[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:55

Nou ja.. Snel... Hij staat al vanaf december te koop, maar dit was pas de 2e kijker :D Volgende week voorlopig koopcontract tekenen en dan heeft ze nog 3 dagen bedenktijd.. Dus eigenlijk is het nog niet helemaal zeker :o

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:21

veerledec schreef:
Overmorgen pas hoop ik :P.

Oops haha, ik zit al met m'n hoofd in het weekend ;)

Wel mazzel dan dat het met de 2e kijker wel raak was, vanaf december is er dan idd wel heel weinig interesse geweest :oo Nu maar hopen dat ze er niet vanaf ziet, toch even spannend!

Calice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 20:47

:wave:

Sorry dat ik even niet ben geweest maar vriend en ik zijn 2 weken op vakantie geweest en de dagen erna waren ook behoorlijk druk :j .

De financiering voor ons huis is rond en het verkocht bord staat in de voortuin *\o/* , afgelopen weekend zijn we voor plavuizen wezen kijken en we hebben 2 mooie soorten gezien :) .

Hoe gaat het verder met de koop en verkoop bij jullie :) ?

Arabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:56

x__Danielle schreef:
Arabel schreef:
Bij tips and trics:
- vertel alleen hoe fijn het is om in deze woning te wonen, verwijs voor overige vragen naar ons kantoor
- probeer niet de woning te verkopen, daar zijn wij immers voor
- u krijgt geen brochures van de woning om uit te delen, noteer de adressen en wij sturen ze na

jeetje wat vreemd, wij hebben er wel in gezet:  Laat u niet verleiden tot onderhandelingen of vragen over de vraagprijs. Verwijs de potentiële kopers met dergelijke vragen door naar ons kantoor, wij zijn die dag gewoon aanwezig.

Zoiets staat er bij ons ook nog bij, maar dat vond ik ook wel logisch. Ik heb al vanaf de 1e ontmoeting geen fijn gevoel bij deze makelaar. Maar het huis is van mijn vriend en ik wilde niet te lastig zijn. Ik hoop echter dat we over kunnen stappen naar een andere makelaar na het open huis. Ik weet niet wat een makelaar allemaal hoort te doen, maar deze doet weinig tot niets. Ze hebben de advertentie op funda gezet en daarna hebben we niets meer van ze gehoord.

Arabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 10:57

Georgette schreef:
Arabel, daar zou ik ook niet blij mee zijn :n Zoiets als wat Danielle noemt, is al heel anders en vriendelijker! Wij hebben geen brief van de makelaar ontvangen, maar misschien heeft m'n vriend wel iets in z'n mail staan.

Dit is het appartement van m'n vriend:

http://www.funda.nl/koop/hilversum/appa ... straat-34/

Dat ziet er netjes uit, foto's zijn ook een stuk beter dan bij ons. Jullie hebben wel een uur langer open huis zie ik, die van ons is tot 14.00 uur.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:11

Ik ben zo iemand die morgen gebruik ga maken van de open huizen route.
Ben van plan om een paar appartementen te gaan bekijken, mn vriendin gaat mee die is makelaar dus dat is mooi.
Ik ga er heen omdat ik vrijblijvend kan kijken zonder dat er gelijk de volgende dag de makelaar aan de telefoon hangt..
Heb in de afgelopen maanden zat apartementen bekeken maar helaas nog niets gevonden.

Begrijp ik nu goed dat met de openhuizen route de bewoners aanwezig zijn :?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:24

De bewoners/verkopers moet zelf aanwezig zijn en zelf de mensen rond leiden. Dat is altijd zo :j

Arabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:40

mariekie schreef:
Ik ga er heen omdat ik vrijblijvend kan kijken zonder dat er gelijk de volgende dag de makelaar aan de telefoon hangt..

Begrijp ik nu goed dat met de openhuizen route de bewoners aanwezig zijn :?

Je gegevens worden genoteerd en de makelaar zal ook zeker contact met je opnemen, dus dat klopt niet helemaal.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:21

rowo schreef:
De bewoners/verkopers moet zelf aanwezig zijn en zelf de mensen rond leiden. Dat is altijd zo :j

Oke is dat geen nadeel dan?

Heb eens een huis bezocht met een makelaar waar de bewoonster ook thuis was.
Ze deed de deur open en was gelijk genezen :+

Arabel: Dat is dan weer jammer........

Arabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 12:41

mariekie schreef:
rowo schreef:

Had jij verwacht dat er een makelaar zou zijn dan? Als ik even kijk naar mijn makelaar: die zijn met 4 man en hebben 97 huizen in de verkoop. Dan zou er dus maar bij 4 huizen open huis kunnen zijn en zouden 93 huizen buiten de boot vallen.

Als je niet wil dat ze je nabellen kun je ook gelijk op het formulier zetten dat je niet gebeld wilt worden, maar bij interesse zelf even contact opneemt. Niet iedere makelaar zal zich daar wat van aantrekken, maar de meesten wel.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 14:22

De verkopers willen uitstel, 't liefst tot 1 januari. Ik heb geen zin om zo lang te wachten, wat nu? Wil ook weer niet gemeen doen. Ze zijn pas laat begonnen in hun nieuwe huis met verbouwen ivm vertraagde vergunningen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:11

Pff.. De woning waar wij willen gaan kijken gaat niet zo soepel allemaal..

