Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:14

DuoPenotti schreef:
Zie nu dus dat jij die bokker bent...
Ik ben je zusje nooit vergeten.
Sorry voor het oprakelen er van :knuffel:

Is ok. Het enige goede uit het gebeuren is dat het mensen bewustwording heeft gebracht, en brengt.

En idd Karin, dit geldt ook voor de andere manieren van verwarmen met vuur.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:20

MoniqueT schreef:
EllyC schreef:
Ik zoek nog een hele lange ochtend/bad/kamerjas voor een maatje meer.
Heerlijk warm als ik aan het werk ben.
Mijn huidige is echt aan vervanging toe.
Iemand tips?

Ik heb deze, ik ben 1.72 en bij valt deze bijna op mijn enkels.

https://www.ullapopken.nl/nl/badjassen/ ... 67736-1941

Daar ga ik eens even naar kijken, ik ben wel wat langer.
Die ik nu heb heeft mijn moeder ooit gemaakt en is echt tot op mijn enkels en lekker dik. Maar ja moeders is nu bijna 80, kan moeilijk vragen of ze even een nieuwe maakt.

Karin, is die van de Hema niet net over de knie?
Laatst bijgewerkt door EllyC op 26-09-22 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:25

Ik vind deze vooral heel fijn vanwege de rits en omdat hij niet superdik is. Als je echt veel warmer wil, moet je misschien even rondkijken op de site.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:45

EllyC schreef:
Karin, is die van de Hema niet net over de knie?

Bij mij komt-ie nog iets verder, maar ik haal de 1.72 niet eens :))

Dan is deze voor jou waarschijnlijk niet lang genoeg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 18:27

Ik ben de zus van Juut ook nooit vergeten. Ben sinds dat vreselijke topic heel voorzichtig geworden. Het heeft enorm veel mensen bereikt en gewaarschuwd Juut.
Dus ook hier, vest en sloffen aan en een deken eroverheen als het echt koud wordt!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 20:54

Hier kleine kinderen en een brandweerman in huis. Die brandbare gel/vloeistof dingen komen er hier ook niet in.
Sterker nog: alle kaarsen in huis zijn ook op batterijen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 21:24

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:22

Wij hebben de kachel al 2 jaar uitstaan. Begin van de herfst / winter is het pittig maar went wel snel hoor. de overgang naar buiten is ook minder heftig en daar heb ik vaak profijt van. Thermo ondergoed is ook echt een winnaar. Wij hebben nog nooit geklooid met waxinelichten of kleine kachels. Tijdens sommige winterse weken pittig, maar met het zeeklimaat blijft het nooit lang koud

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:24

Helemaal uit?
Hoe koud word het dan op zijn koudst?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:43

En hoe houdt je het vocht uit je huis?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 22:49

Dat laatste is soms wel lastig als het lang koud is. We zetten de ramen vaak een beetje open tijdens het warmste moment van de dag. We wonen niet groot trouwens, en we kunnen het open zetten van twee kanten waardoor het ook snel gelucht is.

Verder draag ik soms 2 truien, thermo legging, jogging broek, dikke sokken en sloffen. Maar probeer wel m’n lichaam zoveel mogelijk te laten wennen aan het weer. Oktober en november zijn vaak het lastigste. Dan moeten we echt nog wennen. Het schijnt dat als je ijskoud doucht je ook goed opwarmt (na het douchen). Dit gaat me denk wel ik net te ver hoor.

Dit jaar is het wel veel beter geïsoleerd hier dus vraag me af of ons dit jaar net zo goed afgaat…

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 23:09

Maar helemaal uit? Of gewoon heel laag qua temperatuur? Onze thermostaat staat nu op 15 en is dus nog niet aangesprongen. Maar erg behaaglijk vind ik het nou niet in huis…

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 23:11

Uit uit, maar het zal nooit onder de 18 à 15 zijn. Helaas geen thermometer hier. Zijn warme appartementen. En m’n onderburen stoken flink heb ik het idee.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 05:54

Ik zag een bericht voorbij komen dat je bij onze gemeente bonnen voor € 80,- kunt aanvragen voor energie besparende producten voor HUURDERS!
Geen idee of dit voor alle gemeentes is maar het kan via www.duurzaambouwloket.nl

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:33

Danique_G schreef:
Wij hebben de kachel al 2 jaar uitstaan. Begin van de herfst / winter is het pittig maar went wel snel hoor. de overgang naar buiten is ook minder heftig en daar heb ik vaak profijt van. Thermo ondergoed is ook echt een winnaar. Wij hebben nog nooit geklooid met waxinelichten of kleine kachels. Tijdens sommige winterse weken pittig, maar met het zeeklimaat blijft het nooit lang koud

Waarom dat dan? Twee jaar geleden was energie toch nog gewoon betaalbaar?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:37

boeflover schreef:
Ik zag een bericht voorbij komen dat je bij onze gemeente bonnen voor € 80,- kunt aanvragen voor energie besparende producten voor HUURDERS!
Geen idee of dit voor alle gemeentes is maar het kan via https://www.duurzaambouwloket.nl

Dat is de Regeling Reductie Energiegebruik Woningen (RREW). Niet alleen voor huurders, ook voor huiseigenaren. In mijn gemeente is het 70 euro.

