Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:50

Bij vodafone is bij een abbo dat je bijv. 150 belminiten krijgt. Die zijn dan ook voor die maand en als je ze niet opmaakt zijn ze weg.
Ik vind dat nooit erg, maar het is indd wel krom, want je betaald er wel voor... (maar ik maak het nooit op :') en als ik dan de klantenservice bel gaat dat nog mooi buiten je bundel ook :roll: )

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 10:50

Quad schreef:
Het is zeker een strakke aanbieding, de beste op dit moment!

MTV Mobile maakt gebruik van het T-Mobile netwerk.

een t-mobile netwerk is juist weer slecht... dat is weer jammer. Wel een mooie aanbieding indd

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:02

Bummer idd! T Mobile heeft hier in de regio ook heel slecht bereik.

Waaronder valt Sizz?

xMarloes

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:04

als ik ga google kom ik veel vodafone tegen... maar dat weet ik dus ook niet zeker

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:06

Ja zie t al... Is ook nog eens ontzettend duur....... Laat maar :=

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:13

Jaa ik zie het ook..in het begin lijken de abbonementen best voordelig, maar dan op het eind zie je de ** :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:28

150 belmin, 250 mb voor 11,50 en na 6 maanden voor 23 (!!!!) euro 8)7 8)7 8)7

Sim Only, dus zonder toestel

of 25 euro voor 350 bel min en gratis sms, geen data!!! 8)7 8)7 8)7 Zijn nie goed snik hoor :=

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:42

Hi idem..
Gelukkig is lease vervallen dus volgend jaar misschien korting en anders andere provider hunten. :Y)

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:47

Quad!!! Thanks voor je link :):)
Ik gebruik zeg maar nooit internet, altijd via de wifi. Dan heb ik aan 2000 mb toch ruim voldoende?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:52

Mallow schreef:
Quad!!! Thanks voor je link :):)
Ik gebruik zeg maar nooit internet, altijd via de wifi. Dan heb ik aan 2000 mb toch ruim voldoende?

Ja heb je denk veel te veel aan zelfs :P
Maar beter dan dat je eroverheen gaat.
Ik heb aan 500MB genoeg, en dan gebruik ik niet eens overal wifi :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 11:59

Ja als ik een bundel lager ga wordt de telefoon ineens een stuk duurder :')

Nog een ander vraagje, ik heb nu een abbo bij kpn die in januari afloopt. Moet ik daar nog iets aan afmelden of stopt alles gewoon in januari?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:04

Bestellen en nummerbehoud aangeven, zij regelen de rest.
Let wel.. Je moet kijken vanaf wanneer je een abonnement kan bestellen met nummerbehoud, dan krijg je de telefoon en gaat het abonnement pas in op moment je huidige contract afloopt.

Wil je tot januari een dubbele contract en een nieuw nummer via deze aanbieding moet je zelf je abonnement opzeggen bij KPN.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:04

Mallow schreef:
Ja als ik een bundel lager ga wordt de telefoon ineens een stuk duurder :')

Nog een ander vraagje, ik heb nu een abbo bij kpn die in januari afloopt. Moet ik daar nog iets aan afmelden of stopt alles gewoon in januari?

Bij vodafone moet ik hem wel opzeggen, en dat is denk bij alle providers wel zo.
Want ze willen het liefst dat je bij hun blijft natuurlijk :+

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:06

Quad schreef:
Bestellen en nummerbehoud aangeven, zij regelen de rest.
Let wel.. Je moet kijken vanaf wanneer je een abonnement kan bestellen met nummerbehoud, dan krijg je de telefoon en gaat het abonnement pas in op moment je huidige contract afloopt.

Wil je tot januari een dubbele contract en een nieuw nummer via deze aanbieding moet je zelf je abonnement opzeggen bij KPN.

Ah dat is voor mij ook handig!
Ik snapte het al niet hoe dat nou werkte.
Als ik dus bijv. bij simyo een simonly abbo neem en dan zeg nummerbehoud, dan hoef ik het bij vodafone niet meer op te zeggen?
(opzeggen moet een maand van te voren daar. )

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:33

Nee, dat doet de provider dan automatisch voor je, staat ook allemaal in de voorwaarden van een contract. Meestal kopje nummerbehoud.

En voor jou:

Citaat:
Ik heb nu een KPN-abonnement
Als je nummerbehoud aanvraagt, wordt je contract bij KPN door je nieuwe provider automatisch opgezegd. Houd dus rekening met de opzegtermijn van 1 maand.
Je kunt je verzoek tot nummerbehoud niet eerder doen dan 2 maanden voor de einddatum van je KPN-abonnement. Het overzetten van je nummer duurt vervolgens maximaal 2 maanden. Je kunt geen nummerbehoud meer aanvragen als je aansluiting al is opgeheven.

Dus als jouw abonnement eindigt op 1 januari 2014 kan je pas vanaf 1 november 2013 een abonnement aanvragen bij MTV Mobile.

