[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_AB_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:48

Huis van vriendlief is verkocht! Dus ons nieuwe huis kan nu definitief door gaan! ^^

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 20:22

Ik heb het dan over 100 meter van de weg met bosjes er tussen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 23:46

Kohtje watik je aan zou raden is om zo'n huis aan de snelweg te bezichtigen en goed buiten te luisteren.
En hou dan rekening met het feit dat een snelweg op een droge dag minder herrie maakt als op een regenachtige dag.
Wij hebben tot twee maal toe een huis bezichtigd wat aan een 80 km weg lag of aan een snelweg, maar ik wil er voor geen goud wonen! Al is het huis nog zo mooi en voldoet het verder aan al je eisen...als je niet kunt wennen aan het continue geluid woon je er nooit met plezier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 00:06

Daar heb ik dus ook hinder van. Moet een huis laten schieten als er teveel verkeerslawaai is. Weg de plaats uit hier, is wel 50 km nog ligt op 200 m van hier en paar rijen huizen. Alleen ligt er ook een sluis waar autos boem boem over heen rijden, weg wordt drukker en dus neemt geluid toe. Meeste mensen horen het niet eens s nachts, ik schrik wakker als er een vrachtwagen over heen bonkt.

Weet dus van mezelf dat ik daar heel kritisch over moet zijn. Terwijl spoor geluid geen enkel probleem. Heb ik Venlo naast rangeerterrein gewoont op kamers. En slaap nu regelmatig 60 m van spoorbaan af en daar heb ik geen last van. Snap het ook niet waarom niet maar misschien omdat het niet continue is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:15

Wij hebben regelmatig huizen laten lopen omdat ze óf te dicht op de snelweg óf te dicht op een drukke 80 km weg lagen.
Maar goed, wij zochten heel bewust naar een huis in het buitengebied waarbij rust ook wel een criterium was. Maar belangrijker nog: wat zijn de uitrijmogelijkheden met mijn paard vanaf huis?
Ook keken we altijd naar de plannen: het kan immers zomaar zijn dat er nu nog geen drukke weg ligt, maar er wel plannen zijn voor de aanleg (vaak ook een reden waarom een huis te koop komt).
Als het je niet uitmaakt kan het natuurlijk een voordeel zijn; het drukt immers ook de prijs :j

@revanches en vonneke: gefeliciteerd!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 10:38

Ik kom na een paar jaar even weer hier binnenvallen. Gisteren totaal onverwacht het appartement van mijn oudste dochter verkocht, stond 3 maanden te koop, maar wij hadden lange adem ingeschat omdat dat van de buren na 4 jaar nog niet verkocht is. En gisteren een bod, tegenbod, nog een keer en klaar. Onder voorbehoud natuurlijk.

Maar ... morgen komt de fotograaf voor de studio van de jongste dochter in het zeer geliefde INA-complex in Utrecht. Volgende week dus op Funda.

Ik deel hier toch alvast de link op ons eigen blog, want je weet maar nooit natuurlijk ;)

http:/xx.nl/?page_id=11730

Beide dames zijn gaan samenwonen, de jongste gaat trouwen en naar Engelane verhuizen. Ik ben een tevreden mama :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:34

Ik ga volgende week luisteren naar die weg. Dat is de enige manier om er achter te komen. Binnen zal je niet veel horen maar ik koop niet iets met grond om binnen te zitten.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:03

Wij hebben vandaag het oude huis bekeken. Nog bedankt voor de tips waar we op moesten letten!
Alle kozijnen moesten vervangen worden en zat bijna overal enkelglas in. De makelaar vertelde dat het een huurhuis was wat nu de verkoop in ging.
Er zat in de muur een lange schuur en op sommige plekken scheuren tussen de muur en het plafond.
In de badkamer was er vroeger lekkage geweest wat door de muur in de naastgelegen slaapkamer is gegaan. De makelaar deed zelf de kraan open van de wastafel, waar geen water uit kwam, en gaf een opmerking dat het water is afgesloten vanwege de vorst (?)
Op zolder lagen er tientallen dode vliegen onder en op het raam, geen idee of dit vaker voor komt in oude huizen?
Verder zag het er ruim uit, beneden was het licht en de tuin ligt ook gunstig. Maar er moet ontzettend veel aan gedaan worden en bovenstaande bevindingen geven mij geen goed gevoel helaas.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:23

