[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 15:41

Hier 2 bezichtigingen. Ik was er niet bij dus ik durf er niks over te zeggen!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 17:18

Ik zat dus in een woning van 2 verkopers en er waren gewoon 2 bezichtigingen. Normaal komt er geen kip op die woning. 1 lijkt er ook nog redelijk serieus dus ff afwachten.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 18:07

Balen zeg als niemand komt :(:) hopen voor degene die wel bezoekers hebben gehad dat er kopers tussen zitten :D

Pff ik ben een beetje gaar van huizen kijken, we hebben er een stuk of 6 gehad geloof ik :P (ook bij 2 binnengelopen waar we een aanplakbiljet zagen)

Een huis (maissionette) was geweldig! "helaas"gaan we bijna 1,5 week op vakantie, dus we willen na de vakantie nogmaals dit huis bezichtigen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:17

Shanna schreef:
Pff.. De woning waar wij willen gaan kijken gaat niet zo soepel allemaal..

Mn vriend en ik hebben afgelopen dinsdag een bezichtiging afgesproken voor aanstaande maandag 14 uur. Diezelfde dag werden we nog gebeld ''Er is iets mis gegaan met de communicatie over de prijs tussen makelaar en verkoper, de prijs is 6.000 euro hoger dan dat op internet staat. Dit is geen prijs-wijziging maar echt een miscommunicatie tussen beide partijen, ik wou het u toch even vertellen voor u er op internet achter zou komen en om te vragen of u de bezichtiging door wilt laten gaan of niet..''. Dus ik in overleg gegaan met mn vriend, de makelaar heeft heel erg benadrukt dat het om een vraagprijs gaat en er dus zeker wel over te praten valt, en dus hebben we besloten toch de bezichtiging door te laten gaan.
Wordt ik net gebeld door de makelaar ''De bewoners willen graag aanwezig zijn bij de bezichtiging, en hun kunnen alleen op een dinsdag of vrijdag.. Naar welke dag wilt u de bezichtiging verzetten?'', nja, dat is heel simpel, ik werk op dinsdag en vrijdag, mijn vriend net zo. Dinsdagen en vrijdagen kunnen we gewoon standaard niet. Als het echt perse op een dinsdag of vrijdag moet, houd het voor ons gewoon op.. Nu gaat de makelaar dus in overleg met de bewoners of het dan misschien op maandag-avond kan. Hij neemt zeer spoedig weer contact met mij op..

Pff lastig gedoe allemaal..

Uiteindelijk vandaag telefoon gehad van de makelaar, de mensen hadden zich weer vergist, ze konden niet op dinsdagen en vrijdagen, maar op woensdagen en vrijdagen. Ik heb de beste man maar verteld dat het voor ons niet meer hoeft. Ook op woensdagen kunnen wij niet. Toen bood hij nog aan voor na 17:30 op 1 van die dagen te komen bezichtigen, maar die dagen werk ik gewoon tot 21:30 en mijn vriend werkt kantoortijden. Ik ben het gezeur ook inmiddels erg zat, en heb dus gereageerd met; ''Meneer, het hoeft voor mij helemaal niet meer. Die mensen doen veel te moeilijk, eerst doen ze de prijs omhoog en vervolgens zo enorm lastig over een bezichtiging.. Blijkbaar willen ze het huisje niet zo nodig kwijt, in elk geval niet aan mij. Voor mij hoeft het dus al niet meer. Het houd voor mij gewoon helemaal op.''. Dit vond meneer de makelaar niet zo leuk, maar hij begreep het wel, de mensen doen inderdaad erg lastig..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-10 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 15:23

Ik geef je groot gelijk shanna! Als de verkopende partij zo moeilijk doen dan hebben ze blijkbaar geen haast met de verkoop van de woning en dan zoeken ze het maar lekker uit :j .
Jullie zullen vast tegen een woning aanlopen waar het veel leuker zal lopen allemaal :) . (spreek uit ervaring)

Jammer dat sommige hier geen bezichtigingen hebben gehad met de open huizen route :(:) .

Vriend en ik hebben afgelopen weekend offertes laten maken voor plavuizen en we zijn er achter dat we een vrij dure smaak hebben := .

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:27

hoi, ik meld me hier ook eens! Wij zitten nu 6 jaar in ons 2e huis, maar met deze woning hebben we geen uitbreidingsmogelijkheden meer. We hoeven niet weg, maar zijn toch stiekem aan het kijken naar iets ruimers, met garage en grotere tuin.

Afgelopen zaterdag tijdens de open huizen route ben ik dan ook schuin naar de overkant gelopen, want daar staat een 2-onder1 kap woning met garage en diepe achtertuin aan het water. Woning staat al een jaar te koop en de reden dat we niet eerder hebben gekeken is omdat we dachten dat de bovenverdieping niet veel ruimer is dan wat we nu hebben. Zaterdag ben ik een uur binnen geweest en op het gemak met de oude overbuuf (want de woning staat inmiddels leeg) alles bekeken. Pluspunten zijn de heerlijke achtertuin en de garage en de uitbouwmogelijkheden aan de achterzijde en opbouw boven de garage, maar die laatste is niet noodzakelijk. Wel moeten de keuken en badkamer echt gedaan worden, die zijn al 20 jaar oud. Ik verwacht dus dat de makelaar ons komende week wel belt wat we ervan vonden.....

