Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 21:03

Mooi kastje! En mooie kleur.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 19:38

United mooi geworden, ook leuk die klep erop.

Hier slechts wat kleine projectjes, soort fastfood, gewoon spuitbus van de action erover.

mandje 3.50, spiegel 7.50, lijst 5.00.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het resultaat, denk dat de spiegel nog paarse accentjes gaat krijgen.
Afbeelding

Net vandaag ontdekt dat hier nog een kringloop zit, hij is om 7 uur vanavond open, ga even kijken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 20:28

Even een meelezer met een vraagje; Ik wil graag mijn salontafel, eettafel en een stoel wit verven. De twee tafels zijn al (off)white, dus wilde ik alleen schuren en dan laagje wit erover. Stoel is gelakt, dus ook schuren en waarschijnlijk twee laagjes wit.
Nu was mijn vraag, maakt het uit wat voor verf ik daarvoor gebruik? Mag wel hoogglans worden, of is dat wel erg glimmend voor meubels? En toen zag ik bij de Action dat ze op basis van acryl hebben en nog meer andere soorten. Wat voor soort raden jullie mij aan?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:40

Ligt eraan wat je wilt.
Ik wou glimmend dus ik heb mijn grenen meubeltjes van de kringloop, geschuurd, in de grondverf gezet en in de hoogglans lak (gewone met oplosmiddel), bovenblad/laatjes 5 lagen blanke lak.
Maar mat is ook heel erg in.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 21:54

Ik zou altijd verven op waterbasis. Acrylverf is echt troep en het stinkt als de pest. Bij water gedragen verf, kun je de kwast gewoon onder de kraan even schoonmaken en later opnieuw gebruiken. Bij acryl verf moet je dan met smerige terpetine aan de slag.

Ik heb zelf krijtverf voor mijn meubels gebruikt, dus over hoogglans of niet kan ik niet echt adviseren, ligt er ook aan denk ik wat je zelf mooi vind.

Mijn sidetable voor achter de bank is inmiddels een eind af. Ik moet nog 1 deksel vast schroeven, maar in principe staat hij al soort van in gebruik achter de bank. Heeeeerlijk zo'n extra tafeltje achter me, en ook super makkelijk dat ik er nu spullen in op kan bergen. Moet het alleen nog verven, maar daar heb ik voorlopig niet echt tijd voor.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:03

Inderdaad, hier komt ook geen acryl in huis. Veel te ongezond en het blijft weken rieken. De regel is: watergedragen verf is voor in huis, solventgedragen voor buiten (wegens waterbestendig).
Voor je meubels: eerst primer derop (ook watergedragen) en dan verf, beide geschikt voor houten ondergrond.
Laatst bijgewerkt door miezelke op 24-02-15 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:29

Wat voor kwasten gebruiken jullie voor de AS verf? Vind de kwasten van AS zelf eigenlijk Veeeel te duur dus vroeg me af of jullie alternatieven weten. Ook wbt de wax kwast.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:32

Nou ik vind persoonlijk dat pakketje kwasten van AS (3 stuks) voor 10 euro niet echt duur te noemen, prijs-kwaliteit bekeken. Ik heb ze zelf en ben er wel heel tevreden over.
De waxkwast is een ander geval... Daar ben ik ook nog op zoek naar een goed (betaalbaar) alternatief.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:33

Krijtverf vind ik echt vreselijk :=.... Niet flauw bedoeld :P.
Maar dan zal ik eens watergedragen verf gaan zoeken, fijn om te weten dat het dan ook niet zo stinkt ;). Bedankt! :D
Als ik dit linkje geloof is acrylverf ook watergedragen. Dacht ik bij de Action ook op de pot te hebben zien staan, dat het te reinigen is met water. http://www.wonen.nl/verbouwen/verf-beha ... op-een-rij

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 23:40

prutsmuts zit alles in terpentine verdunbare verf. Stinkt idd wel even maar ik vind het veel fijner verwerken dan watergedragen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:09

Ik verf de AS gewoon met brede platte kwasten van de perfection van Praxis. Vind een iets zachter borstel toch wel fijn, vooral omdat ik niet zo nodig die hele sterke kwast streken te zien. Moet je alleen wel wat vaker tussendoor uitspoelen, omdat de verf toch wat dikker is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:13

miezelke schreef:
Nou ik vind persoonlijk dat pakketje kwasten van AS (3 stuks) voor 10 euro niet echt duur te noemen, prijs-kwaliteit bekeken. Ik heb ze zelf en ben er wel heel tevreden over.
De waxkwast is een ander geval... Daar ben ik ook nog op zoek naar een goed (betaalbaar) alternatief.

