Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:13

Ik zie trouwens veel grote wasbakken voorbij komen. Ik zat aan zoiets te denken maar wellicht zij er mensen die het waardeloos vinden en het onpraktisch is. Maar aangezien wij elkaar altijd lekker in de weg staan met tanden poetsen, zou dit voor ons ideaal zijn Afbeelding

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:18

Hieperdi schreef:
Ik zie trouwens veel grote wasbakken voorbij komen. Ik zat aan zoiets te denken maar wellicht zij er mensen die het waardeloos vinden en het onpraktisch is. Maar aangezien wij elkaar altijd lekker in de weg staan met tanden poetsen, zou dit voor ons ideaal zijn [ [url=m/CBmr5H.png]Afbeelding[/url] ]

Ja dit vind ik ook zo mooi! Wij wouden in eerste instantie ook zoiets, maar behalve mooi keek ik vooral ook naar het praktische.
Want als ik iets verschrikkelijk vind, is het de badkamer poetsen :+

Dus daarin hebben we ook onze keuze van 1 grote wasbak gemaakt.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:18

Hieperdi schreef:
Ik zie trouwens veel grote wasbakken voorbij komen. Ik zat aan zoiets te denken maar wellicht zij er mensen die het waardeloos vinden en het onpraktisch is. Maar aangezien wij elkaar altijd lekker in de weg staan met tanden poetsen, zou dit voor ons ideaal zijn [ [url=m/CBmr5H.png]Afbeelding[/url] ]

Hier ook twee losse bakken. Voor mij een hele bewuste keus. Ik draag lenzen en kan ze nu in doen zonder boven de wasbak te hangen. Geen angst meer dat ik ze per ongeluk door het putje spoel.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:19

josewoos schreef:
Hieperdi schreef:

Ja dit vind ik ook zo mooi! Wij wouden in eerste instantie ook zoiets, maar behalve mooi keek ik vooral ook naar het praktische.
Want als ik iets verschrikkelijk vind, is het de badkamer poetsen :+

Dus daarin hebben we ook onze keuze van 1 grote wasbak gemaakt.

Ja precies het moet ook praktisch zijn. Nou moet ik zeggen dat ik de wasbak in de badkamer niet zoveel gebruik, enkelt alleen voor tandenpoetsen en af en toe eens me handen wassen als ik weer eens een keer foundation op me hoofd heb gesmeerd :')

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 19:20

Blue_flower schreef:
Hieperdi schreef:

Hier ook twee losse bakken. Voor mij een hele bewuste keus. Ik draag lenzen en kan ze nu in doen zonder boven de wasbak te hangen. Geen angst meer dat ik ze per ongeluk door het putje spoel.

Nou inderdaad ik heb dat ook met mijn lenzen. +1 dus :D

Cemlys

Re: Badkamers: Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:21

Wij hebben een inloopdouche van 1.40x90, geen last van nat gespetter, verder vloerverwarming en een elektrische radiator en eigenlijk nooit koud met douchen. Afbeelding

Wij hebben 2 wastafels een meter met elk 1 waskom, ideaal

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:04

Dat is ook mooi zo’n grote douche. Wat is dat op de vloer? Op het zwarte?

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:37

Cemlys schreef:
Wij hebben een inloopdouche van 1.40x90, geen last van nat gespetter, verder vloerverwarming en een elektrische radiator en eigenlijk nooit koud met douchen. [ [url=m/LOWffz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben 2 wastafels een meter met elk 1 waskom, ideaal

Ja vloerverwarming scheelt natuurlijk ook al wel. Wij hebben dat niet en gaan het ook niet aanleggen. Elektrische radiator staat wel op het lijstje

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:49

Hieperdi schreef:
Siers83 schreef:
[quote="Hieperdi"
Ik gooi m dr ff in, vouwdeur. Wij hadden geen ruimte voor een gewone deur en een schuifdeur wilde ik niet vanwege schoonmaken. Toen kwam de installateur met een vouwdeur. Echt ideaal!

Heb je er een foto van :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:51

Zo'n type deur als hierboven hebben wij ook. Heel blij mee omdat er anders geen deur voor de douche kon. Of we moesten een kleiner wasmeubel nemen, maar dan kwamen we niet weg met 2 grote kommen.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:55

Wij zijn er ook nog steeds heel blij mee. Anders hadden wij alleen een schuifdeur kunnen doen qua ruimte. Zoals te zien hebben wij een heel smalle badkamer

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:46

Onze badkamer is ook zo goed als af (op wat kleine afwerkpuntjes na). Wij hebben ook een inloopdouche. Wellicht dat we die in de toekomst wel ooit dichtmaken met een deur, we hebben de badkamer pas in gebruik sinds maart.

We hebben ook bewust voor één wasbak gekozen omdat we nooit tegelijk tandenpoetsen. Liever meer ruimte om spullen op te leggen om klaar te maken etc. Dat vind ik tot nu toe echt de beste beslissing geweest!

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:54

Heel mooi!! Leuk om zo een beetje inspiratie op te doen.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:16

Prachtig Aight! En wat een ramen! Hele mooie ruimte zo <3

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:44

Heel mooi geworden josewoos!

Hier twee wasbakken en voldoende tussenruimte.
Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:35

Suzanne F. schreef:

Dat zwarte op de grond bedoel je? Zo n inbouw douchebak, we hebben er een met leisteenstructuur, heel mooi maar een hel met kalk :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:02

Wij nemen er ook een waterontharder bij om die reden. Wil misschien wel een zwarte wcpot ofzo. Weet m'n man alleen nog niet :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:40

Cemlys schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat zwarte op de grond bedoel je? Zo n inbouw douchebak, we hebben er een met leisteenstructuur, heel mooi maar een hel met kalk :')

Ik bedoelde die zandkleurige vegen op de grond, op dat zwarte. Is dat dan de kalkaanslag die je bedoelt?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 21:52

Oh nee, dat was nog in de opbouwfase, dus allemaal nog niet schoongemaakt. Bouwstof dus

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:42

Onze badkamer staat sinds kort ook. Nog niet aangekleed omdat we nog aan het renoveren zijn dus nu nog heel koud en kaal maar wel heel blij met de materialen die we gekozen hebben:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 10:06

Heel tof bad!! Begin is al veelbelovend. Vind de douchekop ook erg sjiek.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 12:19

Wat een leuke voorbeelden. Ook dat muurtje waar aan de ene kant de douche is en aan de andere kant het meubel vind ik goed bedacht.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:44

Aight, super mooi geworden! Ik zou als ik jou was op het muurtje bij de inloopdouche een paar plantenpotjes met hangplantjes plaatsen, die zullen heel blij worden van het vochtige klimaat en over een paar jaar krijg je dan zo'n botanische look <3

Elke86, ook super mooi geworden al! Ik heb nog flink getwijfeld over granito tegels, uiteindelijk toch niet gedaan, maar ziet er echt mooi uit. :j Wat voor lamp ga je boven het bad doen?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 23:08

Wij hebben inmiddels ook alles rond voor de wc en badkamer. Even plaatjes van hoe het is en wat het ongeveer gaat worden.

De aannemer liet nog vallen dat we misschien een elektrische radiator zouden kunnen overwegen. Heeft iemand daar ervaring mee?

De wc beneden krijgt dezelfde tegels en accentmuur plus zwarte pot.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 08:07

Jouw badkamer nu ziet er net zo uit als die van mij. Ik ben de zwart wit tegels ook zo zat. Maar ja, het moet nog maar even. Ziet er mooi uit op de tekeningen! Wanneer gaat het gebeuren?