pmarena schreef:Wat er nog staat ziet er ook een beetje treurig uit....?
Het is wel beter zo, als je hele terrein mooi omzoomd is met groen dan is het wel veel leuker zo, ze stonden veel te dicht op het huis joh
Ja lijkt wel zo, valt in de praktijk wel mee. Natuurlijk net een paar bomen doorheen gevallen

Denk dat als het allemaal een beetje echt begint te groeien het echt veel gaver nog gaat worden straks ja! Man heeft nu geweldig uitzicht vanuit zijn kantoortje al en straks vanuit de nieuwe woonkamer wordt dit echt rete gaaf zo!
Ir111 schreef:Bijkomend voordeel: ik zie allemaal mooie stammetjes om creatieve dingen mee te doen.Of gaan die de openhaard in?
Snap wel dat je moet wennen aan het kale hoor.
Haha maar besloten die op te laten halen door iemand, zijn ook al allemaal weg. Voorlopig echt zo geen tijd om daar wat mee te doen en aangezien de bomen al echt niet meer goed waren ook...
marga1 schreef:Zo dat ruimt lekker op. Heb je ook geen gedonder met de verzekering als er een op het huis zou vallen.
En scheelt heel veel vocht en groenigheid en verstopte dakgoten.
Zorg wel dat je de klimop naar de verbranding brengt die troep is zo hardnekkig.
Zo kruip weeer onder mijn meeleessteen.
Die verzekering was ook echt wel iets wat mij dwars zat ja! Klimop is inderdaad vreselijk

ikke schreef:Houdt je de oostkant van het huis een beetje begroeit?
Het heeft een reden dat zulke alleenstaande huizen een bomengroep er omheen hebben.....
Aan de oostkant staat de stal er voor, deze leegte is op het zuiden (gaan we van het zomer wel merken qua temperatuur vrees ik

palousa_boy schreef:Het ziet er elk jaar treurig uit in de wintertenzij er veel hulst etc tussen staat, dan is er nog iets groen. Elk voorjaar weer fijn als alles groen begint te worden. Plus dat je meteen kunt zien wat er van je plantgoed echt aanslaat. Hier zet ik dan soms meteen weer een nieuwe tak neer als ik zie dat iets het niet doet. Een groot deel gaat vervolgens in de zomer dood door de droogte maar je kunt niet alles hebben
Haha ook waar. En hier leek het ook wat extra "vals groen" door alle klimop

superpony schreef:Wij hebben 2 hele grote, hoge dennen die rot zijn en die staan echt op 1 meter van de schuur, maar we laten ze staan. Staan gelukkig stevig, maar ook pal tegen de sloot en verwijderen is geen optie. Dan moeten ze tot de grond en kan ik daar niks nieuws neerzetten. En er zitten onwijs veel vogels in.
Maar het risico is hier sowieso altijd. De bomen uit de bosrand zouden allemaal op ons huis kunnen vallen. Hebben er 2 laten verwijderen door de gemeente, maar met die stevige buien zien en horen we wel een en ander vallen vaak.
Wat we hebben laten verwijderen stond echt midden op de track. Zaten ook nog iets van 12 stobben in de grond. Heel erg zonde, is ooit een mooie rij bomen verwijdert. Dat is wel allemaal weg, grond afgegraven en zand gestort.
Maar heb echt weken stom zitten kijken naar het andere gezicht, ook al woonden we er net een half jaar toen.
Uitzicht op de paarden is echt heerlijk. Wij hebben speciaal met de aanbouw met openslaande deuren en zijramen richting de paarden gebouwd. Ik denk dat we straks nog weinig in voorste woonkamer zullen zitten
Tja rotte bomen wil ik toch gewoon geen risico mee zo dicht bij het huis. Op een schuur is nog 1 ding...
neile schreef:Ik snap je gevoel wel maar het wordt beter. De winter is sowieso een beetje een treurig seizoen wat groen en licht en mooi betreft. Komt goed...![]()
Wat is overigens dat ijzeren staketsel daar in een vierkantje rechts op je 2e foto?
Ja het is nog wel elke keer gek kijken als de de deur uit lopen, maar het begint te wennen. En de voordelen begin ik ook te merken. Kan nu veel makkelijker vanaf de track het huis in de gaten houden (of er bv al een pakketbezorger aan komt lopen). De honden zien meer van het terrein, vinden ze leuk. En tja, dat uitzicht is gewoon wel echt héérlijk!
Dat lelijke ijzeren staketsel (wat een heerlijk woord

xXutopiaXx schreef:Wauw, wat een mooie grote stappen weer zeg!! Inderdaad jammer dat je eerst van alles moet afbreken, om 't weer mooi op te kunnen bouwen, en dan ook nog zo lang moet wachten... maar: 't is het waard!!
Ja ben echt zó benieuwd hoe het dit voorjaar allemaal uit gaat lopen