3 voor 10 euro? Die heb ik nog niet gezien... Ik kwam prijzen tegen van 28,95 voor 1... Misschien niet goed gekeken...
https://www.shabbytreats.com

Edit) Ik heb even gegoogeld maar ik kan geen setje vinden van drie voor 10,-
heb je misschien een link voor me welke je dan bedoel?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-02-15 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 00:21

Ik gebruik gewoon kwasten van de action, zowel die goedkope als de iets duurdere. Vlgs mij is acrylverf idd ook watergedragen, het droogt ook snel. Dat is bij terpentine basis niet zo. Je hebt trouwens ook wateroplosbare verf voor buiten hoor. Heb ik in Frankrijk voor de luiken. En dat was daar dus speciaal voor, extra sterk en weerbestendig ed. Wel fijn want het stinkt niet zo en loopt minder gauw uit.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 01:05

Action gewone verf is altijd afwachten ik koop het nooit weer, de ene keer mooie dikke verf de andere keer net water...je blijft smeren. Ik heb jaren geleden eens een paar bussen gekocht voor kozijnen, ze staan nog altijd in de schuur. Maar misschien is het verbeterd, dat weet ik niet.

Kwasten haal ik ook altijd bij de action wel de lichte haren, ik vind die iets soepeler.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 07:54

Euforie schreef:
3 voor 10 euro? Die heb ik nog niet gezien... Ik kwam prijzen tegen van 28,95 voor 1... Misschien niet goed gekeken...
https://www.shabbytreats.com

Edit) Ik heb even gegoogeld maar ik kan geen setje vinden van drie voor 10,-
heb je misschien een link voor me welke je dan bedoel?

Ow, het was 13 euro voor 3, heb me vergist: https://www.shabbytreats.com/kwast-pakket.html
De wax-kwasten zijn idd pas vanaf 29,95, maar je kan ze ook voordeliger kopen in zo'n starterspakket, dus bvb samen met de clear en dark wax.

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:35

Dat zijn prima kwastjes maar geen AS kwasten, die gaan vanaf 25 euro. Ik heb alleen de AS waxkwast, voor het verven heb ik ook dat goedkope setje, vind wel dat ze in het begin behoorlijk uitvallen. Ik denk dat ik er nog wel eens een grotere kwast bijhaal als ik weer eens een groot project aanhaal.

Met Actionverf heb ik ook eens gewerkt, ik vond het toen juist veels te dik, heb het moeten verdunnen want kreeg er kramp van :D Het verkleurt helaas ook behoorlijk, duurt lang voor het echt uitgehard is en dan nog vind ik het kwetsbaar blijven.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 10:59

Oh ik dacht dat alles wat op die site verkocht wordt, AS-producten waren? Misschien dan geen echte, originele door AS ontwikkelde kwasten, maar ze zullen toch haar goedkeuring gekregen hebben om te mogen verkocht worden onder haar naam?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:23

Ik snap dat niet zo goed bij die waxkwasten. Heb wel eens een kwast gebruikt, en vervolgens proberen uit te wassen, maar dat gaat toch voor geen meter? Is het dan niet zo dat je zo'n wax kwast hooguit 1 keer kunt gebruiken? Omdat die daarna helemaal hard wordt?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 11:53

Die wax-kwasten moet (en kan) je niet uitwassen; die kan je zo hergebruiken de volgende keer. Wordt niet hard.

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:04

Niet alles wat ze verkopen is Annie Sloan, de knopjes e.d. zijn volgens mij ook geen AS, net als de sjablonen, de StMarcs, Alabastine voorstrijk etc.
Als ik de waxkwast een langere periode niet ga gebruiken dat was ik hem uit met lauwwarm water en groene zeep (van Driehoek, uit zo'n plastic potje). Zo is het mij ook geadviseerd. En dan ophangend laten drogen zodat er niet te lang water in het ijzer/handvat blijft staan, dan kan het gaan roesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:44

Ik heb maar gewoon wat kwasten gekocht Bij de formido. En dan de middenmoot. Ging prima.

Dit is dus mijn eerste projectje Annie sloan. old white met country grey

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 18:43

Weten jullie welk hout kan 'bloeden' als je het schilderd?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:30

Euforie schreef:
Weten jullie welk hout kan 'bloeden' als je het schilderd?

Volgens mij in ieder geval eiken, teak en meranti. Met name als het verf hout is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:55

Ok dank je.

Grenen niet toch?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 00:09

Nee, grenen niet :)