Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:19

Er wordt hier in de buurt een huis aangeboden van bijna een ton meer (op de splitsing van de straat). Erg mooi, maar met name door de inrichting. En daar zijn ze heel handig met een erg groot nadeel omgegaan. Ik denk dat manzano (en wrs ook anderen) wel vrij snel zou zien wat ik bedoel. Echt mooi huis, mooi ingericht, maar de ligging is minder en er is een erg groot nadeel.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:21

Lekker mysterieus verhaal, heb je een funda linkje? :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:21

chevax schreef:
manzano schreef:
Spannend! Ben benieuwd!
Net even op je FB-pagina gespiekt en daar komt het huis op de foto's inderdaad niet over. Althans, denk niet dat het zo over moet komen als ik je beschrijving zo lees.
Misschien nog even een tip voor je vastgezette bericht.... je noemt daar inhoud, maar dat zegt de meeste mensen vrij weinig. Het is voor de meeste mensen veel relevanter om het woonopperlvak in m2 te weten, dus dat zou ik aanpassen.

Bedankt, ga ik aanpassen. En nog iets waar ik niet bij nadacht tot iemand de tip gaf. We hebben op 10m van onze achterdeur nog een grote garage/werkplaats. Dus aan het huis zit wel een garage, maar die is niet ruim genoeg naar de huidige maatstaven. Dus wij zetten daar fietsen en motor enzo. De andere garage is flink groot en kun je naast je auto een boel spullen kwijt en gebruik we vaak ook voor het werk. Dus we gaan die nu aanbieden om er optioneel bij te kopen. Niet dat ik het in één koop aanbied (dus één bedrag voor de woning met die aparte garage), maar dat er een mogelijkheid is om een extra ruimte bij te kopen.

Dat is zeker een groot pluspunt voor sommige zoekers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:24

Kana schreef:
Ja, we werden echt kwart over al gebeld. Ik verwachtte ook morgen pas een belletje hoor.

Dat is zeker snel, wel heel jammer!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:36

SdaphneS schreef:
Lekker mysterieus verhaal, heb je een funda linkje? :D

Ja, klopt, sorry. Ik let altijd op privacy enzo. Maar ja, bij een huis wat op Funda staat m, gaat dat niet echt op :+
https://www.funda.nl/koop/axel/huis-881 ... straat-11/

En dit huis is ook vlakbij: https://www.funda.nl/koop/axel/huis-426 ... ustraat-1/

Met ons huis zijn dit drie woningen vergelijkbaar qua prijs en in een straal van 100m van elkaar.
@manzano, bij nr 11 viel me iets bouwkundigs op. Zeg even niet wat, want ben benieuwd of jij het ook ziet en het dus een puntje is. Verder is dat een heel mooi huis, maar met een gigantisch minpunt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 18:58

Zit in de tuin op een heel klein schermpje te kijken, maar wordt de kelder nou gestut met een stempel?
Verder wel bijzonder huis!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:11

manzano schreef:
Zit in de tuin op een heel klein schermpje te kijken, maar wordt de kelder nou gestut met een stempel?
Verder wel bijzonder huis!

Klopt, en dat vind ik wel bijzonder.
Valt het je ook niet dat er geen foto’s van de tuin zijn? Je kunt namelijk letterlijk de buren (en dat zijn er heel veel met twee appartementengebouwen, een hand geven. Er kijken 20 balkons in je tuin, zonder afstand.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:12

Er staan toch gewoon foto's van de tuin, of is de hitte naar mijn hoofd gestegen? :')
Die appartementencomplexen zou ik ook wel een nadeel vinden inderdaad. Maar verder een prachtig huis

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:16

Er staat inderdaad gewoon een foto van de tuin :j
Vind beide huizen niet wat trouwens, qua tuin.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:35

Achterom schreef:
ja, klopt, een foto. Maar je ziet niet het echt totale gebrek aan privacy. En dat vind ik zonde bij dat huis.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:50

chevax schreef:
Achterom schreef:
ja, klopt, een foto. Maar je ziet niet het echt totale gebrek aan privacy. En dat vind ik zonde bij dat huis.

Helemaal aan het einde zijn meer foto's. Op 49 zie je het een beetje, maar het is gunstig op de foto gezet ja.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 19:54

Maar woning 1 is wel heel functioneel en mooi ingericht dus dat trekt kijkers. En tja al die mensen die in je tuin kijken? Het terras lijkt wel redelijk uit het zicht?
Woning twee is overzichtelijk gepresenteerd terwijl het gedateerd is.

Bij jullie woning was het gewoon de vraag wat krijg je als je het koopt?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:00

O m g, die g-teksten :=

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 20:20

MarjanB schreef:
Maar woning 1 is wel heel functioneel en mooi ingericht dus dat trekt kijkers. En tja al die mensen die in je tuin kijken? Het terras lijkt wel redelijk uit het zicht?
Woning twee is overzichtelijk gepresenteerd terwijl het gedateerd is.

Bij jullie woning was het gewoon de vraag wat krijg je als je het koopt?

