Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 19:58

Mijn stijl is het ook niet :o

Ik verga van de spierpijn aan de achterkant van m'n benen. Leuk hoor een tuin :')
Volgens een vriend die fysio is kan deze spierpijn wel 9 tot 12 dagen aanhouden, joy!!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:05

Goede oefening geweest dus ~~}>
En die fysiovriend doet dan niet even een verlichtende massage? :(:)

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:08

hihih dat ken he ;)

Heerlijk he spierpijn.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:15

Nou moet er niet aan denken dat iemand me nu gaat kneden, auw! Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 20:18

haha ik vind hem op de foto wel aardig, maar zonder studiolampen en 86 kussen zou het niets voor mij zijn :P !

En gut, ja dit tuin... Kan me voorstellen dat dat de nodige spierpijn met zich meebrengt! Maar resultaat is er ook naar :D En nu heb je het er voorlopig iig opzitten (de tuin dan)

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 23:28

Over tuinen gesproken, is er niet ook een tuin-interieur-topic? Ik kan nog wel de nodige tips en ideeën gebruiken.. :Y)

EDIT: hebbes *\o/*

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:13

Yeey ik heb mijn lampenkappen binnen, en natuurlijk wilde ik ze gelijk ophangen.
Ik heb er nu net 1 opgehangen moet alleen nog het kapje erboven netjes krijgen en een dicht kapje halen voor het grote gat (zie je niet op de foto :D
Dus als jullie tips hebben om dat makkelijk te doen (heb al een tyrep ertussen)
Hierbij de foto
Afbeelding

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 08:30

Bedoel je tips voor het kapje aan het plafond? :o

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:54

Ja want hij zit nu niet netjes, zal wel even een foto maken hoe hij nu zit :(

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:14

Ik moet nog wel van die plaatjes kopen voor het gat(die hebben hier nooit gezeten toen ik erin kwam :( )

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb nu het haakje in de plug gedraaid, en dan met de tyrep het snoer bij elkaar gedaan en ook aan het haakje hangen samen met hetgeen wat er aan het snoer vast zit.

Of is het toch handiger om het snoer in te korten?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:22

Snoer inkorten kan makkelijker netjes af te werjen zijn :j

die afdekplaten zijn draaibaar :j ideaal...

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:24

Ok dus als ik die korter maak komt hij wel netter te hangen tegen het plafon aan?
Want hij zweeft er nu een cm of 5 onder :( en komt het snoer er half uit, en ik wil zo de andere nog doen hihih

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 13:29

Ik kom net wel dit filmpje tegen, maar hoe draait zij nou dat kapje aan?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:01

In dat kapje zit waarschijnlijk een draaimeganisme.. onze lampen hebben dat ook... maar helaas is dat kleiner dan ons stroompunt dus hangt onze kap nu aan 1 schroef en klein druppeltje secondenlijm :P

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:34

Aha vandaar, ik heb ze nu wel al redelijk voor elkaar gekregen filmpje deed wel inspiratie op.
Moet alleen nog van die plaatjes hebben voor de gaten te dichten, maar ze hangen beide :D

Heb het schroefje wat het snoer tegen houd losser gedraaid en het snoer net als filmpje gewikkeld en dan kapje zo strak mogelijk tegen het plafond aan en dan weer vast :)

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:38

Leuk topic, kan zo elke pagina gaan doorlezen!!! Zie in ieder geval heel veel leuks!

Ikzelf blijf maar nadenken over hoe ik straks het interieur wil hebben en daar word je knettergek van 8)7
Jullie advies is dus van harte welkom! Alvast bedankt!!

Even een kleine uitleg, ik woon ten eerste niet in NL maar in Turkije...en ze hebben verschrikkelijk lelijke meubels hier. Maar gelukkig is er wel een ikea...

Ons huis wordt momenteel gebouwd, tekening kwa indeling zal ik er later nog wel bij posten.
Wel al een foto van wat eerder voor het mooie uitzicht! http://www.freebits.nl/images/591foto_1_.jpg

Ik ga toch even op de laptop kijken of ik de tekening kan laten zien

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 22:50

<3 Wat gaaf!!!
Wat grappig om te horen dat daar ook een IKEA zit :D
Ben heel benieuwd hoe het wordt!

shantal, fijn dat het gelukt is!

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 23:36

Kentaro: Bedankt! Ik ben ook heel benieuwd hoe het wordt! Een ikea is wel belangrijk! :D

Ik heb even snel wat in elkaar gezet. Advies en ideeën zijn van harte welkom!

Beneden
Ik wil het liefst donker laminaat, geeft toch al wat sfeer en er is genoeg licht inval en ruimte.
Alleen in de keuken raad iedereen me nog steeds tegels aan (waar ik eigenlijk al op overgehaald was), totdat ik de overgang naar laminaat/tegels bedacht.
Het is een open keuken met aan de linkerkant (vanaf foto gezien) een soort bar.
De lange voorzijde met ramen zijn twee grote ramen, een schuifdeur en nog een keer twee grote ramen.

