Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 14:00

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na enig geknoei, mijn Bleitilla, Clematis Alpina en mijn Dicentra scandens,
Afbeelding

Heb een beschutte stadstuin en heb van de gewone tuinplanten vaak de niet algemene variant.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:26

Heeft jullie tuin de vorst vannacht overleefd? Hier hebben de hortensia's allemaal zwarte knoppen en bladeren dus heeft echt last gehad.. Ook de knoppen van de blauwe regen hangen ineens erg slap, dus lijkt wel of die de vorst ook niet zo leuk vond -O-

jokari

Re: Tuintips; hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit? - Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 19:10

De blauwe regen staat hier prachtig in bloei, die heeft duidelijk geen last gehad van de vorst. :D
De hortensia ziet er nog normaal uit. Was ook maar hele licht grondvorst hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 20:00

Eehh, geen nachtvorst maar wel een overvloed aan slakken, vloek vloek }:)
Mijn irissen zijn ijverig bezig om kleur te bekennen. ;)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:19

De blauwe regen zat hier dik in de knoppen en stond op het punt om uit te komen. Het eerste jaar dat we zo veel knoppen hadden!! Het is even afwachten dus of ie nog uit gaat komen....

Hier is het vorige nacht -6 geweest, dus niet leuk!! Hopelijk maakt de hortensia nog nieuwe knoppen aan, daar zaten ook heel veel knoppen in!! Allemaal zwart nu.. -O-

Slakken hebben we hier ook heeeel veel!! Van het weekend weer in de tuin bezig geweest en ook heel veel slakken eruit geplukt.. :Y)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:55

oeh -6, nee zo erg was het hier niet. Ik zag deze morgen wel dat de hele noordkant van de kleine prunus kapot is gevrozen. :( Hoop dat ie nog herstelt.

Slakken heb ik nog niet echt gezien gelukkig. Dat ze maar wegblijven. :D

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:17

jokari schreef:
oeh -6, nee zo erg was het hier niet. Ik zag deze morgen wel dat de hele noordkant van de kleine prunus kapot is gevrozen. :( Hoop dat ie nog herstelt.

Slakken heb ik nog niet echt gezien gelukkig. Dat ze maar wegblijven. :D

hihi. Teveel Disney gekeken :D ?

Ik ben heel erg blij dat ik me afgelopen weekend heb kunnen inhouden om perkgoed te kopen voor mijn nieuwe plantenbak.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:00

Ik ontdekte zelfs dat een paar beukenhagen die al waren uitgelopen, dat daar ook bovenop zwart blad is gekomen van de vorst... En mijn hortensia's zien er echt niet meer uit, die hebben echt een gigantische klap gehad van de vorst.. Balen hoor, de tuin begon eindelijk wat voller te worden en werd echt een beetje genieten deze zomer. Hopelijk trekt het nog bij..

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:31

Wij zijn ook onze tuin aan het aanpakken. De vorige bewoner heeft het helemaal volgestort met 15 kuub grind. Via marktplaats gratis ophalen ben ik het nu allemaal kwijt :D zó blij mee! 14 aanhangers ongeveer.
Nu moeten we ophoogzand gaan bestellen. We willen alles gaan bestraten, zodat we daarop kunnen freestylen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:15

Lizzle schreef:
Wij zijn ook onze tuin aan het aanpakken. De vorige bewoner heeft het helemaal volgestort met 15 kuub grind. Via marktplaats gratis ophalen ben ik het nu allemaal kwijt :D zó blij mee! 14 aanhangers ongeveer.
Nu moeten we ophoogzand gaan bestellen. We willen alles gaan bestraten, zodat we daarop kunnen freestylen :')

_-:(

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:16

Sorry dat m'n tuin niet naar je wens wordt? :')

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:30

Lizzle schreef:

Afbeelding

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 12:44

:') :=

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:15

@Morganlefay: Mooie bloemen! Ik ben ook erg benieuwd naar alles wat nu gaat groeien enzo! Wel een leuk seizoen die lente :)

@Lizzle: Wat bedoel je precies met freestylen? Enne, serieus overál bestrating? Ik wil juist zoveel mogelijk planten!!! En véél bloemen en vlinderplanten! Zouden meer mensen moeten doen vind ik :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:20

Lizzle schreef:

Neee, sorry, sorry, sorry, :oo :oo :oo :oo :oo :oo
Dat iemand 15M3 grind heeft liggen.
Is goed voor waterzuivering maar verder }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 20:08

Dit weekend gaat eindelijk de bestrating erin, morgen komen ze het cortenmateriaal brengen. Nu gaat t echt gebeuren *\o/*

