Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:49

De tips die ik hier gaf zijn idd deels uit het oogpunt besparen
Een fles schoonmaakazijn en een doos bakingsoda dan ben je Met twee euro klaar en het Vervangt samen Met een allesreiniger alles van schuurmiddel tot iets als glassex

En mijn andere reden van mijn keuze in Die middelen is ook dat ik bepaalde bedrijven Liever niet mijn geld geef en ik heel veel schoonmaakmuik te chemisch en te heftig vind

En idd, er worden zo Vaak kleine uitstapjes gemaakt en NL vol gebept over wie welke prive Scoupy heeft en wie wat als beloning in de Etos app stappenteller heeft
Uiteindelijk valt dat allemaal een beetje onder diezelfde “bespaar paraplu”
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 02-05-18 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharani

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:53

Vond het gesprek over schoonmaakmiddelen best interessant. Zeker wel passend in dit topic, schoonmaakazijn e.d. zijn goedkope alternatieven voor dure kant en klaar schoonmaakmiddelen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:03

:j Prima bezuinigingstips, die bakingsoda en azijn enzo, toch?

Ik heb de hoop een beetje opgegeven voor mijn wc, de kalk onder de rand krijg ik er zelfs met antikal niet vanaf, maar ik ga het toch nog eens proberen met baking soda en azijn. Nog goedkoper ook.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:09

Ik krijg er heel veel mee schoon
Onze pot word nooit meer echt shiny wit van binnen
Maar ben een heel eind gekomen
En anders heb je ik ieder geval nog lol van het vulkaan effect gehad :+

Mijn besparing voor de komende tijd
Zelf seitan maken , een kg gluten voor 12,5 euro Maakt heel wat meer dan ik Kant en klaar kan kopen voor datzelfde geld

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:12

Waar koop je de gluten?
Seitan wil ik ook nog eens zelf maken!

Ik heb wel al een paar keer tempeh gemaakt. Best makkelijk en erg lekker en vooral goedkoop!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:19

Ik heb het bij de biobakker drie dorpen verderop gekocht maar vmarkt en andere geitenwollensokkenwinkels ;) verkopen het ook

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:30

Goedkope schoonmaaktips vind ik wat anders dan een algemeen vraag hoe je een magnetron schoon kan maken. Dat valt imo niet onder bezuinigen maar onder hoe je iets kunt schoonmaken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:36

Plaats je dit als mod zijnde of als 'gewone' gebruiker?

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:40

Hier is het bezuinigen op de boodschappen echt een beetje aan t falen, frustrerend! Heb juist zoveel redenen om ergens voor te sparen en dus te besparen waar kan.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:42

8nnemiek schreef:
Waar koop je de gluten?
Seitan wil ik ook nog eens zelf maken!

Ik heb wel al een paar keer tempeh gemaakt. Best makkelijk en erg lekker en vooral goedkoop!

Is ook 'makkelijk' met gewone bloem te maken :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:46

Carola praat al heel lang mee in dit topic, en zal hier niet als moderator actief zijn, bovendien staat dit ook niet op Informatief of Markt. Als gewone gebruiker dus. :) Net zoals ik.

Heb gisteren het een en ander bespaart, was een nieuwe Nettorama geopend. Waren interessante aanbiedingen, heb dus ook alleen maar aanbiedingen gescoord. Nu een aantal kilo spare-ribs in de diepvries liggen, 5 euro per kilo. Bananen voor 99 cent per kilo, zoete puntpaprika ook 99 cent voor 2 stuks. Verder was de Hak in de aanbieding, dus wilde appelcompote scoren, maar die zat helaas niet in het assortiment. -O- Gewone appelmoes vinden wij niet lekker. Johma vissalade, 2 bakjes voor 2 euro was ook enorm goedkoop. Komkommer was 49 cent, 10 scharreleieren (M) voor 1,39.
Omdat ik boven de 25 euro uit kwam ook nog gratis Celebrations. :9
Was alleen wel retedruk daar. :=

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:50

Zo dat zijn mooie aanbiedingen! Naar aanleiding van de schoonmaaktip ben ik aan de gang gegaan met baking soda en azijn. Niet duur en werkte goed!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:13

Nog even terugkomen op de magnetronvraag (lees er overheen als je het niet lezen wilt.) ik gebruik ipv azijn, citroensap en water. Verder zelfde als de tip met azij, alleen ruikt het frisser.

Ik heb deze week een dure week maar heb de afgelopen weken heel goedkoop boodschappen kunnen doen, dus 1 week wat duurder is niet zo heel erg. Ik hou altijd 50,00 per week voor 2 pers. Aan, maar zoals nu zal het waarschijnlijk 60,00 worden. Dan heb ik vor volgende week 40,00 en dst gaat vast lukken.