Dode vliegen is normaal in een langer leegstaand huis. Afgesloten water ook als het leegstaat,maar een lekkage ook al is die oud kan voor heel vervelende verborgen schade zorgen. Zoveel scheuren kan betekenen dat huis is gaan schuiven iets, kan oude scheur zijn (is niet erg) of een actieve scheur (is wel erg), alles is oplosbaar maar kost geld.

Als huis goedkoop genoeg is en je budget voldoende hoeft dat geen probleem te zijn,

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:18

Zo erg klinkt het eigenlijk niet. Maar dit is wel een huis wat ik zou laten keuren en/of een goede inschatting zou laten maken van kosten bij verbouwing... als de prijs er naar is, dan kan het best een leuk project zijn zo te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:30

Als het mogelijk is een keertje met een deskundige door de ruimte om een schatting te maken.

Hebben wij ook gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 23:39

Over naast een snelweg of drukke weg wonen: ik heb paardgereden bij ddn huis die pal naast een 80 km weg stond en ik vond t helemaal niks. Wat een herrie de hele dag. Vooral tijdens spits. het viel daar gewoon op als er even geen auto langs kwam. Kon tijdens het rijden nooit communiceren met iemand die naast de bak stond en als we in de tuin zaten moest je ook niet te ver can elkaar zitten.
Binnen was het minder erg overigens.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 08:57

Hmmm, jullie brengen mij nu aan het twijfelen := Dit is de eerste keer dat we zo'n oud huis bekijken dus ik heb ook geen idee wanneer iets een dik minpunt is en wanneer iets goed is op te lossen (met bijbehorende kosten). Misschien is het wel een goed idee om nog een keer te kijken met een deskundige. Het huis staat nu voor 179.500 maar ik ga ervan uit dat daar wel 50.000 tegenaan moet? Of is dit wel erg ruim genomen (echt alles moet gedaan worden, inclusief nieuwe CV ketel). Voordeel is dan wel dat alles naar je smaak is... *twijfelt even verder*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:14

Scheuren hoeven niks ergs te betekenen, lan gewoon allemaal heel oppervlakkig zijn.(scheuren in de stuck laag )
Tuurlijk kan het structurele schade zijn, maar dat hoeft niet
Kozijnen en enkel glas
Als je daar wat mee gaat doen zou ik zelf denken aan gelijk kunststof kozijnen laten plaatsen(als je dan toch bezig bent ;) )
Dode Vliegen en afgesloten water komt sowieso veel voor bij leegstaande huizen.
Vermoed dat je al het sanitair en de keuken ook wel wil vervangen ?

Tis een kwestie van door zaken heen kijken en op een rijtje zetten hoeveel het zou kosten om het op orde te krijgen.
En daarnaast iemand laten kijken of schade zoals scheuren etc ernstig is of dat het oppervlakkig is

Wij hebben een oud huurhuis gekocht waar ook cosmetisch wat scheuren te zien waren maar verder was dat geen reden tot zorg

Maar!dan moet je het wel zien zitten om te klussen en idd het huis voor de juiste prijs aan kunnen schaffen
En het huis moet qua ruimte etc wel goed voelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 09:47

Evy schreef:
Hmmm, jullie brengen mij nu aan het twijfelen := Dit is de eerste keer dat we zo'n oud huis bekijken dus ik heb ook geen idee wanneer iets een dik minpunt is en wanneer iets goed is op te lossen (met bijbehorende kosten). Misschien is het wel een goed idee om nog een keer te kijken met een deskundige. Het huis staat nu voor 179.500 maar ik ga ervan uit dat daar wel 50.000 tegenaan moet? Of is dit wel erg ruim genomen (echt alles moet gedaan worden, inclusief nieuwe CV ketel). Voordeel is dan wel dat alles naar je smaak is... *twijfelt even verder*

Wij zijn voor enkel beneden rond de 30k kwijt zonder electra, vloer en keuken... Dus ik denk dat je met 50k vrij kort in de buurt zit
Nieuwe voor en achterdeur, tuindeuren, kozijnen en glas. (veruit de grootste kostenpost)
Raam maken in keuken wat er nu niet is.
Muur eruit verwijderen, draagbalk er in.
Nieuw toilet.
Muren stuccen.