Ik werk zelf bij een bank en zal eens laten berekenen wat we kunnen en wat de maandlasten zullen worden. Maar.....het grote probleem is dat we niet met 2 woningen willen zitten. Ons huis staat nog niet te koop namelijk. Wie maakt er gebruik van de clausule 'onder voorbehoud van verkoop eigen woning binnen x periode'? en hoe heb je dit afgesproken/afgedwongen?

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:58

@Talonius; je hebt ook een overbruggingsgarantie, als je je eigen huis nog niet verkocht hebt. Ik weet er het fijne niet van (omdat ik zelf thuiswoon en daar dus niks mee te maken hebt)

Wij hebben een optie op een huis!(is daar al helemaal blij mee haha) ook gelijk een tweede bezichtiging gepland :))

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 22:17

Overbruggingsgarantie is echt een wassen neus. Als er op een huis overbruggingsgarantie zit, weet je dat er zowiezo dat percentage van de prijs af kan.

Je hebt inderdaad ook nog de No Risk clausule, daar ben ik nu ook informatie over aan het opzoeken. We hebben met de open huizen route een erg gaaf huis gezien, maar we moeten het appartement nog steeds te koop zetten (over een week komt de makelaar).
Het gaat erom dat je een huis koopt onder de voorwaarde dat je eigen huis binnen een afgesproken periode verkocht hebt. Het huis blijft wel in de verkoop staan, er kunnen dus meer kopers zijn. Ik begreep dat als een eventuele 2e partij dit huis wilt kopen en het koopcontract getekend is, dat jij als 1e partij alsnog de keus hebt om het huis te kopen (terwijl je eigen huis dus nog niet verkocht is).

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:02

Pff Shanne, groot gelijk dat je er klaar mee bent! :n Jemig, willen ze hun huis nou verkopen of niet? :roll:

Spannend Suuzels, ben benieuwd of jullie na die 2e bezichtiging een bod uit gaan brengen :j Hebben jeook een link van het huis?

In ons appartementje gaat het erg opschieten, we hopen eigenlijk volgende week erin te kunnen :)
Hangt bij ons van de weekenden af, mijn vriend is alleen in het weekend thuis en vinden het leuker om er samen in te trekken, dus of volgende week vrijdag of die daarop :j

Het knapt nu echt met de dag op, spachtelwerk is prachtig geworden, bijna alles is nu geverfd dus heerlijk fris :+: Komt nu echt aan op nog wat verfwerk, 1 wandje behangen, 1 wandje sauzen en dan dus schoonmaken, plinten, inrichten en verlichting enz. Gelukkig heb ik volgende week vakantie, dus kan ik lekker knallen :))

En donderdag gaan we onze nieuwe keuken bestellen, toch toe besloten nadat er een hoop dingen tegenvielen. Vaatwasser kon niet zomaar in deze keuken, aanrechtblad bleek beetje bol te staan, kookplaat zitten hoop krassen op. Alles bij elkaar geteld toch besloten helemaal voor nieuw te gaan, dus op keukenjacht geweest en nu helemaal blij met het vooruitzicht van een nieuwe keuken :+: Alleen jammer dat we dan in november weer in de rotzooi zitten, net als je alles klaar hebt, maar ach, dan starten we 2011 tenminste helemaal nieuw :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:00

Ik PB je de link even :) Heb het er niet zo opdat iedereen open en bloot het aankomende adres kan zien ;)

Ben benieuwd hoe jullie appartementje wordt
:)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:13

De Open Huizen Dag viel dus een beetje tegen voor de meesten? :(:)

Ik heb maandag woning nummer 5 bezichtigd. Erg leuke woning, ware het niet dat de makelaar tijdens de bezichtiging tussen neus en lippen door vermelde dat hij ook in onderhandeling was met iemand anders. Daar was het alleen nog wachten op de bankgarantie. Lekker dan, haal ik daar helemaal mijn ouders voor naar Groningen? Wat ik duidelijk heb vermeld bij het maken van de afspraak. Het telefoontje gisteren dat de woning verkocht is kwam dus niet als een verrassing. Maar netjes vind ik het niet :n Vermeld dat dan vantevoren, dan haal ik mijn ouders niet helemaal hierheen.

Heb nou weer een woning op het oog, maar die heeft maar 2 (!!!) foto's van de woning op Funda, de rest is allemaal de omgeving. Woning staat ook 'al' 5.5 maand te koop, dat is lang in deze prijsklasse. Maar even informeren hoe het zit dus vandaag.

Wel een gedoe hoor, huizen kopen :+ :P

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:15

Meestal als er alleen foto's staan van de buitenkant, is de binnenkant niet veel soeps, om het zo maar even te zeggen....

