Dammie, ik ben benieuwd. Het is mij destijds ook niet gelukt en ik was het toen eigenlijk al snel zat. Uiteindelijk gebruik ik mijn ereader niet zo vaak meer en keer ik toch weer terug naar ouderwets papier...
Voor vakanties vind ik een ereader ideaal. En er is over mijn vakantie land van dit jaar, Macedonië, een boek dat in de papieren bibliotheek niet te vinden is. Ik geef (nog) niet op.
Stond laatst nog een erg grappige column van Thomas van Luyn in het Volkskrant magazine over het (of eigenlijk schreef hij: de) boek. Erg om gelachen.
Ik had dat probleem ook met ADE heeft heel lang geduurd voor ik het opgelost had en heb meteen uit mn geheugen verbannen hoe ik het gedaan heb blijkbaar...
Gwen
Geplaatst: 19-06-16 20:00
Tiggs schreef:
Ik had dat probleem ook met ADE heeft heel lang geduurd voor ik het opgelost had en heb meteen uit mn geheugen verbannen hoe ik het gedaan heb blijkbaar...
Hier idem, sorry. Heb mijn reader toen bijna bij het oud papier gezet , dat weet ik nog wel, tot ik bedacht dat dat alleen met papieren boeken kon . En laat ik dáár nou nooit problemen mee gehad hebben, zo'n boek doet het gewoon altijd.
Nou ja, ik heb gewone boeken ook wel eens gelezen met een briefopener of scherp mes bij de de hand hoor. Dan waren in de drukkerij de bladzijden kennelijk niet goed genoeg gesneden en moest ik (een deel) van de bladzijden zelf open snijden
Ik heb zelfs een boek waar een paar bladzijden niet bedrukt zijn. Gewoon vergeten lijkt het. En eentje waar de bladzijden verkeerd zijn ingebonden. (Allebei wel oude boeken, denk dat het tegenwoordig minder voorkomt.)
Gwen
Geplaatst: 20-06-16 14:13
Dat kwam inderdaad allemaal best regelmatig voor vroegâh . Tegenwoordig is het hooguit een krant/krantje waar wel eens een misdruk of misplaatsing tussen zit.
Met mijn eerste e-reader was ik nog wel heel voorzichtig met water. Met een gewoon boek ook wel, maar die kon je tenminste gewoon te drogen leggen om daarna, wat onhandig weliswaar, verder te lezen. 1 Beschadigd boek was toch een tikkie minder duur dan een verzopen e-reader.
Nu heb ik die Kobo H2O of hoe heet dat ding en durf ik er wel mee in bad te lezen. Die ene keer per half jaar dat ik badder dan . Maar met die hevige stortbuien die we de laatste tijd soms van het ene op het andere moment over ons heen krijgen komt zo'n waterdicht geval ook best van pas .
Ik lees zelfs in de douche met de kobo h2o (wel tussendoor afvegen want anders kan ik niet bladeren haha). Ik heb een bad en zit graag lekker in de douche (volgens mij wordt de waterrekening een stuk lager als ik een bad zou hebbe haha)
Sodera
Geplaatst: 13-07-16 19:13
Het js al een tijdje stil hier.... Hoop toch dat jullie me kunnen helpen!!
Wat voor ereaders hebben jullie??? Ik heb een Sony maar die is echt aan het eind van zijn latijn..... Ik wil graag een nieuwe, goede maar geen idee wat goed is. Lees veel over Kindle en Kobo maar hoor graag ervaringen!!
Ik heb ook jaren een Sony gehad, toen die de geest gaf ben ik voor de Kobo Glo gegaan!!! Heel fijn ding en de pluspunten ten opzichte van de Sony vind ik de verlichting in het scherm en dat je de voortgang van de boeken ik je bibliotheek kan zien, dus of (en zo ja hoever) je al gelezen hebt
Maar verlichting in het scherm wil ik juist niet...... Wij hebben hier een iPad liggen en ik vind het vreselijk lezen.... Zat op kieskeurig reviews te lezen en de Kobo Aura krijgt exht hele slechte reviews: valt vinnen no time uit om daarna nooit meer aan te gaan..... Dat heeft hier nog niemand meegemaakt?
Verlichting in een erreader is niet te vergelijken met de verlichting van een tablet
Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 13-07-16 21:31
Je kunt het licht van een Ipad echt niet vergelijken met het licht van een Ereader. Het handigste is om even naar een winkel te gaan om het te bekijken. Ik denk dat je enorm spijt van gaat krijgen als je kiest voor een Ereader zonder achtergrondverlichting.
Ik heb de Kobo Aura nu een jaar geleden gekregen en echt nooit problemen er mee gehad. Volgens mij zijn de Aura en de Aura HD niet meer te krijgen. Dan zou je moeten kijken naar de Aura H2O.
Sodera - het lampje kan uit. Maar het is wel heel handig om de optie te hebben.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 13-07-16 21:44
Zoals de anderen al zeggen, tablet lezen met verlichting is totaal anders dan op je ereader. Daarnaast heb ik nooit problemen gehad met mijn Aura HD en dit ook niet van anderen gehoord. De Aura HD is niet meer nieuw te krijgen.
Depende
Geplaatst: 13-07-16 21:52
Ik heb 2 Kindles gehad (keyboard en paperwhite) en heb nu een Kobo aura H2O. Ik ben op zich tevreden over de Kobo en blijf hem ook gebruiken tot hij af is, maar als ik weer kon kiezen zou ik zeker weer voor een Kindle gaan.
Mijn Kindle was lichter, las comfortabeler, het licht was zachter en de bibliotheek vond ik gebruiksvriendelijker. De Kobo is niet slecht, maar de Kindle was beter.
Ik neig ook nog steeds meer naar de Kindle. Dus fijn om je ervaring te lezen Depende.
Gwen
Geplaatst: 13-07-16 22:08
Bij bijvoorbeeld lcd-schermen (tablets) wordt zo'n vijftig keer per seconde het scherm opnieuw opgebouwd. Zonder dat je het "echt" ziet (het gaat te snel voor je ogen) staat het scherm te knipperen. Bij "echte" e-readerschermen wordt het scherm maar één keer opgebouwd en blijft dan stabiel, tot je een bladzijde verder gaat. Dit geeft een rustig leesbeeld. Dit soort schermen voelen aan alsof het "normaal papier" is.
Ik was erg tevreden over mijn Kobo Aura HD tot ik hem liet vallen , en nu ben ik net zo blij met mijn Kobo H2O. Kindle is toch wat minder handig als je alleen Nederlandstalig wilt lezen, of niet?
Ik gebruik trouwens Calibre om mijn bibliotheek goed bij te houden, werkt ook uitstekend met de Kobo.
De Nederlandse Amazon store heeft volgens mij een heel groot Nederlands aanbod. Ik lees ook alles Engels btw.
Ik heb een kindle voyager en heb in mijn omgeving heel veel mensen aan de kindle paperwhite gekregen en ze zijn stuk voor stuk enorm tevreden. Ik ben ook super tevreden inderdaad.
Zoe_97
Geplaatst: 13-07-16 22:45
Ik wil niet anders dan mijn tolino vision 2. Super ereader. Makelijk en duidelijk in gebruik, makkelijk lettertype en grootte aanpassen. Filter voor de zon en een achtergrondverlichting die je kan uitschakelen en zelf de intensiteit van kan bepalen. Ook gaat de batterij superlang mee al lees ik soms hele dagen.