maar zie nu ook dat ik het verkeerd las, ik dacht dat je er 4 kocht, en nog 5 thuis had staan, maar je hebt ze neem ik aan aangevuld tot 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Destino schreef:Hihi DebGizmo, dat zijn veel flessen cola per week danWij kunnen hier wel een week of 6/7 mee doen, ik drink zelf geen cola dus het is alleen voor vriendlief en de visite
Nell_ schreef:Sheran schreef:Ik las het als dierenwelzijn. En ook het stierenwelzijn
Oh ze zal wel dierenwelzijn bedoelen![]()
Maar wat is een kiloknaller dan anders dan een halve kilo ofzo?
Citaat:Voor goedkoop vlees betalen dieren de prijs
Grote hompen vlees in de winkel voor een absurd laag bedrag: dat noemen we een kiloknaller. Het is een truc die supermarkten gebruiken om klanten naar hun winkel te lokken. Dat vlees is vaak goedkoper dan kattenvoer! Iedereen kan op zijn klompen aanvoelen dat er dan geen cent is geïnvesteerd in dierenwelzijn. Een kilo vlees is een kilo dier, geen stuntartikel. Wakker Dier voert daarom campagne en de eerste successen zijn al behaald.
Besparingen op dierenwelzijn
Amper daglicht: dieren worden suf en lusteloos. Ze bewegen minder en worden daardoor sneller zwaarder.
Geen ruimte: meer dieren op een kleiner oppervlak betekent meer opbrengst per vierkante meter.
Amputeren: als ze te dicht op elkaar zitten, gaan dieren elkaar bijten of pikken. Tanden, staarten en snavels worden verwijderd om verwondingen te beperken. Verdoven kost tijd en geld, dus dat wordt achterwege gelaten.
Transport: slachten is in landen als Polen en Italië enkele dubbeltjes goedkoper dan hier. Enorme aantallen dieren worden in vrachtwagens gepropt om heel Europa doorgesleept te worden.
Levensduur: er wordt al jaren gefokt op snelle groei van dieren. Nu hebben dieren in recordtempo genoeg gespierd vlees aan hun lijf om geslacht te worden. Maar hun organen en skelet groeien niet zo hard mee. Veel dieren zijn daarom ziek. Zodra een lading dieren naar de slachterij is afgevoerd, kan de stal direct opnieuw gevuld worden.
Destino schreef:Chantal, dat is geen afkorting, het heet zo
De cola van de aldi vind ik niet te drinkenZit nog wel verschil in qua smaak.. De euroshopper bijv vind ik ook niet lekker, maar het AH merk weer wel