Maar de grap is dat het verschilt per verkopende partij.

Via studentmobiel overstappen naar T-mobile kan prima buiten die twee maanden, volgens hun voorwaarden moet je dan binnen 4 maanden voor het einde van een contract periode zitten, in het voorbeeld van 1 januari 2014 kan dat dan al.

Citaat:
T-Mobile Nummerbehoud
Als je overstapt naar een T-Mobile abonnement is nummerbehoud mogelijk onder de volgende voorwaarden:

De verplichte contracttermijn bij je huidige provider moet binnen vier maanden voorbij zijn.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 12:52

Oke dankje. En dan nog een vraagje;

Bij simyo staat dit; ''Voordat je nummer is overgezet, kun je je Simyo simkaart alvast activeren. LET OP: je belt en sms’t dan met een tijdelijke nummer tegen de buiten-bundel tarieven en internet tegen de pay-as-you-go tarieven. Dit komt doordat je abonnement pas ingaat zodra we je nummer overnemen: zo betaal je geen dubbele abonnementskosten. Op dat moment starten ook je bel- en databundels.''

Dit is in die 2maanden dat je kan opzeggen. Maar doet je ''oude'' simkaart het dan nog waar mijn vodafone abonnement het op doet dan nog wel gewoon tot december, dus in die 2maanden wanneer mijn nummerbehoud is aangevraagd en mijn abonnement word omgezet? (in december loopt mijn contract af).

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:13

Je gebruikt tot het nummer overgezet is je oude simkaart dus gewoon. Nieuwe lekker in de verpakking laten tot je contract is afgelopen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 13:17

Oke dankjewel :)
Dan is die informatie die hun geven niet echt handig om te doen dus :')

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:15

xMarloes schreef:
Quad schreef:
Het is zeker een strakke aanbieding, de beste op dit moment!

MTV Mobile maakt gebruik van het T-Mobile netwerk.

een t-mobile netwerk is juist weer slecht... dat is weer jammer. Wel een mooie aanbieding indd

Nou t mobile werkt onwijs aan de weg zeg maar dus continu met verbeteren bezig.
Hier is het bereik wel goed dus hangt ook van je woon plaats af.

Vodafone heeft hier erg slecht bereik en doet er ook helemaal niks aan voor mij een reden om weg te gaan zo snel mogelijk.
Service is namelijk ook ver te zoeken echt hopeloos!

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 15:36

Mijn htc desire 500 is er! Dus nu eerst aan de lader, en vanavond uitzoeken hoe hij werkt. Hij is wel grooooot O:) Hopen dat het hoesje snel komt, wil hem eigenlijk dan pas gebruiken, heb nu niks voor eromheen..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:43

Je moet toch aan je telefoon kunnen zien dat hij gebruikt wordt? :P
Niets voor niets een gebruiksvoorwerp. :)

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 16:45

Klopt, maar ikben een kluns dn hij moet wel 1.5/2 jaar mee :Y)
Zijn een paar dingen in de instellingen die ik niet snap, maar ik ben er ook nog niet echtvoor gaan zitten.

Edit; Vette pech, deze telefoon heeft een microsim nodig ofzo en ik heb een gewone sim. Alsnog wachten tot maandag dussss..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:12

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:23

Ik heb een vraagje, namens m'n moeder :P
Ze heeft nu een sim-only abbonement, alleen ze is nog ontzettend opzoek naar een leuk toestel.
Liever niet duurder dan ongeveer 100-150 euro. Zelf zat ik te denken aan een HTC Desire X, al is die iets duurder maar als dat toestel echt goed bij haar past vind ze dat ook wel oké.
In de winkel zeiden ze een Samsung Galaxy Young, alleen ik heb zelf weinig goede ervaring met die goedkopere Samsungs.
Ze wil ermee whatsappen en misschien een beetje facebooken en af en toe eens iets opzoeken op internet. Het is haar eerste smartphone dus het hoeft niet enórm uitgebreid, snel of groot te zijn.
Maar ik heb tegen d'r gezegd dat ze wel beter een iets beter toestel kan nemen want het zou zonde zijn als ze spijt krijgt. Ik heb zelf alleen ervaring met HTC maar die zijn vaak toch iets duurder.

Ik heb dus even op een rijtje gezet:
Huawei Ascend Y300
Sony Xperia E
HTC Windowsphone 8S
Eventueel dan de HTC Desire X

Liefst niet te ingewikkeld :+ (daarom twijfel ik ook aan de Windows Phone)
Thanks, Warboel + mama :D

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 18:35

Quad, wat doe je met al die telefoons :')
Ik ben er nog niet uit hoe ik dat scherm met die feeds wegkrijg, vind dat wat overbodig en schijnt nogal batterij te kosten. Goeie combi dit hoor, een telefoon van een ander merk als Samsung en een leek met dit soort dingen :Y)