Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:07

Ik heb zelf gewoon een sheet gemaakt in Excel en dan per kamer ongeveer de kosten berekend. Per kamer dus vloer, verf voor de kozijnen, verf/behang voor de muren. Raambedekking etc..

Keuken en badkamer kun je inderdaad zo duur maken als je zelf wilt. Wij hebben beide casco op laten leveren en waren €13.000,- kwijt voor de keuken en badkamer €20.000,- incl montage.

Aandachtspuntje voor de vloeren, als je vloerverwarming hebt zijn niet alle soorten vloeren geschikt dus kom je vaak wat hoger uit.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:29

Dit is de status van ons project ongeveer. Bijna bouwvak dus het echte bouwen zal vermoedelijk daarna pas beginnen.
Afbeelding

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 13:49

Het ligt er ook aan wat jij belangrijk vind, waar je consessies wil doen en hoe snel het huis 'af' moet zijn.

Bij ons kostte een muur plaatsen met een raam en verwarming op zolder via de bouw rond de 4500 euro. Uiteindelijk hebben we iemand een muurtje laten plaatsen (750 euro), een ander bedrijf een raam laten plaatsen (1000 euro) en kozijn + deur via de hornbach (ongeveer 150 euro) + 1 radiator via de bouw (500 euro). Totaal dus zo rond de 2500 euro.

Hetzelfde geldt dat alle buren een kraantje namen aan de achterkant van het huis, was zo rond de 500 euro per kraantje. Ik moet zeggen dat het er heel netjes uitziet, want hij komt gelijk uit de muur. Wij hebben later een kraantje laten plaatsen onder het huis door voor 200 euro. Iets minder mooi, maar scheelt ook weer 300 euro.

Ook was het voor ons veel goedkoper om de badkamer en keuken niet via de bouw te doen. We hebben uiteindelijk de badkamer wel via de bouw laten doen, omdat we al een akkoord hadden gegeven en toen pas hoorde dat je er ook vanaf kon zien. -O-
Daar hebben we uiteindelijk rond de 8000 euro extra voor betaald (naast de standaard die je al kreeg), terwijl we echt niks geks hebben gedaan. (Inloopdouche, wasmeubel, twee hangende toiletten en de normale tegels die erbij zaten.) Hoe scheef nu ook de tegels liggen... Pfffff.

We hadden aan de achterkant een raam en een deur. Hoorde we uiteindelijk via via dat je bij de bouwer ook een andere achterkant kon kiezen, dus wij dachten laten er is een offerte voor maken. Was maar 50 euro verschil met de andere achterkant, dus soms kan het ook weer meevallen.

Daarnaast is het inderdaad ook belangrijk om rekening te houden met de vloeren. Buren hadden een laminaat vloer beneden gekozen en die was door alle bouwvocht binnen een maand helemaal scheef getrokken. Daarom is het soms ook handig om een wat duurdere oplossing te nemen.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:33

Wij hebben een dak! In 2,5 dag zijn de daken erop gegaan bij de hele rij. Morgen is de laatste werkdag voor de bouwvak en ik hoopte zo enorm dat het dak er voor die tijd op zou zitten. Mijn gebeden zijn verhoord :')

Afbeelding

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 22:40

Liesje89 schreef:
Wij hebben een dak! In 2,5 dag zijn de daken erop gegaan bij de hele rij. Morgen is de laatste werkdag voor de bouwvak en ik hoopte zo enorm dat het dak er voor die tijd op zou zitten. Mijn gebeden zijn verhoord :')

[ [url=m/OXpvZE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf!! Dan is het toch ineens een heel huis!

Bij ons is het onderste gedeelte opgemetseld en de ruwe verdieping staat!

Afbeelding

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 08:28

Oh wat gaaf! Wat een vorderingen :D
Super foto's om te zien!

Wij hebben trouwens een een hoop bijbetaald om het ons droomhuis te maken, maar wat we niet zelf aan extra geld hadden hebben we mee gefinancierd ^^

Onze vorderingen gaan redelijk langzaam haha. Maar zal snel even een update plaatsen!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 11:00

Wij hebben ook een deel in de hypotheek zitten :j Wandafwerking en vloeren kan allemaal via het bedrijf van mijn schoonvader & vriend dus dat scheelt gelukkig.

Als klap op de vuurpijk hebben we vrijdag ook nog de dakkapellen gekregen! Donderdag zagen we dat ze gaten in het dak hadden gemaakt, dus we hadden al stille hoop op dakkapellen :D En ja hoor!
Gisteren waren er ook nog mannen iets op het dak aan het doen zei een van de buren in de appgroep, geen idee wat. Officieel is het nu bouwvak maar wellicht werken er een paar door.

