Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tucktuck

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:38

Ja vind het echt een mooie kleur. Wil die dus graag in de slaapkamer. Moet enkel vriendlief overtuigen ter zijne tijd dat het gaaf is dat ook op het plafon te doen.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:50

Ok, dan vraag ik ook om advies: welke kleur zouden jullie op de muren doen?
Kozijnen & deuren zijn ‘wit’ (echt wit) en muren zijn ral 9010. Accent kleur is nu groen en verder veel beige, bruin(ig), naturel eiken en zwart en wit. Hopelijk weet iemand mij te verrassen. In elk geval moet het een afschrobbare muurverf zijn, want twee honden waarvan één een viespeuk is. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:55

Tucktuck, Zoiets overweeg ik dus voor de badkamer! Inclusief kroonlijst en dergelijke. Mooi plaatje.

Ik wil ook graag een muurtje vol met kleine oude spiegels boven de wastafel dus die kan ik rustig aan bij elkaar gaan sparen. Een beetje zoals dit.

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 13:59

Ceetje, met die basis kun je bijna alles. Dus het is totaal afhankelijk van waar je van houd. Ik zou denk ik voor een lekker opvallend behang gaan op de wand van de houtkachel. En dan wel de hele wand. Met een mooie warme kleur er in. En dan op de wand met de deur er in en de keuken in zou ik voor een groen met een zweem blauw gaan denk ik. Kleurend bij het vloerkleed.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:15

Ceetje, ik zou de wand met de kachel ongeveer de kleur van de bank geven. De wand met het raam zou ik houden zoals die is.
Afhankelijk van het effect wat je wil bereiken of de wand met de deur of de wand met de televisie een kleur geven.
Voor de derde wand zou ik eerst aankijken hoe het is als je de eerste 2 wanden hebt gedaan.

Tucktuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:20

Malenka, gaaf idee voor de badkamer!
Ceetje ik vind het idee van Roodvos wel erg leuk. Ik zou dus iets in die richting doen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 14:52

xSwanHeart schreef:
Janinevv schreef:
Wij hebben 'm hier! Vind hem juist totaal niet warm of rood ogen, als de zon er hier op staat lijkt het soms net wit.

[ [url=m/odVgm7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow hij lijkt veel lichter bij jullie dan bij ons! Wij hebben urban taupe in de gang. Ik had daar laatst hier een foto van gedeeld, maar hier nogmaals:

[ [url=m/HKSxUV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, zo vind ik ‘m dan wel weer mooi! Ligt het misschien aan de aantal lagen wat je doet, of?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:16

Het ligt er voornamelijk aan hoe en hoeveel licht erop valt. Toevallig hier net beigebruin (=urban taupe) van Flexa op de muur gesmeerd, er zat gravel grey op van Histor. Omdat onze vloer ook taupe is, wordt het nu 1 rustig, warm geheel.

@Ceetje_bokt: ik kan je de verf Sikkens alphacryl pure mat SF aanraden :j Hele fijne muurverf met een mooie dekking. Bij de plaatselijke verfwinkel is dit in elke kleur te mengen.
Laatst bijgewerkt door noviceh op 27-09-22 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:19

Malenka schreef:
Ceetje, met die basis kun je bijna alles. Dus het is totaal afhankelijk van waar je van houd. Ik zou denk ik voor een lekker opvallend behang gaan op de wand van de houtkachel. En dan wel de hele wand. Met een mooie warme kleur er in. En dan op de wand met de deur er in en de keuken in zou ik voor een groen met een zweem blauw gaan denk ik. Kleurend bij het vloerkleed.

Ja, dat is dan ook meteen het dilemma, vandaar mijn vraag aan jullie ;) Warm is sowieso het idee. Behang vind ik wel leuk, maar de open kast is meteen het drukste element in de kamer. Ben dan bang dat het te druk wordt.

Roodvos schreef:
Ceetje, ik zou de wand met de kachel ongeveer de kleur van de bank geven. De wand met het raam zou ik houden zoals die is.
Afhankelijk van het effect wat je wil bereiken of de wand met de deur of de wand met de televisie een kleur geven.
Voor de derde wand zou ik eerst aankijken hoe het is als je de eerste 2 wanden hebt gedaan.

Kleur van de bank :)* die had ik zelf niet bedacht. Dat is zeker een optie.
De muur bij de hondenmanden moet echt wel opnieuw geverfd worden. _O-

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 16:01

Banyu schreef:
xSwanHeart schreef:
Wow hij lijkt veel lichter bij jullie dan bij ons! Wij hebben urban taupe in de gang. Ik had daar laatst hier een foto van gedeeld, maar hier nogmaals:

[ [url=m/HKSxUV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, zo vind ik ‘m dan wel weer mooi! Ligt het misschien aan de aantal lagen wat je doet, of?