Heel oftopic: net afgerekend bij een oudere cassiere die (zoals heel veel mensen) de regel van nixx niet zo goed snapt. Dus vroeg ze om mijn legitimatie en of ik wel al 25 was.. Ik bedankte voor het compliment en vertelde dat ik van 83 ben, en dus 35 en gaf haar mijn paspoort. Ik snap dat ik jonger geschat kan worden, maar ik zie er echt wel ouder uit dan 18 hoor!!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:21

Charaz schreef:
Plaats je dit als mod zijnde of als 'gewone' gebruiker?

Ik reageer als gewone gebruiker aangezien ik zoals Neonlight al noemde al een flinke tijd in dit topic reageer en niet op deze fora’s sta als moderator.
Waarom ik het noemde is omdat er pasgeleden nog werd genoemd dat sommigen het puur over bezuinigen op de boodschappen wil hebben en niet over zaken erom heen. Tips om een magnetron schoon te maken vind ik onder huishouden vallen en niet onder bezuinigen vandaar mijn opmerking.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:30

Maar aan de andere kant, een schaaltje azijn is wel veel goedkoper dan ovenreiniger van HG of zo ;) .

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:52

Klopt maar de vraag van de gebruiker was niet wat voor goedkope schoonmaakmiddel ze kan gebruiken voor de magnetron maar hoe ze de magnetron kan schoonmaken.

Afijn, ik denk dat ik genoeg uitleg heb gegeven en als jullie het geen problemen vinden om het onder andere over het schoonmaken van een magnetron te hebben vind ik dat prima.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:48

C_arola schreef:
Goedkope schoonmaaktips vind ik wat anders dan een algemeen vraag hoe je een magnetron schoon kan maken. Dat valt imo niet onder bezuinigen maar onder hoe je iets kunt schoonmaken.

Is dit een cue dat we vanaf nu bij iedere Zijstap moeten gaan zeuren over of iets wel of niet een bezuiniging is?
Het ging over schoonmaak middelen (en vanuit mij, ook vooral over bezuinigen daar op) daardoor volgde er een vraag en opeens is het ojee he foei
Terwijl het nog steeds over diezelfde bezuiniging gaat
Azijn ipv Cillit bang of andere veel te dure
troep

Ik heb er echt geen zin in Om continu te denken
Ojee dit mag niet want het gaat niet om een bezuiniging in de strengste zin van het woord.
Vrijwel alles wat je kunt verzinnen is toch al wel eens aan bod geweest
Dus de zijstapjes zijn naar mijn idee logisch in dit soort lang lopende topics
Net zoals dat het idd soms idioot lang over scoupy of Die stappenteller van Etos gaat
Of andere zaken waar mensen ook gewoon aan voorbij scrollen als het ze niet boeit
Zo ook ik

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:52

Ik quote mezelf maar een keer;
C_arola schreef:
Afijn, ik denk dat ik genoeg uitleg heb gegeven en als jullie het geen problemen vinden om het onder andere over het schoonmaken van een magnetron te hebben vind ik dat prima.

marinke182

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:54

De jumbo bij ons heeft een aantal budget producten uit het assortiment gehaald (rijstwafels, tomatenblokjes). Nu wordt ik dus gedwongen om hun eigen merk te gebruiken. Erg flauw.... Voortaan maar naar de Appie of Lidl!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:56

Had gereageerd voor ik helemaal bijgelezen was ;)

Marinke; wat flut is dat zeg
Ik heb dat bij de appie gehad
Waardeloos als ze dat doen, ergste was daarbij nog dat de ah basic crackers bijvoorbeeld gewoon ook lekkerder waren als de duurdere (had ik met meer producten Die opeens foetsie waren

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 08:46

Hier heeft de Jumbo dat ook gedaan. Ribbelchips is weg en de spaghetti die eerst 64 cent per kg kostte, is nu 1.10 per kilo. Ik fiets wel om naar de Hoogvliet...... .

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:21

Uiteindelijk reactie van Scoupy gehad,

Bedankt voor je bericht! We zien inderdaad dat je te weinig geld hebt ontvangen.
Het resterende bedrag wordt binnen 10 werkdagen uitbetaald.

Dus mijn gevoel had toch gelijk.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:34

Fijn dat het gecorrigeerd wordt Banyu.

Baal er ook altijd zo van als een winkel de basic producten eruit haalt, vind ik zo’n afknapper.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:36

mvdende schreef:
Hier heeft de Jumbo dat ook gedaan. Ribbelchips is weg en de spaghetti die eerst 64 cent per kg kostte, is nu 1.10 per kilo. Ik fiets wel om naar de Hoogvliet...... .

Ik kon die chips ook nergens meer vinden bij de jumbo. Jammer dat ze zoveel basisproducten uit de schappen halen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:48

Hier inderdaad ook last van!
Enkel de Jumbo Naturel Ribbelchips, paprika is er nog wel in de normale zeg maar...

Erg jammer, want vond die nog lekkerder als gewoon lays zeg maar! :+