[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

danoesje

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:02

Rixtb, wat een enorm leuk huis! Heel veel werk maar als je er doorheen kijkt kun je al wel zien wat het gaat worden!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:29

Inderdaad, wat een aansprekend sfeervol huis! En erg mooie originele details! Die zou ik persoonlijk behouden met een verbouwing.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 17:47

Selka schreef:
Ja klopt wat je zegt :) De vraag is alleen of je dat moet willen. Ik heb liever gewoon een *eerlijk* taxatierapport en geen gebakken lucht. Lijkt mij trouwens wel vreemd dat een bank daar dan op vertrouwt? Ik weet niet hoe dat precies zit.

voor mijn gevoel is woningwaarde voor een heel groot gedeelte gebakken lucht. dat is nu toch ook het probleem van de crisis, dat woningen veel hoger gewaardeerd zijn geweest dan de werkelijke waarde. daardoor zijn te hoge hypotheken verstrekt die nu voor de grote problemen zorgen.

Mirjam, kunnen jullie geen gebruik maken van NHG?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:17

rixtb schreef:
Ik kom mij hier ook (weer) melden! (heb een hele poos terug al eens iets gepost.

Onderhand hebben we het voor elkaar gekregen om het huis flink onder de vraagprijs te kunnen krijgen. :D
Op 1 februari krijgen we de sleutel, tenzij het oude mevrouwtje eerder plaats krijgt in een aanleun woning.

Het gaat om dit huis:
http://www.jaap.nl/te-koop/friesland/noord-friesland/jirnsum/9011ve/rijksweg+78/9874557/overzicht/?search=/koophuizen/friesland/noord-friesland/jirnsum

Nog een dikke 2 maanden geduld, en dan gaan we los met dik 2 á 2,5 jaar verbouwen! 8)7

Wat een schitterend huis zeg!! Jammer dat je zo lang moet klussen :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:48

Rixtb, gefeliciteerd, het is echt een prachtig huis, en wat groot!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:55

Wow Rixtb wat een prachthuisje , ik zou ook de originele details wat behouden maar er zit wel flink wat werk in

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:57

Klopt het dat de WOZ waarde van een huis ook van invloed is op het bedrag wat je aan hypotheek betaald? Ik heb op deze site http://www.berekenhet.nl/hypotheek-en-w ... theek.html 2 x precies dezelfde gegevens ingevuld, alleen de WOZ waarde 2 x anders gedaan, en dat scheelde zo 15 - 20 euro per maand ???

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 20:58

Heeel mooi huis!!

Hier een totaalplaatje van ons toekomstige huis.
Ook bij ons moet ALLES gedaan worden...

inbouw cv
inbouw keuken
inbouw badkamer
plafonds eruit
gipsplaten op plafond
muren + behangen
volledige vloer in hele huis
nieuw kozijn en voordeur voorkant
Nieuwe kunstofplaten buitenkant ivm gaten van de gaskachels
Zolder isoleren

En zo kan ik nog ff doorgaan :P

Afbeelding

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:02

zivaantje, de woz waarde is van belang bij de gemeentelijke belastingen (en de waterschapsrechten) Volgens mij heeft dit niets met de hypotheek te maken. Hoeveel je daaraan moet betalen hangt af van de hypotheekvorm, de hoogte van je lening, en de rentestand.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:08

juval schreef:
zivaantje, de woz waarde is van belang bij de gemeentelijke belastingen (en de waterschapsrechten) Volgens mij heeft dit niets met de hypotheek te maken. Hoeveel je daaraan moet betalen hangt af van de hypotheekvorm, de hoogte van je lening, en de rentestand.

Ja, dat dacht ik ook. Maar heel vreemd, ik had een verkeerd bedrag in gevuld en toen ik het goede bedrag invulde scheelde het ca. 15 euro 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:17

Ik mag ook hopen nieuwe tegels in toilet en badkamer Jolliegirl...? :')

Ach onze slaapkamer kan er ook wat van :D

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:28

T zijn stickers gelukkig!
Maar idd...alles gaat eruit/er af! :D

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 21:40

Ziviaantje schreef:
juval schreef:

Ja, dat dacht ik ook. Maar heel vreemd, ik had een verkeerd bedrag in gevuld en toen ik het goede bedrag invulde scheelde het ca. 15 euro 8)7

De WOZ waarde is ook van belang bij het berekenen van het eigenwoningforfait. Dit bedrag wordt bij je belastbaar inkomen opgeteld. Van dit uiteindelijke bedrag vindt de hypotheekrente aftrek plaats. Een hogere WOZ waarde is dus ook een hoger eigenwoningforfait (gevolg is een hoger belastbaar inkomen). Vandaar het verschil in maandlasten. (Klopt dit, Berdien?) Daarom zou ik persoonlijk bezwaar maken bij een te hoge WOZ waarde.

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:26

Wauw bedankt voor de reacties! *D

Wij willen indd zoveel mogelijk de oude details bewaren.