Nee lijkt me niet. Dit is ook maar 2 lagen op licht grijs (bijna wit) en flexa creations dekt wel heel goed. Het ligt inderdaad ook heel erg aan de kleuren en lichtinval van de omgeving. Wij hebben hier early dew (ook flexa) in de woonkamer en mijn schoonmoeder heeft die ook. Bij haar oogt die kleur ook anders.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 17:37

Ik zou voor een leuke kleur gaan ceetje, donker groen of donker blauw..

senna21Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:28

Denk er wel aan dat wanneer je zo'n donkere 'hippe' kleur kiest aanzienlijk meer werk hebt met overschilderen wanneer je daarop uitgekeken bent.
Al eens nagedacht over behang? Dat brengt ook meer 'leven' in het geheel dan platte verf.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:32

Ik vind het wel leuk om mijn huis af en toe een nieuw kleurtje te geven.
Ik heb al zolang ik een eigen huis heb een groene muur in de woonkamer := niet perse omdat het hip is, maar omdat ik het een fijne woonkleur vind; rustig, vrolijk, makkelijk te combineren.
Maar ik ben ook iemand die ral9010 in een huis super lelijk vind := net of het verschoten of vies is :+.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 20:52

Bij mij is het ook echt vies door die rooie cocker. Wat een smeerpijp is dat. Ik ga alle tips eens rustig overdenken. Bedankt allemaal!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:26

smurffie schreef:
Ik vind het wel leuk om mijn huis af en toe een nieuw kleurtje te geven.
Ik heb al zolang ik een eigen huis heb een groene muur in de woonkamer := niet perse omdat het hip is, maar omdat ik het een fijne woonkleur vind; rustig, vrolijk, makkelijk te combineren.
Maar ik ben ook iemand die ral9010 in een huis super lelijk vind := net of het verschoten of vies is :+.

In elke kamer een accentmuur, al het andere is 9010...
Maar nog nooit gehoord dat het verschoten of vies lijkt :')

Ceetje, ik vind je huis erg gezellig ogen! En zou gaan voor een natuurlijke niet te donkere kleur.
Het idee van Roodvos steun ik ook wel :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:29

Heeft iemand hier trouwens ervaring met de VT wonen verf? Als in; kwaliteit?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:34

Ja, had ooit een pot krijtverf van iemand overgenomen. Nooit meer. Maar dat was de krijtverf. Ik weet niet hoe de andere soorten zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:35

Ik zou voor de meer gevestigde merken gaan. Daarbij is VT wonen ook geen goedkoop verfmerk. Ik vind prijs/kwaliteit niet geweldig

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:38

PSvanLot schreef:
Ik zou voor de meer gevestigde merken gaan. Daarbij is VT wonen ook geen goedkoop verfmerk. Ik vind prijs/kwaliteit niet geweldig

Ik vind 35 euro voor 2,5 liter muurverf nogal el cheapo :o

Vandaar dat ik het inderdaad ook vraag :') Maar als ik daar een leuke kleur van vind, laat ik 'm wel mengen in een ander merk :j :D
Muurverf en krijtverf liggen volgens mij niet heel ver uit elkaar qua samenstelling, allebei vrij kalkig...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:43

Janine1990 schreef:
PSvanLot schreef:

Ik vind 35 euro voor 2,5 liter muurverf nogal el cheapo :o

Vandaar dat ik het inderdaad ook vraag :') Maar als ik daar een leuke kleur van vind, laat ik 'm wel mengen in een ander merk :j :D
Muurverf en krijtverf liggen volgens mij niet heel ver uit elkaar qua samenstelling, allebei vrij kalkig...

Kunt het echt nog veel goedkoper krijgen.

ik ben dol op Little Green, prachtige kleuren, ontzettend mooie afwerking en fantastisch te verwerken. Dat vind ik ook erg belangrijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:47

Oke, ik zit namelijk ook nog te overwegen of ik voor Maison Mansion ga à 72,50 voor 2,5 liter :')
Heel goede ervaringen met krijtverf van hun, dus ik verwacht ook veel van de muurverf. En het moet zeer goed dekken op mijn muur die nu heel diepblauw is :+

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:51

Het ligt er ook aan hoe goed een merk dekt.
Little Green is nog een slag duurder, maar dekt in een keer, dat scheelt je dan toch weer aardig wat geld.

Maar als je van heel diepblauw naar lichter wilt, dan zou ik bij een verfwinkel advies inwinnen.

Ik ga in de wc van een zwarte muur naar een licht behang. Ik heb met een witte muurverf de muur weer lichter gemaakt. Nu kan ik hem weer behangen.

Heb lichte verf bij de verfwinkel gehaald, had al het idee dat het met goedkope verf geen resultaat zou geven haha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:54

Ik heb meteen van Little Greene de kleurenkaart besteld!

Laatst al met een tester van Flexa er overheen gegaan, het valt me best mee hoeveel er op moet hoor :)
Desnoods doe ik er primer op, dat heb ik ook nog liggen van MM :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 22:02

LG heeft echt heel erg mooi spul. Vind vooral het heel fijn verwerken geweldig.

Ga het op de kinderkamers ook gebruiken als we daar volgende voorjaar gaan beginnen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 08:20

Ik heb gewoon muurverf van de Gamma laten mengen? Dekt prima. Heb enkel de plekjes waar nog wit/early dew zat nagedaan.

Onze zelfgemaakte staande lamp is gesneuveld. De hond moet ivm een wond aan de poot een kap om en aangezien hij graag in het hoekje van de bank ligt, heeft hij met zijn kap de kap van de lamp geraakt. Hij is precies onder de fitting afgebroken.

Afbeelding

Reden om toch deze lamp te bestellen. Geen gedoe meer met een snoer over de vloer (die de hond ook met enige regelmaat uit het stopcontact heeft getrokken). Ik heb enkel de arm besteld want een kap hebben we.

Afbeelding