Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorsePassion

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:57

Mijn hypotheek heeft maar 2 dagen gekost. Alles wat we moesten doorgeven aan de bank was met 1 klik op de knop zo bij de bank. Voordeel van een goede hypotheekadviseur. Die had alles al klaar staan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:17

tjiftjaf schreef:
Mijn hypotheek heeft maar 2 dagen gekost. Alles wat we moesten doorgeven aan de bank was met 1 klik op de knop zo bij de bank. Voordeel van een goede hypotheekadviseur. Die had alles al klaar staan.

Helaas is het nu mega druk bij de banken/hypotheekverstrekkers en notarissen.
Alles is al digitaal verstuurd (oversluiten hypotheek bij dezelfde verstrekker, simpeler kan niet), maar ze hebben het nog niet verwerkt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:20

dito schreef:
Oe nadat wij 2x zijn wezen kijken was afgelopen vrijdag onze aankoopmakelaar mee. Meteen een bod gedaan en onder voorbehoud is deze akkoord. Nu wachten op de bank. Daar mijn man zzp'er is kan dat wel 8weken duren. Nu dus flink duiken draaien en afwachten. Manlief is pas net een jaar zzp'er maar in de zorg en nog geen dag zonder werk. Sterker nog door corona is er alleen maar meer werk. Hopen dat de bank dit ook zo ziet haha

Succes alvast! *\o/*

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 21:47

tjiftjaf schreef:

Beetje simpel gesteld, als het natuurlijk druk is kan je alles heel netjes inleveren maar er moeten wel 2 fiatteurs naar kijken. Als die simpelweg pas over een paar dagen tijd hebben loop je al snel vertraging op.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:05

Is het dan ineens zoveel drukker dan een paar weken geleden? :?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:18

tjiftjaf schreef:
Is het dan ineens zoveel drukker dan een paar weken geleden? :?

Nee.
Maar het verschilt wel per bank hoe snel ze zijn. Sommigen hebben gewoon lange doorlooptijd en als ze daar processen op inrichten beland je gewoon onderop de stapel en heb je er weinig van te vinden.

En als je pech hebt duurt je taxatie weer langer en kan je weer opnieuw in de wacht.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:21

Wij hadden alles al klaar liggen en is vrijdag direct verstuurd. Maar wat ik begreep duurt het langer ivm ZZP schap

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 00:19

Wij hebben ook alles een dag na de mondelinge overeenkomst ingediend, inmiddels alweer ruim 6 weken geleden. Ons dossier wordt toch echt pas maandag behandeld...

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 08:34

Mijn hypotheek adviseur zei ook dat het erg wisselend is.
Bij mij was het echt binnen enkele dagen geregeld, maar hij zei dat sommige klanten bij hem al wéken aan het wachten waren op antwoord van de bank.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:21

Nadir schreef:
He wat jammer! Waar en wat zoek jij precies Equisync?

Zuid Limburg, specifiek meer heuvelland(tussen wijlre en Vaals in zegmaar. Liefst op ongeveer 15 autominuten van kerkrade).

Een eensgezinshuis, tussenwoning/hoek/vrijstaand etc maakt niet uit.
Maar moet wel iets voor/naast/achter zitten dat omheind is of kan worden en waar de aanhanger(omgebouwde paardentrailer) van mijn vriend(hij is hoefsmid) veilig kan staan. Liefst de oldtimer ook maar dat is nog niet zo'n mega eis.

En dan nog onder de 200.000..
We willen best klussen maar daar moet de prijs dan ook naar zijn. Voor 195 kunnen we niet meer klussen, onder de 150 moet dat prima lukken.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:28

@Equisync; ik neem aan dat je al gezocht hebt binnen Funda binnen de gemeente Gulpen-Wittem, Vaals en Simpelveld? :D Ik zie namelijk op Funda best wel wat leuke huizen in die regio binnen jullie budget.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:56

Ah oké, ik ben daar niet bekend, dacht dat je in het midden van het land zocht. Hopelijk komt er snel iets geschikts voor jullie op de markt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:02

Steentje schreef:
@Equisync; ik neem aan dat je al gezocht hebt binnen Funda binnen de gemeente Gulpen-Wittem, Vaals en Simpelveld? :D Ik zie namelijk op Funda best wel wat leuke huizen in die regio binnen jullie budget.