Zijn hier meer met een bouwdepot?
Hoorde dat je bijv een laminaat vloer hier niet uit mag halen, maar een 'vaste' vloer zoals gietvloer wel. Iemand hier bekend mee?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:27

ik zal mn oude buren inlichten over de waarde van ons huis in ieder geval... misschien kunnen ze er nog wat mee met eventueel bezwaar maken tegen de woz waarde (onze waarde staat nu nog op 299000, verkoopprijs is 212000)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:29

WOZ-waarde kan zeker van belang zijn voor de hypotheek. Ik sluit mijn hypotheek bijvoorbeeld over op basis van mijn WOZ-waarde, geen zin in een taxatie.

Onttrekkingen uit het bouwdepot mogen alleen voor zaken die 'nagelvast' zijn ja. Vaak verstrekken verstrekkers ook wel 2500 aan zogenaamd 'spijkergeld'. Dit geldt niet voor bouwdepots gekoppeld aan een NHG-hypotheek!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:45

rixtb schreef:
Zijn hier meer met een bouwdepot?
Hoorde dat je bijv een laminaat vloer hier niet uit mag halen, maar een 'vaste' vloer zoals gietvloer wel. Iemand hier bekend mee?

*Edit*

Het mag idd niet hoor ik net...

Maar als je bijvoorbeeld een kennis hebt bij een bouwmarkt valt er wel wat te regelen met de bon..
Laat je gewoon je laminaat afschrijven en die prijs ergens bij op(Wat je wel via depot koopt)
Dit gebeurt echt heel veel...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:50

Kan ik echt NIET aanraden. Als de bank daar achter komt (en die is niet gek ;) ) dan heb jij niet alleen een probleem, dan gaat er ook een belletje/brief naar diegene die de bon heeft gemanipuleerd. En dat kan verstrekkende gevolgen hebben.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:31

Auw, doet zeer aan mijn ogen :=

Joolien schreef:
Ik mag ook hopen nieuwe tegels in toilet en badkamer Jolliegirl...? :')

Ach onze slaapkamer kan er ook wat van :D

[ Afbeelding ]

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:41

Berdien schreef:
Kan ik echt NIET aanraden. Als de bank daar achter komt (en die is niet gek ;) ) dan heb jij niet alleen een probleem, dan gaat er ook een belletje/brief naar diegene die de bon heeft gemanipuleerd. En dat kan verstrekkende gevolgen hebben.

Gelukkig hebben wij eigen geld en doen wij hier niet aan mee ;)
Hebben wel zo onze connecties zodat het goedkoper ingekocht kan worden, niets strafbaars aan dus. :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 07:58

Joolien, die slaapkamer... ge-wel-dig. :') Schiet het klussen al een beetje op?

Rixtb, wat een prachtig mooi huis. Zou er een moord voor doen. Maar hier in de omgeving niet te betalen helaas. (lees: 4 a 5 ton of meer...) Gaan jullie alle authentieke details zoals de trapleuning, inbouwkast etc. behouden?

Jolliegirl, wat moet er een hoop gedaan worden! Hoeveel heb je daarvoor gebudgetteerd?

Berdien, ben je hypotheekadviseur bij de ING? Alles wat jij zegt komt echt 1 op 1 overeen met onze eigen adviseur.

Nou, hier niet alleen problemen met de verkoop van ons eigen huis (vandaag is de datum dat de aanbetaling gedaan moet worden, maar ik heb zo het vermoeden dat 'ie niet gaat komen...) maar ook keer op keer problemen met de aankoop van onze nieuwe woning. Koopakte blijkt steeds niet te kloppen, afspraak is al 3x verzet.

*zucht*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:30

Jup, ik werk bij ING :) Goed om te horen dat we beiden hetzelfde vertellen :))

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 08:34

Wat een gestress. Nelleke. Ik duim dat alles goedkomt uiteindelijk!
Dat is best een behoorlijk project, Jolliegirl.

We mochten alvast planten en struiken uit de tuin overzetten naar het nieuwe huis, daar gaan we het weekend mee bezig. Het is nog zacht genoeg weer. Volgende week donderdag tekenen en dan hurry up verhuizen. Ik heb zo'n zin in die verhuisdrukte... :+

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 09:03

Spannend Nelleke. JAmmer dat je er nu niet op kunt vertrouwen dat het goed komt. Wie weet :?
Mooi huis Rixtb, nog wel een aardige tijd om te klussen!
Jolien, wát een mooie kleur :+
Juval, helaas valt ons huis niet onder de NHG. In de tijd dat wij het huis kochten was de grens nogal wat lager als nu...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 10:11

Rixt. Bouwdepot daar mag in principe alleen het huis zelf mee geklust worden
dus alle veranderingen aan het huis zelf, nagelvaste zaken etc. Inrichting , dus ook laminaat etc valt hier helemaal buiten