Cer schreef:PSvanLot schreef:Daar zou ik zeker voor in overleg gaan met je hypotheekadviseur/financieel adviseur. Misschien is zelfs oversluiten een goed idee, mits je een hogere rente hebt? Ieder procent is meegenomen.
..ik heb er niet genoegd verstand van, dus ik leg het ook niet goed uit...
Ik heb overgesloten, oude belleggingsdelen laten uitkeren (je weet wel, de woekerpolissen) die nog wat opbrachten. Dus nu lage rente, zo laag zelfs dat ik mn huis 'opnieuw' gekocht heb voor bijna 50.000 meer en toch minder kwijt ben (iets met een boeterente enzo...)
Dus een gedeelte wat uit die bellegingspolis komt gaat terug in de hypotheek (dat mag ik toch ook niet houden, of ik moet er een klap rente over betalen) en een gedeelte hou ik zelf omdat daar een keuken/badkamer van geklust moet worden (indirect ook terug in het huis)..
Of misschien is hier nog een ander topic over, dat kon ik zo snel niet vinden..
NB: een goede financieel adviseur vinden is ook weer zo'n ding..
Qua besparen zit ik thuis steeds te kijken of ik kan besparen op vaste lasten (circa 1600 zonder boodschappen), ik vind dat echt een absurd bedrag eigenlijk...
Dan zou ik zeker op zoek gaan naar een financieel adviseur. Geen bekende van je die een goede aan kan raden.
Wij waren zo fout verzekerd. Betaalde veel te veel geld.
Zijn nu beter verzekerd en letterlijk de helft aan kosten kwijt...