Geloof dat er wel nieuwe radiatoren bij zitten maar dat hoeft niet want we gaan voor vloerverwarming.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:47

Evy, je kunt ook een bod doen onder voorbehoud bouwkundige keuring. Als er dan uit de keuring nare dingen komen kun je de koop nog ontbinden. :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:51

Dani schreef:
Evy, je kunt ook een bod doen onder voorbehoud bouwkundige keuring. Als er dan uit de keuring nare dingen komen kun je de koop nog ontbinden. :)

Dan zou ik wel aangeven tot welk bedrag je aanvaardbaar vindt, anders krijg je daarmee weer kans op gedoe oid.
Of de keuring laten plaatsvinden in de periode dat je zonder opgaaf van redenen de koop kunt ontbinden (binnen een paar dagen na het tekenen van het voorlopig koopcontract).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:55

En je kunt een optie op een woning nemen. Dat geeft een paar dagen lucht ook. Ik zou zelf dus echt nooit en bod doen voor een keuring, ook niet een onder voorbehoud van keuring bod. Want wat is het voorbehoud dan? Dat risico zou mij te groot zijn. Ik loop liever een woning mis omdat de keuring te laat komt dan risico ermee lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 10:57

Dani schreef:

Ik zou bij zo'n keuring direct een aannemer meenemen om de kosten te laten beramen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:40

Wij hebben een huis compleet gestript en bouwen hem nu zelf weer op. Wij hebben echt alles eruit gehaald inclusief de binnenwanden en kozijnen. Wij zijn rond de 30.000 kwijt inclusief nieuwe dakkapel. Hierbij moet ik wel zeggen dat hier dus overal nieuwe deuren en kozijnen inkomen met dubbel glas, een nieuwe luxe keuken, nieuwe badkamer, toilet, nieuwe wanden, nieuwe binnendeuren, vloerverwarming, nieuwe meterkast etc.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:38

Angela, dat valt me enorm mee. Ik was al bang op zo´n bedrag te moeten rekenen voor een nieuwe badkamer en keuken in ons appartement.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:51

Jullie doen wel alles zelf Angela? Dat scheelt wel in arbeidskosten.

Wij laten buitenboel,binnen kozijnen deuren en trap verven en deel binnen stucen door schilder. Keuken wordt wel geplaatst, maar oude halen we er zelf uit, inclusief zelf leidingwerk omleggen.
Overal moet laminaat komen en vloer geegaliseerd worden. Nieuwe gordijnen. Tuin moet omheind worden (150 meter lengte). Blokhut geverfd. En nog wel wat kleine dingen. We rekenen nu op rond de 27.000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:51

Als je alles zelf doet zijn de kosten een stuk minder. Wij slopen enkel zelf de keuken en de wc er zelf uit. De keuken laten we gedeeltelijk zelf terug. De rest wordt door een aannemer gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:04

We zijn weer een stapje verder. Appartement van de kopende partij is woensdag officieel verkocht.
Volgende week donderdag gaan we het voorlopig (ver)koopcontract tekenen. Konden niet eerder met alle partijen tegelijk.

Spannend!

Nu gaan we ook vaart zetten achter ons nieuwe huis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 14:17

Wij doen inderdaad een hoop zelf, behalve gas en water aanleggen. Dat durft manlief niet zelf.

Gefeliciteerd Vonneke! Wanneer is het vooruitzicht dat jullie in het nieuwe huis kunnen?