Mn vriend en ik hebben afgelopen dinsdag een bezichtiging afgesproken voor aanstaande maandag 14 uur. Diezelfde dag werden we nog gebeld ''Er is iets mis gegaan met de communicatie over de prijs tussen makelaar en verkoper, de prijs is 6.000 euro hoger dan dat op internet staat. Dit is geen prijs-wijziging maar echt een miscommunicatie tussen beide partijen, ik wou het u toch even vertellen voor u er op internet achter zou komen en om te vragen of u de bezichtiging door wilt laten gaan of niet..''. Dus ik in overleg gegaan met mn vriend, de makelaar heeft heel erg benadrukt dat het om een vraagprijs gaat en er dus zeker wel over te praten valt, en dus hebben we besloten toch de bezichtiging door te laten gaan.
Wordt ik net gebeld door de makelaar ''De bewoners willen graag aanwezig zijn bij de bezichtiging, en hun kunnen alleen op een dinsdag of vrijdag.. Naar welke dag wilt u de bezichtiging verzetten?'', nja, dat is heel simpel, ik werk op dinsdag en vrijdag, mijn vriend net zo. Dinsdagen en vrijdagen kunnen we gewoon standaard niet. Als het echt perse op een dinsdag of vrijdag moet, houd het voor ons gewoon op.. Nu gaat de makelaar dus in overleg met de bewoners of het dan misschien op maandag-avond kan. Hij neemt zeer spoedig weer contact met mij op..

Pff lastig gedoe allemaal..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 18:58

wil iedereen die morgen mee doet aan de open huizen dat heel erg veel succes wensen!

mijn mannetje is jarig dus kom later bijlezen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 19:25

mariekie schreef:
rowo schreef:

Zelfde wat jij zegt hoor ik vaker, maar zit vaak bij de kijkers tussen de oren. Het huis wordt er niet anders van als de verkoper er is of de makelaar. Voordeel van de verkopers zelf is dat ze bijv. meer kunnen vertellen over de buurt/buren etc. Dat is iets wat je als makelaar vaak niet weet.

En bij een normale bezichtiging is het niet gebruikelijk dat de bewoners thuis zijn. Wij zeggen altijd dat ze maar ff een half uurtje weg moeten gaan.

Iedereen succes hier he morgen! En zorg dat je iets leuks koopt of je huis verkoopt :D
Vanaf 12 uur moet ik het bij een woning overnemen van de verkopers. Ik ben benieuwd!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 20:38

Wij zijn nu bij 2 huizen wezen kijken, de eerste makelaar was aardig, rustig etc. Had ik een goed gevoel bij, helaas was het huis te klein.
De tweede makelaar kwam ten eerste te laat, en was enorm gehaast, kortaf en voordat ik het wist stonden we weer buiten, voelde me totaal niet thuis in die woning (wss door het gedrag van makelaar).. dus ja makelaars kunnen het soms net zo slecht als de bewoners ;)

Iedereen succes die morgen iets gaat verkopen, en kopers ook natuurlijk :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:00

Iedereen succes idd! Ik ben benieuwd of hier iets komt. Ga maar nergens vanuit, dan kan het altijd meevallen!

Shanna heel vreemd zeg!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 21:33

Suuszels schreef:
Wij zijn nu bij 2 huizen wezen kijken, de eerste makelaar was aardig, rustig etc. Had ik een goed gevoel bij, helaas was het huis te klein.
De tweede makelaar kwam ten eerste te laat, en was enorm gehaast, kortaf en voordat ik het wist stonden we weer buiten, voelde me totaal niet thuis in die woning (wss door het gedrag van makelaar).. dus ja makelaars kunnen het soms net zo slecht als de bewoners ;)

Iedereen succes die morgen iets gaat verkopen, en kopers ook natuurlijk :D

Eigenlijk zou je een bevriend stel een keer een bezichtiging aan laten vragen als je huis te koop staat. Weet je ook meteen hoe het met je makelaar zit.....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 06:40

Spannend voor vele vandaag dus heel veel succes en ik hoop voor jullie dat er een koper bij zit.

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat ons huis doorgaat.
We gaan nu in Friesland wonen, geheel vrijstaand met alleen maar grasjes om ons heen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:33

grasjes zijn goed :+

Gefeliciteerd hoor *\o/*

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:51

Gefeliciteerd Mando. Waar kom je oorspronkelijk vandaan?

Ik ben op het werk ondertussen en zo zal het hopelijk beginnen bij de mensen thuis :D

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:10

Ik zei net al tegen m'n vriend voor de gein: Zal ik op het balkon gaan staan en roepen 'We zijn al 9 minuten open!' :))

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:32

Nou, hier nog steeds niemand :n Ik hoop dat het bij de rest beter gaat.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 13:38

Hier niet in ieder geval...

Arabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:22

Hier ook niet. Wij hebben geen bezichtiging gehad.

Gefeliciteerd Mando.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 14:34

Hier helaas ook geen bezichtingen geweest, helaas.... Ik heb wel lekker aan mijn huiswerk kunnen werken tijdens het wachten op niks...