Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Andere vraag nog, ik zit steeds vaker over een swiffer na te denken zodat ik niet steeds de stofzuiger hoef te pakken dus echt even voor tussendoor. Alleen dat je die doekjes weg gooit vind ik niet erg tof eerlijk gezegd.
Werkt het ook niet net zo goed als je gewone wasbare microvezel doekjes er aan doet?
petra8 schreef:Waar halen jullie spinrag mee van de muren/plafonds?
Ik doe het nu met een plumeau maar dat werkt niet zo goed. Blijven vaak donkere stukjes spinrag aan de muur of het plafond zitten, waar ik dan lastig bij kan of die niet willen loslaten.
Werkt de stofzuiger of een vochtige doek beter?
petra8 schreef:Waar halen jullie spinrag mee van de muren/plafonds?
Ik doe het nu met een plumeau maar dat werkt niet zo goed. Blijven vaak donkere stukjes spinrag aan de muur of het plafond zitten, waar ik dan lastig bij kan of die niet willen loslaten.
Werkt de stofzuiger of een vochtige doek beter?
Suzanne F. schreef:PSvanLot schreef:Ik heb een hele grote lamp boven de eetkamertafel hangen. Of eerder gezegd, 10 bollen...
Hoe ga ik die toch heel goed schoon krijgen? Doe ze regelmatig af, maar nu beginnen ze toch wat minder mooi te worden.
Er af halen gaat helaas niet.
Je kan lampenbollen er toch zo afhalen?
PSvanLot schreef:Ik heb een hele grote lamp boven de eetkamertafel hangen. Of eerder gezegd, 10 bollen...
Hoe ga ik die toch heel goed schoon krijgen? Doe ze regelmatig af, maar nu beginnen ze toch wat minder mooi te worden.
CairnTerrier schreef:PSvanLot schreef:Ik heb een hele grote lamp boven de eetkamertafel hangen. Of eerder gezegd, 10 bollen...
Hier hetzelfde. Het is een gigantische klus, maar hier werkt het het beste om een sopje met Dreft te maken en de glazen bollen af te nemen. Dat zorgt er voor dat de vetlaag van stof en van het “dampende eten” verdwijnt en ze weer kraakhelder worden.
De truc is: erna met een schone, droge vezeldoek de glazen lampen afdrogen. Zodra je merkt dat de doeken weer vochtig worden moet je weer een nieuwe vezeldoek gebruiken om af te drogen.