Hier staat hoe het werkt voor gemeenten. Op de website van je eigen gemeente kun je vinden hoe het werkt voor inwoners (als jouw gemeente deelneemt).

https://www.rvo.nl/subsidies-financiering/rrew

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:51

Danique_G schreef:
Uit uit, maar het zal nooit onder de 18 à 15 zijn. Helaas geen thermometer hier. Zijn warme appartementen. En m’n onderburen stoken flink heb ik het idee.

Dat scheelt dan alweer.
Hier was het vorige week al 16,5 smorgens.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 07:51

Bevriezen de leidingen niet als je ze uit laat staan :?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:03

Hier staat ook alles uit. Alleen wanneer er vorst is voorspeld gaan boven de radiatoren op vorstbeveiliging, ik vind het onzin om dat aan te laten als het 's nachts boven nul is. Slaapkamers, halletje en badkamer staan anders standaard uit.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:06

verootjoo schreef:

Eh nee nog nooit gemerkt. Maar wij wonen in een flat en de leiding van de buren loopt letterlijk door onze woonkamer en slaapkamer. Voorheen was deze niet geïsoleerd waardoor wij nog wel wat warmte kregen. Dit jaar is alles geïsoleerd dus vermoed dat het dit jaar wat zwaarder gaat worden..

Elnienjo, omdat wij een al 2 jaar een voorschot van 90 euro per maand betalen. (Is nu 180). Dit wordt niet verrekend volgens een meter die aangeeft hoeveel m3 je hebt verbruikt maar met een warmte verdeel meter. Deze meet dus het verschil in omgevingstemperatuur en de temperatuur van de radiator. Zelfs al gebruikten we de cv nauwelijks kregen we alsnog 50/60 % terug jaarlijks. Dat waren we zat. Als Gerda van 5 hoog besluit dat ze graag voorgecremeerd wilt worden betalen wij daaraan mee. Logisch, want we ontvangen warmte. Maar we vonden het absoluut niet naar verhouding, als je bedenkt dat we wellicht hem 1 maand per jaar hadden aanstaan? We betalen ons al scheel aan huur hier voor een technisch slecht gebouw. Uit principe alleen al krijgen ze geen cent meer van mij. Nu, met goed luchten en veel laagjes krijgen we zo goed als alles terug steeds. Maar ben benieuwd weer naar de afrekening in januari..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:10

Wat een belachelijk systeem zeg! Hopelijk geen hele koude winter dus!

Hier wordt het heel makkelijk onder de 15 graden als er niks aan staat, vroeger in appartement hoefde ik amper te stoken, want om ons heen stookte iedereen flink.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:30

Danique_G schreef:
verootjoo schreef:

Eh nee nog nooit gemerkt. Maar wij wonen in een flat en de leiding van de buren loopt letterlijk door onze woonkamer en slaapkamer. Voorheen was deze niet geïsoleerd waardoor wij nog wel wat warmte kregen. Dit jaar is alles geïsoleerd dus vermoed dat het dit jaar wat zwaarder gaat worden..

Elnienjo, omdat wij een al 2 jaar een voorschot van 90 euro per maand betalen. (Is nu 180). Dit wordt niet verrekend volgens een meter die aangeeft hoeveel m3 je hebt verbruikt maar met een warmte verdeel meter. Deze meet dus het verschil in omgevingstemperatuur en de temperatuur van de radiator. Zelfs al gebruikten we de cv nauwelijks kregen we alsnog 50/60 % terug jaarlijks. Dat waren we zat. Als Gerda van 5 hoog besluit dat ze graag voorgecremeerd wilt worden betalen wij daaraan mee. Logisch, want we ontvangen warmte. Maar we vonden het absoluut niet naar verhouding, als je bedenkt dat we wellicht hem 1 maand per jaar hadden aanstaan? We betalen ons al scheel aan huur hier voor een technisch slecht gebouw. Uit principe alleen al krijgen ze geen cent meer van mij. Nu, met goed luchten en veel laagjes krijgen we zo goed als alles terug steeds. Maar ben benieuwd weer naar de afrekening in januari..

Wat een slecht en oneerlijk systeem! Kun je dan niet beter elektrisch gaan verwarmen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:33

Nee, want dan wordt de omgevingstemperatuur toch weer hoger. Zijn ze geld kwijt aan elektrisch verwarmen en minder geld terug doordat het huis warmer is en minder afwijkt van de radiator

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:43

ijsblokjes om de meter :P

Nee dat is echt een idioot systeem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 08:44

Nou idd, dat klinkt echt mega fraudegevoelig en oneerlijk zo'n systeem. Bizar...