijk alleen coca cola lekker, verwend vanuit thuis vroeger :o. Dus als ik dat koop liefst gewoon lekker de echte. Maar met andere drank maakt me dat niet echt uit eigenlijk :P . Vandaar.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:01

Wat betreft de kilo knallers. Ik koop geen bio producten het behoorlijk duur is, ik kan me dat eigenlijk ook niet echt veroorloven met mijn salaris.. En wat ik ook jammer vind is dat er nu al een paar keer blijkt in het nieuws dat het helemaal geen bio product is en dat er weer grof geld mee verdiend is. Net als met die eieren laatst?.. Let er wel op dat ik vaker minder vlees/meer groente eet of af en toe vleesvervangers eet.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:05

Paulien aha op die manier. Maar in principe zijn de kleinverpakkingen toch ook niet echt goed dan? want dat is hetzelfde vlees als de kiloknallers alleen dan klein verpakt? Alleen bio vlees dus eigenlijk

Hier hebben we eigenlijk altijd AH cola. Euroshopper is idd erg vies. Ikzelf drink zelden cola. Maar gelukkig hoeft manlief ook niet persé het dure merk.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:27

Voor de goede vleesaanbiedingen kun je je inschrijven op de site van wakker dier.. dan krijg je elke week de wakkere winkelaar.. Via de mail krijg je dan te zien welke winkels bio/eco/vega in de aanbieding hebben.

Wij kopen eigenlijk ook geen gewoon vlees meer, enkel vleeswaren, omdat we daar bijna niet aan kunnen komen bio/eko. Wat ik erg jammer vind.
Dan bespaar ik liever op andere boodschappen zodat ik hier wat meer aan kan uitgeven.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:39

Bij de AH is toch ook bijna altijd de bio variant in de aanbieding als bijv het rundergehakt in de aanbieding is? Of de kip?
Wel duurder dan de aanbieding van het normale vlees, maar dacht dat weleens gezien te hebben..

Zelf eten wij weinig vlees, niet dagelijks en we delen bijv vaak een 1-persoonsportie. Kopen eigenlijk altijd normaal vlees..

Chantal, mijn vriend dacht ook altijd dat de echte Coca cola lekkerder was, maar daar is hij wel van terug gekomen. Hij vindt deze nu minstens zo lekker :j

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:56

Ik vind de cola van de Lidl echt goor :P

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:40

Ik drink alleen cola light, blikje per dag. Meer niet.

Ik ben veel minder vlees gaan eten sinds ik mee praat in dit topic. Om te bezuinigen maar ook omdat het gezond is een vervanger te kiezen.

Nu hebben we gister de BBQ aangestoken en eten we ieder 2 spiesjes en een hamburger. Normaal zou dat meer zijn geweest. Daarom haal ik het bij de slager, is gewoon lekkerder.

Ik gebruik nu ook tarwegraspoeder. Krijg je meer energie van, vervanger van dure pillen en bevat erg veel vitamine! Tot nu toe bevalt dat goed.

Bij Deen waren de paprika's 2 voor een euro. Morgen nog maar even halen, kan ik eindelijk die soep eens proberen :P

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:45

Jammer, de MCD zit hier niet helaas...
Wat frisdrank betreft ben ik niet zo moeilijk, ik lust eigenlijk alles wel :P Ik vind de cola light van de Euroshopper prima te drinken :)

Hoe gebruik je dat tarwegraspoeder eigenlijk, Dimple?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:18

*kruipt voor de gelegenheid uit de meeleeshoek*

Wat is MCD?