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:39

Wij hebben de afgelopen dagen fiks in de voortuin gewerkt. Vijver die er ligt helemaal schoon gemaakt, en fiks weggesnoeid. We hadden 2 soorten hedera staan, waarvan eentje enorm was. Beiden zijn eruit gehaald. 2 hortensias waren niet meer zichtbaar, waren gewoon weggedrukt, die zijn op de plaats van de enorme hedera bos komen te staan. Op de plek van de andere bos wil ik annabelles zetten, want we hebben maar weinig bloem in de tuin.
Jammer dat met die storm van vandaag heel de vijver weer vol ligt met blad en van alles wat uit de bomen gewaaid is. Morgen maar weer met het schepnet er doorheen om de meeste troep eruit te vissen.
Dan is de voortuin ver op orde. Enige wat er nog uit moet is een notenboom, die is er aan het groeien dankzij de eekhoorns. Die willen we ter zijner tijd in de achtertuin zetten, maar er moet eerst een schuur plat en een stuk aan de garage aangebouwd gaan worden voor we daar plannen kunnen gaan maken.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:24

@Joolien: Leuk :) Zo fijn als alles straks naar je zin is!
@Neonlight: Lekker als alles weer netjes is! :)

Mijn vijvertje moet ook nog verder bladvrij gemaakt worden, maar rigoureus met een schepnetje erdoor vind ik sneu voor de beestjes :p

Gisteren heeel veel gewerkt, ik moest een fotoshoot af hebben en vandaag mag ik dus even rustig aandoen :) Ga ik dus ook eventjes in de tuin wat doen :) Nog een paar nieuwe plantjes die een potje of plekje in de tuin moeten. Twee scabiosa's erbij voor de vlinders :) Van die dwergvormen, leuk bij mijn vijvertje. Het dwergje wat ik vorig jaar heb gekocht heeft de winter blijkbaar niet overleefd, dus die wordt vervangen. Ook mijn Erodium Bishop's Form heeft de winter niet overleefd :( Daar nu weer een nieuwe van gekocht, gaat die ook weer dood dan zet ik er maar wat anders neer, blijf niet nieuwe planten kopen...

Meer mensen die een reigersbek in de tuin hebben? Ze bloeien wel ontzettend lang, daarom vond ik het ook een geschikt plantje voor bij de vijver.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:49

Ik ben me geestelijk aan het voorbereiden op wat tuinwerk, oftewel puin opgraven...
eind van de maand moet er van alles de tuin in dus moeten nog even aanpakken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:22

Dagmar, ik ga alleen met een schepnet over het oppervlak, daar drijft een hoop troep op. :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:29

Okay... seriously... ik heb niet snel een hekel aan mensen, als in echt een hekel hebben aan... laat staan als je de mensen helemaal niet kent. .
Maar de laatste huurder van ons huis kan ik echt wel schieten inmiddels -:(-

Ongelofelijk wat ik allemaal uit de grond trek hier achter.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 17:45

@Neonlight: Tja, bij mij zit op zowat elk blad aan het oppervlak wel minstens 1 slak, ik heb veel posthoornslakken, die zijn gelukkig niet schadelijk. Verder ook wel wat poelslakken die wel plantjes schijnen te lusten.. En heeeel veel larven van van alles en nog wat en die zitten ook allemaal op het blad. :p Als ze het blad nou even opeten dan is het probleem opgelost :p

Overigens nog niks in de tuin kunnen doen vandaag... Nu ook echt geen puf meer, maar wel een redelijk relaxed dagje gehad. Maar er zijn altijd wel dingetjes die ik moet doen :p

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 18:22

Ik kom ook nog eens een berichtje plaatsen, ik word een 'beetje' moedeloos van mijn voortuin.
De heermoes heerst nog steeds, ik krijg het niet weg, het woekert, ik erger me dood -:(-
Gewone onkruigbestrijders werken niet bij heermoes, roundup werkt niet bij heermoes, mcpa wel, maar dat krijg je nauwelijks of niet meer in bezig (helaas). NU kwam ik uit op silvanet, dit schijnt wel te werken.
Iemand ervaring met dit product? Vind het een beetje zonde om er geld aan uit te geven terwijl dit wellicht ook niet werkt. Andere tips ook welkom, het moet gewoon dood, hartstikke dood }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 09:14

Goof schreef:
Ik kom ook nog eens een berichtje plaatsen, ik word een 'beetje' moedeloos van mijn voortuin.
De heermoes heerst nog steeds, ik krijg het niet weg, het woekert, ik erger me dood -:(-
Gewone onkruigbestrijders werken niet bij heermoes, roundup werkt niet bij heermoes, mcpa wel, maar dat krijg je nauwelijks of niet meer in bezig (helaas). NU kwam ik uit op silvanet, dit schijnt wel te werken.
Iemand ervaring met dit product? Vind het een beetje zonde om er geld aan uit te geven terwijl dit wellicht ook niet werkt. Andere tips ook welkom, het moet gewoon dood, hartstikke dood }>

In Rotterdam gebruiken ze branders om het onkruid weg te krijgen.
Misschien een optie??
Fijn he kattenstaarten en wat dacht je van pispotje }>

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 11:08

Pispotje ken ik niet, maar de naam klinkt al ellendig hehe.

Ja, een brander. Hoe kom ik daaraan dan? Weet je, volgens mij is heermoes net als kakkerlakken; ik denk dat je ze kapot kunt branden en dat ze gewoon verder leven....

Edit; pispotje even opgezocht en die ken ik inderdaad ook, deze heb ik gelukkig niet in de tuin.
Pispotje ziet er tenminste nog leuk uit, kan je van heermoes niet zeggen.