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:18

@berdien, dat is zeker niet netjes :n
je kan even googlen op het adres, soms vindt je hem dan ook op een andere site als huislijn.nl daar staan soms meer foto's op

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:31

verkoopprijs afgesproken met de makelaar en hij stuurt ons de nodige papieren/vragenlijsten ed op.

ieh nu 'kunnen we niet meer terug' Kan wel natuurlijk, maar nu is het echt

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:36

Berdien, dat is inderdaad helemaal niet netjes dat ze het niet hebben vermeld op het moment dat je de bezichtiging aanvroeg.

Qimm, spannend zeg!

Vriend en ik hebben gisteren de papieren voor de hypotheek getekend dus de financiering is nu officieel rond *\o/* , 20 januari 2011 is de sleuteloverdracht dus wij kunnen nu gewoon afwachten en voor leuk behang, een mooie vloer, gordijnen enz. kijken :D .

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:46

Dat lijkt me nog het leukste van het hele huizenkopengedoe, de boel in mogen richten :D

Heb de brochure ontvangen maar dat is ook niet veel soeps. Ben ook nog niet teruggebeld door de makelaar. Ben niet zo te spreken over dit makelaarskantoor :o

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:48

Als je er geen lekker gevoel bij hebt dan zou ik er geen bezichtiging aanvragen.

Het "nadeel" is dat onze inboedel pas 1,5-2 jaar oud is dus ik mag geen nieuwe meubels shoppen helaas, maar we zijn al wel voor een vloer voor de hal en de woonkamer/eetkamer wezen kijken :j . we wachten nu op 2 monsters zodat we definitief een beslissing kunnen nemen :D , we hebben gelukkig wel dezelfde smaak :j .

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:30

Berdien, en in de randgemeenten een huisje kopen.
Wij wonen nu in Leek maar hier zijn ook leuke huisjes te koop tegen redelijke prijzen en met de bus zit je in een kwartier in Groningen.

Wij hebben te horen gekregen dat we over 6 maanden de overdracht zullen hebben.
Yes...... shoppen!!!!!!!!!!!!.....
Dat is idd het leukste.

Wij hebben toen wij ons huis verkochten in Rotterdam onze hele inboedel erbij verkocht en nu wonen we met geleende/gekregen spulletjes maar straks weer lekker iets voor onszelf.... gaaf.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:57

Ik heb net wat berekeningen doorgenomen met mijn collega hier op de bank en we kunnen makkelijk gaan voor de 2-onder-1 kap die bij ons aan de overkant van de straat staat. Vervolgens de gewetensvraag: is de woning het waard om de huidige hypotheek te verhogen met 150.000,- voor alleen een grotere achteruin en een garage? Tuurlijk is de indeling ruimer dan onze huidige eengezinstussenwoning, maar de bovenruimte is in oppervlakte vrijwel gelijk. Dan is het een behoorlijke aanslag op de maandelijkste vaste lasten en waarvoor.....? Voldoende stof dus om het vanavond saampjes op de bank over te hebben. Wil wel graag ruimer wonen, maar of dat dit huis de stap waard is, daar ben ik nog niet uit.

De makelaar belde mij gisteravond omdat ik zaterdag met de open huizen route binnen ben geweest en heb eerlijk gezegd wat ons bezighoudt en dat hij met 2 weken maar eens terug moet bellen ;)

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:39

Ik heb gister gereageerd op een woning in Hengelo.
Ben benieuwd, weet nie waar ik sta op de lijst etc. :+

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 11:19

Wij hebben gelukkig niet mee gedaan met de open huizen route, bij ons op het dorp zijn de huizen die eraan meededen niet echt super bezocht. De meesten hebben wel wat kijkers gehad maar niks serieus.

Verder nog geen vorderingen hier, er worden 2 huizen soortgelijk als die van ons per opbod verkocht dus voorlopig zullen we onze woning nog niet verkopen. We hopen dat we hem in het voorjaar verkocht hebben, maar vrees het ergste

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 22:57

Wij krijgen volgende week het voorlopige koop contract.. en met de overdracht begin april..
Kunnen we nog even doorsparen.
Het is echt zo'n heerlijk huis, leuke lokatie. (in the middle of nowhere) echt wat we zochten.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 23:05

`leuk heb je foto's mando?

Kan niet wachten tot wij weer op huizenjacht kunnen, we hebben onze "jacht" voorlopig op non actief gezet |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 14:47

Shanna, groot gelijk hoor :j Wat een moeilijk gedoe met die mensen..
Berdien, dat is lüllig zeg! Ik zou het toch niet waarderen als mijn makelaar nu nog mensen in mijn huis laat kijken. Daar moet hij gewoon eerlijk over zijn.

Ik ga maandag het voorlopig koopcontract tekenen voor mijn huis! :D De makelaar belde gister dat de koper graag maandag na het tekenen nog in mijn huis wou kijken. Komt mij ook goed uit, want wil nog kijken of ze mijn kledingkast over wil nemen :j

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:44

wij hebben maandag kijkers, ben erg benieuwd en wederom weer spannend. Zou echt super blij zijn als de woning nou eens verkocht zou zijn, duurd me allemaal veels te lang en dat terwijl we de woning pas 2,5mnd in de verkoop hebben. Ach ja wachten duurd lang