Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:21

tjiftjaf schreef:
Rinske, als je specifieke wensen hebt dan zou ik voor nieuwbouw gaan. Zijn er geen nieuwbouwprojecten in jouw omgeving? Of je koopt een stukje bouwgrond en realiseert dan je eigen droomhuis.

Kavels zijn hier echt heeeeeeeel duur, sowieso zijn er weinig in de omgeving. Het goedkoopste perceel zit al tegen de 3 ton, dan moeten we in de garage gaan wonen denk ik hahahahahaha.

Dit kavel is leuk, maar het is het lelijkste huis van het dorp :') :') . En alsnog ver boven budget.
https://www.funda.nl/koop/cromvoirt/hui ... straat-28/

Queelens

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:05

Hoe was het huis vandaag equisinc?
Wij zijn vandaag weer bij een huis geweest en die bevalt eigenlijk wel. Is wel veel belangstelling zeggen ze dus gaat op inschrijving.. daar horen we morgen meer over. Dus wordt weer een spannende.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:07

Rinske schreef:
tjiftjaf schreef:
Rinske, als je specifieke wensen hebt dan zou ik voor nieuwbouw gaan. Zijn er geen nieuwbouwprojecten in jouw omgeving? Of je koopt een stukje bouwgrond en realiseert dan je eigen droomhuis.

Kavels zijn hier echt heeeeeeeel duur, sowieso zijn er weinig in de omgeving. Het goedkoopste perceel zit al tegen de 3 ton, dan moeten we in de garage gaan wonen denk ik hahahahahaha.

Dit kavel is leuk, maar het is het lelijkste huis van het dorp :') :') . En alsnog ver boven budget.

Wow, ik wist niet dat cromvoirt zo duur was..

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:11

Queelens schreef:
Rinske schreef:

Wow, ik wist niet dat cromvoirt zo duur was..

Ja Cromvoirt is echt heel bizar duur. Daar komen eigenlijk alleen nog maar mensen uit de randstad te wonen omdat het voor mensen hier uit de omgeving niet te betalen is.
Op dit huis hadden we geboden, maar daar moet voor minstens anderhalve ton aan worden verbouwd, het heeft zelfs amper stroom. En helaas waren we dus overboden.
https://www.funda.nl/koop/verkocht/crom ... straat-82/

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:13

Ik vind dat huis in Cromvoirt buiten leuker dan binnen.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:14

Queelens schreef:
Wij zijn vandaag weer bij een huis geweest en die bevalt eigenlijk wel. Is wel veel belangstelling zeggen ze dus gaat op inschrijving.. daar horen we morgen meer over. Dus wordt weer een spannende.

Spannend!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:14

tjiftjaf schreef:
Ik vind dat huis in Cromvoirt buiten leuker dan binnen.

Het is allebei niks hahahahahaha. Maar op zich wel wat van te maken, maar dan moet er weer een ton tegenaan gegooid worden en dat hebben we niet.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:24

Og jeetje daar moet indd ook nog wat aan gebeuren.
Ik woon en werk in de randstad en zou ook dolgraag in cromvoirt gaan wonen. Vind het een heerlijk dorp lekker dichtbij den bosch en mijn paard staat er dus ik kom er vaak.
Maar ik krijg mijn vriend niet zo ver, naar zijn werk is het helemaal geen doen. En vind het naar mijn werk (amersfoort) ook wel een pittig eind voor elke dag.
Maar begrijp wel dat mensen er graag wonen :)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:59

Maar mensen uit de randstad hebben toch niet per definitie meer geld Rinske? (Gezien je zegt dat alleen zij er gaan wonen.) 2 werkende mensen samen verdienen op veel plekken toch wel aardig.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:03

Wellicht verkopen die hun huidige huis met veel overwaarde en hebben ze daarom meer te besteden. Wij hebben hier ook mensen uit Amsterdam en Utrecht gehad die daar niet groter kunnen gaan wonen omdat het onbetaalbaar is, en dan in een omliggend dorp meer voor hun geld krijgen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:17

Ohja, dat had ik nog niet bedacht!

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:21

Nadir schreef:
Wellicht verkopen die hun huidige huis met veel overwaarde en hebben ze daarom meer te besteden. Wij hebben hier ook mensen uit Amsterdam en Utrecht gehad die daar niet groter kunnen gaan wonen omdat het onbetaalbaar is, en dan in een omliggend dorp meer voor hun geld krijgen.

En zo verhuizen er ook weer veel mensen die in het midden van het land wonen naar het noorden zoals Drenthe en Friesland. Ook omdat de huizen daar goedkoper zijn.
Ik woon zelf in Drenthe en hier zijn de prijzen de laatste jaren enorm gestegen doordat de huizen steeds meer gewild zijn. Maar dan nog zijn ze hier goedkoper dan de rest van het land.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:50

De prijzen zijn denk ik overal in NL de afgelopen 3-4 jaar enorm gestegen. Soms echt bizar veel. Hier (tussen Utrecht en Amersfoort) koop je rijtjeshuizen voor 4,5-5 ton gemiddeld, best bizar.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:07

Nadir schreef:

Ja dit idd. De overwaarde daar is veel hoger waardoor er een groter budget ontstaat. Wij hebben ons huidige huis 14 jaar geleden gekocht en hebben nu een waardeschatting van nog maar 12.000 boven onze hypotheek gehad, dat schiet dus niks op. Vooral omdat we ook een nieuwe keuken hebben, de garage een heel stuk hebben vergroot en de tuin hebben vernieuwd. Dat steekt soms wel een beetje :o :o .