Uiteraard :j

We hebben er een paar gezien, een aantal zijn bezichtigingen niet mogelijk ivm teveel belangstelling of corona en de rest ben ik nog in afwachting van reactie van de makelaars :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:27

Als je wilt bezichtigen kun je beter de makelaars bellen dan via een reactie op Funda.
Mijn ervaring is dat je daar vaak veel te laat antwoord op krijgt.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:33

Brainless schreef:
Als je wilt bezichtigen kun je beter de makelaars bellen dan via een reactie op Funda.

Klopt, maar op zaterdag en zondag kun je vaak niet bellen dus heb ik in ieder geval al gereageerd. Morgen ga ik nog eens een rondje bellen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:35

Equisync schreef:
Brainless schreef:

Klopt, maar op zaterdag en zondag kun je vaak niet bellen dus heb ik in ieder geval al gereageerd. Morgen ga ik nog eens een rondje bellen :)

Ook al heb je gereageerd via Funda.. de bellers gaan heel vaak voor.
Ik heb ook wel eens bv op woensdag er even achteraan gebeld en dan zeiden ze.. maandag werden we gek gebeld en er komen nu 10 kijkers en als daar niks uit komt nodigen wij anderen uit.
En dat terwijl ik op zaterdag gereageerd had via Funda.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:48

Brainless schreef:
Equisync schreef:

Ook al heb je gereageerd via Funda.. de bellers gaan heel vaak voor.
Ik heb ook wel eens bv op woensdag er even achteraan gebeld en dan zeiden ze.. maandag werden we gek gebeld en er komen nu 10 kijkers en als daar niks uit komt nodigen wij anderen uit.
En dat terwijl ik op zaterdag gereageerd had via Funda.

Daarom dat ik morgen ook gewoon ga bellen inderdaad, maar we waren gister avond nog even aan het kijken naar huizen waar ik in eerste instantie langs had gekeken wat achteraf toch wel interessant was en daar kon ik natuurlijk niet meer voor bellen. Dus dat doe ik morgen, maar heb alsnog via funda/jaap gereageerd zo van "je weet maar nooit".

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 12:47

Wij hebben net met de makelaar ons bod besproken en die wordt vanmiddag voor de deadline ingediend. Nu duimen draaien. Ik verwacht dat we morgen iets horen, anders overmorgen.

Maar ben wel bang voor niet-starters uit amsterdam die nog meer over kunnen bieden..

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:13

Spannend Queelens! Duimen maar.

Hier vandaag met de makelaars gebeld. 3 bezichtigingen al gepland, eentje was niet meer mogelijk ivm vol en die andere twee twijfelen we sowieso over.
Een daarvan word in verhuurde staat verkocht dus daar zullen we sowieso vanaf zien denk ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 15:44

Het scheelt vaak enorm in (vraag)prijs, maar je hebt soms ook de nodige ellende om ze er uit te krijgen.
Cash for key's wil wel eens helpen :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 16:51

Equisync schreef:
Spannend Queelens! Duimen maar.

Hier vandaag met de makelaars gebeld. 3 bezichtigingen al gepland, eentje was niet meer mogelijk ivm vol en die andere twee twijfelen we sowieso over.
Een daarvan word in verhuurde staat verkocht dus daar zullen we sowieso vanaf zien denk ik.

Als er een onbepaalde tijd contract op zit en je wil zelf graag verhuizen, lijkt me dat wel handig ja. Want tenzij het verhuurd is met een leegstandswet contract, zul je de huurder er echt niet zo maar uit krijgen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:28

Zijn 6 biedingen gedaan. Wordt weer een pittige 8)7

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:47

Hier helaas in de laatste 2 uur flink overboden terwijl we flink boven de vraagprijs zaten .
Helaas .
Verder zoeken dan maar

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:01

Hier gaan kijken vanmiddag maar gaan geen bod uit brengen, voelt echt niet als mijn huis.
Dit huis was dan weer bijna geen animo voor, wil ook wat zeggen want normaal loopt het storm.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:12

little_birdy schreef:
Hier helaas in de laatste 2 uur flink overboden terwijl we flink boven de vraagprijs zaten .
Helaas .
Verder zoeken dan maar

Oh wat klote zeg :(