De eettafel kan horizontaal maar ook verticaal, ik denk dat de eettafel uiteindelijk verticaal komt te staan.
Kwa zitbank wil ik het liefst een hoekbank, nu krijg je hier nogal vaak enorme visite's en als voorbeeld hebben de meeste mensen thuis een 3 zitsbank en dan er 3 stuks van!
Waarschijnlijk gaan we dus voor een hoekbank en een paar zitkussens die ook nog voor buiten gebruikt kunnen worden.
En anders maar gewoon de eettafel stoelen erbij. Een mooie hoekbank word ook nog een hele zoektocht

Voor eettafel heb ik de Ikea Bjursta in gedachten alleen geen idee welke kleur! Zo ook voor de stoelen kom ik er niet uit.
Gok dat ik uiteindelijk voor de wit/berkenfineer tafel ga die lichtgrijs/grijs wordt gelakt.

Boven

Boven sla ik voor nu even over voor uitleg! Heeft ook weinig uitleg nodig :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 07:33

Wat een GE-WEL-DIG uitzicht heb je Sammiej!
Wat me te binnen schoot bij het lezen: je lijkt aardig in de natuur te gaan wonen, is er veel inloop van zand? Want dat heeft wel effect op je laminaat...slijten/schuren...

Mijn ouders hebben trouwens ook parket en dan een tegelvloer in de keuken. De 'grens' is keurig afgewerkt met een lat/plint. En ja je hebt natuurlijk een hoogteverschil van een cm of wat, maar ik vind het an sich niet lelijk hoor.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 08:39

MamaMiesje: Echt een geweldig uitzicht, blijf nog het gevoel hebben in een droom te zijn! Hebben je ouders ook een open keuken? Ik twijfel nog enorm, volgende week gaan we op jacht naar laminaat.

Ik woon inderdaad wel aardig in de natuur en zolang de weg nog niet af is zal er best wat zand mee komen. Alleen in Turkse huizen doe je je schoenen buiten uit, wil dit zelf ook zo gaan houden. Ik denk dat je dan geen inloop krijgt?
Bedankt voor het meedenken! :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 09:00

:j Open keuken

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 13:52

Hooi!

Mijn vriend en ik hebben een witte keuken met een zwart (beton-look) aanrechtblad. In eerste instantie wilden wij de achtermuur verven, maar dat werd ons afgeraden. We hebben toen gekozen voor grote witte tegels tegen de achterwand in de keuken. Echter, beiden twijfelen we heel erg of we dat wel mooi vinden. We willen toch het liefste verven.

Op internet heb ik gelezen dat er speciale verf is. Als je daarnaast ook nog een of enkele laklagen daarover aanbrengt, dan kan je de muur goed schoonhouden zonder de verf er af te halen. Onder het mom van 'tegels kunnen altijd later nog als het moet'..

Wat hebben jullie eigenlijk op de muur boven je aanrecht? Tips, ideeën, do's en don'ts, ik ben benieuwd!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:11

Elsemieke schreef:
Hooi!

Mijn vriend en ik hebben een witte keuken met een zwart (beton-look) aanrechtblad. In eerste instantie wilden wij de achtermuur verven, maar dat werd ons afgeraden. We hebben toen gekozen voor grote witte tegels tegen de achterwand in de keuken. Echter, beiden twijfelen we heel erg of we dat wel mooi vinden. We willen toch het liefste verven.

Op internet heb ik gelezen dat er speciale verf is. Als je daarnaast ook nog een of enkele laklagen daarover aanbrengt, dan kan je de muur goed schoonhouden zonder de verf er af te halen. Onder het mom van 'tegels kunnen altijd later nog als het moet'..

Wat hebben jullie eigenlijk op de muur boven je aanrecht? Tips, ideeën, do's en don'ts, ik ben benieuwd!

Die van ons is betegeld, met tegels met nogal wat reliëf en behoorlijke voegen. Waardeloos vind ik. Maar geen budget om iets aan te doen.

Zijn voor jullie die glazen achterwanden niet wat anders? Die kun je effen krijgen, maar ook met print. Een paar voorbeelden:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:13

Ons budget speelt een aanwezige rol, en ik heb begrepen dat glazen wanden vrij duur zijn (= enkele honderden euro's als je enkel alleen een glaswand achter je fornuis wilt?).

We hebben een vrij simpele smaak; bloemen of koeien hoeven niet in mn keuken. Die bovenste vind ik dan wel weer heel mooi! Maar dat zou je eveneens kunnen verven lijkt me?

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 14:19

Je moet er van houden, maar foto 3 is RVS. Die zijn uiteraard ook zonder bloemen te verkrijgen en als ik op marktplaats kijk is dat nog redelijk betaalbaar.