We zijn ook bij dit huis wezen kijken trouwens, beneden is het echt een heeeeel tof huis, maar je moet persé eerst verbouwen voordat je erin gaat, en hij is al boven budget. Het is namelijk niet alleen oud, maar echt alles is kapot en overal lekkages. Hij was tot een paar weken geleden ook nog 20.000 duurder trouwens.
https://www.funda.nl/koop/berkel-enscho ... erlaan-15/

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:29

Hier wordt het voor maandag 5u eindbod neerleggen met ontbindende voorwaarden. Ze hebben in de mail ook heel specifiek staan dat je op moet geven wat je dan voor hypotheek aan gaat vragen. Dus ze zullen wel weer voor mensen uit adam ofzo gaan die ontzettend veel overwaarde hebben....
Zo kom je als starter dus nooit aan een woning.. vooral hier in t gooi niet waar allemaal mensen uit adam naartoe trekken.
Laatst bijgewerkt door Queelens op 09-05-20 10:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:30

Ik vind het ook bizar wat er gevraagd, en blijkbaar betaald word voor sommige huizen.
Vraag me dan wel eens af wat die mensen voor een baan hebben dat dat betaalbaar is :=

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:32

Wat is eigenlijk het voordeel van veel eigen geld hebben?
Wij hebben een goed stuk in te leggen door overwaarde van dit huis maar we moeten nog altijd richting de maximaal haalbare hypotheek gaan om een huis in de nieuwe regio te kopen dus we snappen niet helemaal hoe dat in ons voordeel zou werken :o

Komende week 2 bezichtigingen staan, huis van onze kopers staat onder bod dus het kon nog wel eens lekker vlot gaan al probeer ik niet te veel hoop te hebben :+

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:34

Azmay schreef:
Wij hebben een goed stuk in te leggen door overwaarde van dit huis maar we moeten nog altijd richting de maximaal haalbare hypotheek gaan om een huis in de nieuwe regio te kopen dus we snappen niet helemaal hoe dat in ons voordeel zou werken :o

Komende week 2 bezichtigingen staan, huis van onze kopers staat onder bod dus het kon nog wel eens lekker vlot gaan al probeer ik niet te veel hoop te hebben :+

Voor het geval je dus veel eigen held hebt en je daardoor een minder hoge hypotheek aan hoeft te vragen tov de rest. Vooral als je dan niet tegen je max aan gaat zitten is dat voor de kopers een teken dat het makkelijker wordt om de financiering en dus de verkoop rond te krijgen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:47

Queelens schreef:
Azmay schreef:

Voor het geval je dus veel eigen held hebt en je daardoor een minder hoge hypotheek aan hoeft te vragen tov de rest. Vooral als je dan niet tegen je max aan gaat zitten is dat voor de kopers een teken dat het makkelijker wordt om de financiering en dus de verkoop rond te krijgen.

Ah dus in ons geval is dat niet helemaal waar maar dat weten de verkopers niet :Y) :')

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:36

Queelens schreef:

Het huis was precies zoals op de foto, ik zag mezelf er echt al wonen.
Helaas zitten we met een trailer /aanhanger die op eigen terrein moet staan ivm bedrijf van mijn vriend.
De oprit heeft recht van overpad voor 3 buren dus je mag nooit wat op je eigen oprit zetten. In theorie kan de tuin wel gelijk getrokken worden(is nu 2 niveaus) maar alsnog krijg je de draai niet gehaald met de trailer omdat je dan in de knoei komt met het huis of hek van de buren.

We hebben 1,5 week om ons te bedenken maar ik denk dat het erop neer gaat komen dat we dit huis ook weer voorbij moeten laten gaan..

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:10

He wat jammer! Waar en wat zoek jij precies Equisync?

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:14

Met recht van overpad zou ik er zowieso geen interesse in hebben.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:22

tjiftjaf schreef:
Met recht van overpad zou ik er zowieso geen interesse in hebben.

Hangt er vanaf, wij hadden een hoeve met een weg van 250 meter naar het huis, waar onze buurman ook recht van overpad op had, anders kon ie niet bij zijn huis komen, maar de laatste 50 meter naar ons huis toe was dicht met een poort, daar kwam niemand anders op.
Dat was helemaal geen probleem.

Afbeelding

Maar bij de meeste huizen zul je zoveel plaats niet hebben nee, en als het dan om een standaard oprit gaat zou ik daar ook voor bedanken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:40

Een kennis van me woonde op een schattig boerderijtje en de buurman had ook recht van overpad, maar die kwam wel met zijn motor onder hun slaapkamerraam door.
Dus die hebben ze maar een 'eigen' inrit/loopbrug 'kado' gedaan. Kostte wat, maar het was zijn geld dubbel en dwars waard en gaf ook meerwaarde aan het eigen huis.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:56

Oe nadat wij 2x zijn wezen kijken was afgelopen vrijdag onze aankoopmakelaar mee. Meteen een bod gedaan en onder voorbehoud is deze akkoord. Nu wachten op de bank. Daar mijn man zzp'er is kan dat wel 8weken duren. Nu dus flink duiken draaien en afwachten. Manlief is pas net een jaar zzp'er maar in de zorg en nog geen dag zonder werk. Sterker nog door corona is er alleen maar meer werk. Hopen dat de bank dit ook zo ziet haha