Ja. Ons huis kwam Niet over zoals het is/zoals ik graag wilde
Dat ene huis is erg mooi, dat andere is vooral functioneel, maar niet gezellig en met veel kamertjes. Was een opvang.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:12

Was hier lang meelezer, maar kan inmiddels ook weer meekletsen..
Vandaag een bod gedaan op een woning dus weer in spanning afwachten!
Vraagprijs is 355 en 376 geboden, verwacht dat het voor nog meer weggaat, maar niet geschoten is altijd mis..
Bovendien zitten we in dit huis ook nog prima dus het heeft geen haast.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:19

Prachtig dat eerste huis. Die bomen groeien wel dicht en dan heb je geen inkijk meer. Denk dat we hier meer inkijk hebben. Is vast zo verkocht. Tweede spreekt me dan weer totaal niet aan.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:20

Arielle_ schreef:
Was hier lang meelezer, maar kan inmiddels ook weer meekletsen..
Vandaag een bod gedaan op een woning dus weer in spanning afwachten!
Vraagprijs is 355 en 376 geboden, verwacht dat het voor nog meer weggaat, maar niet geschoten is altijd mis..
Bovendien zitten we in dit huis ook nog prima dus het heeft geen haast.

Spannend! Wanneer sluit de bieding?

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 21:41

Bij de badkamer zit die dwarsbalk ook maar op heel weinig vlees van de staande
En die stempel in de kelder viel ook op

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:44

ingedebruijn schreef:
Prachtig dat eerste huis. Die bomen groeien wel dicht en dan heb je geen inkijk meer. Denk dat we hier meer inkijk hebben. Is vast zo verkocht. Tweede spreekt me dan weer totaal niet aan.
jawel, je hebt wel inkijk. Ik ken de situatie terpplekke en dat is helaas niet op te lossen met leilindes. Dat, plus een paar bouwtechnische dingen, zorgden dat de kijkers niet doorpakten. Je kunt elkaar echt letterlijk een hand geven. Bbqen gaat niet vanwege de 20+-balkons. Zonde, want het huis is mooi.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:45

Bbqen gaat wel maar de vraag is of je dat wil. Maar voor alles is een koper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:51

Die nummer 11 is denk zo weg.. binnen helemaal af (iedereen zal wel naar die stempel vragen gok ik zo, maar het staat nu ook gewoon overeind), veel ruimte in huis en een fijne tuin. Die appartementen zijn overduidelijk en geen verrassing als je komt bezichtigen. Zat mensen die daar geen probleem in zien. Mensen gaan over het algemeen niet op hun balkon zitten om naar beneden te loeren. Als je wilt bbqen kan dat ook prima. Als je fatsoenlijk dat ding aansteekt valt de rook reuze mee

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:55

Zonnetje81 schreef:
Bbqen gaat wel maar de vraag is of je dat wil. Maar voor alles is een koper.

Ja, het kán indd, als je klagende buren voor lief neemt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:56

chevax schreef:
ingedebruijn schreef:
jawel, je hebt wel inkijk. Ik ken de situatie terpplekke en dat is helaas niet op te lossen met leilindes. Dat, plus een paar bouwtechnische dingen, zorgden dat de kijkers niet doorpakten. Je kunt elkaar echt letterlijk een hand geven. Bbqen gaat niet vanwege de 20+-balkons. Zonde, want het huis is mooi.

Er zal vast iemand zijn die het er wel voor over heeft. Het is een prachtig huis voor veel mensen gok ik zo en volgens mij heeft het gemiddelde huis net zoveel inkijk eerlijk gezegd :+

Hoe weet je het van die afgehaakt kijkers?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 22:58

idinn schreef:
Die nummer 11 is denk zo weg.. binnen helemaal af (iedereen zal wel naar die stempel vragen gok ik zo, maar het staat nu ook gewoon overeind), veel ruimte in huis en een fijne tuin. Die appartementen zijn overduidelijk en geen verrassing als je komt bezichtigen. Zat mensen die daar geen probleem in zien. Mensen gaan over het algemeen niet op hun balkon zitten om naar beneden te loeren. Als je wilt bbqen kan dat ook prima. Als je fatsoenlijk dat ding aansteekt valt de rook reuze mee

Sorry hoor, ik ga stoppen met proberen het uit te leggen. Mensen hoeven niet te loeren, want de balkons grenzen direct aan de tuin. Het is door de mensen zelf als nadeel genoemd, dat er zo weinig privacy is. Maar als jij denkt dat het meevalt, wie ben ik dan om iets anders te zeggen. De eerste laag is op begane grond niveau (niet alles is zichtbaar op de foto). Maar laten we er maar over stoppen. Ik hoop dat het snel verkocht wordt voor de verkopers.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-22 23:01

chevax schreef:
idinn schreef:

Sorry hoor, ik ga stoppen met proberen het uit te leggen. Mensen hoeven niet te loeren, want de balkons grenzen direct aan de tuin. Het is door de mensen zelf als nadeel genoemd, dat er zo weinig privacy is. Maar als jij denkt dat het meevalt, wie ben ik dan om iets anders te zeggen.

Ik snap niet helemaal waar je je zo druk om maakt. Je deelt een huis met vanuit jouw perspectief zorgen die anderen niet delen. Dat kan toch gewoon? Misschien ligt het aan mij maar het komt op mij wat zuur over omdat de vraagprijs hoger ligt dan je eigen huis? Je bedoelt het vast anders maar dit is hoe het op mij overkomt in schrift.

Verder is het geen huis waar iemand hier bij gaat kijken dus dan past zoiets beter in het funda topic als je erover wilt discussiëren in mijn ogen.