Afbeelding
Afbeelding

Aan de achterkant is nu goed te zien voor iedereen welk huis van ons is. We hebben namelijk als enige in de hele rij gekozen voor een dakkapel achter. Hebben wij straks de ruimste en lichtste zolder, heerlijk :D Hij zit alleen wel erg hoog geplaatst. Begin juli hadden we kijkdag en mochten we in een huis kijken wat in september wordt opgeleverd, daarbij zat de dakkapel aan de voorkant bij mij echt op kinhoogte zowat. Nu is dat niet heel hoog, want ik ben maar 1.64 :D maar moest toch naast op mn tenen staan om fatsoenlijk naar buiten te kijken := denk dat hij op 1.50 hangt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:31

Mag ik me melden? :D Er staat nog niks vast en het duurt nog minstens een jaar, maar mijn vriend opent over zo'n 9-12 maanden een kantoor in een andere stad en dus gaan we verhuizen.

We zijn gister bij een groot nieuwbouwproject (800 huizen) gaan kijken en waren erg onder de indruk, dus we gaan waarschijnlijk heel binnenkort reserveren :j

We wonen in de UK en hier gaat het allemaal behoorlijk anders, leuk om te lezen!

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 09:06

Dat gaat ineens snel Liesje!

Bij ons zijn ze nog steeds met de riolering e.d. bezig. Duurt lang! Ze zijn in april begonnen en de begane grond is nog niet eens af. Heeft dat bij jullie ook zo lang geduurd?

Nu is het wel zo dat ze ook 'stadsverwarming' hebben aangelegd, maar dan nog. Bij jullie lijkt het veel sneller te gaan!

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 18:20

Gefeliciteerd Eulogy! En welkom! Verschilt nieuwbouw in de UK heel veel met Nederland? Ook een andere bouwstijl?

Gaaf Liesje! Bij ons waren ze vorig jaar ook ongeveer zo ver voor de bouwvak. Was zo blij dat het huis toen dicht was! Mooie huizen trouwens!

Erg hè Tooeet? Bij ons was het huis allang klaar toen we moesten wachten op de nuts voorzieningen. Dat heeft uiteindelijk ook gezorgd voor 2 maanden vertraging...

Ik ben heel benieuwd Hedi! Verloopt alles wel volgens plan?

Vanaf morgen zal er gelukkig bij ons weer verder worden gegaan met de tuin. Nu enkel gras en een soort van strand idee, wordt gek van al dat zand binnen!! :roll:

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 22:41

Tooeet schreef:
Dat gaat ineens snel Liesje!

Bij ons zijn ze nog steeds met de riolering e.d. bezig. Duurt lang! Ze zijn in april begonnen en de begane grond is nog niet eens af. Heeft dat bij jullie ook zo lang geduurd?

Nu is het wel zo dat ze ook 'stadsverwarming' hebben aangelegd, maar dan nog. Bij jullie lijkt het veel sneller te gaan!

Dat duurde bij ons ook echt heel lang! Ging nu even in een stroomversnelling maar de andere 3 rijtjes van ons blok lopen enorm achter want daar zitten bij 1 rij net de kozijnen in en bij de andere 2 zijn voor de bouwvak de beugels voor de kozijnen gemonteerd. Mijn vriend is dus bang dat ons rijtje straks even stil komt te liggen. Ik ben er niet zo bang voor want volgens mij is er een andere ploeg voor het metselen en dakdekken dus komt vast goed.

Ik weet het niet meer uit mijn hoofd maar toen de rioleringsbuizen e.d. ingegraven waren duurde het volgens mij echt 2 maanden oid voor we weer wat zagen veranderen :x

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 15:44

Update!
Gerard heeft ruim een maand een schouderblessure gehad dus we hebben even een tijd stil gelegen.
Maar heel langzaam krijgt het toch steeds meer vorm :)

We hebben inmiddels bijna het hele huis behangen.

Tv meubel en dressoir in elkaar zetten!
Afbeelding

Done!
Afbeelding

En inmiddels ziet het er zo uit :D
Wel even voor de sier want de muren moeten nog een laagje verf.
Afbeelding

Plantje kan niet ontbreken natuurlijk
Afbeelding

De eettafel met bank en stoelen.
Afbeelding

Inmiddels hebben we er een hangstoel aan toegevoegd! Schapenvachtje voor erin is besteld ^^
Afbeelding

Boven is er nog niet veel veranderd maar we willen het beneden zo snel mogelijk housewarming prof maken :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:10

Leuk!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 16:39

Dank je wel!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:10

Wat doen jullie eigenlijk allemaal qua vloer op de bovenverdieping(en)?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 22:13

Ziet er al gezellig uit Hedi!

Wij hebben laminaat boven Mri.

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 09:00

Noviceh: thanks! Heb jij ook nog foto's?

Mri: wij hebben ook laminaat:)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 12:42

Hebben/nemen jullie hoge plinten of plank plinten?

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:49

Wij doen langs de muren hoge plinten en langs de deuren en op de overloop plakplinten :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 22:12

Wij hebben door het hele huis plinten van 12 cm hoog. Plakplinten vinden wij echt waardeloos. Waar geen plint tegenaan kan bij het laminaat boven, heeft mn man het afgekit. Ziet er heel strak uit!

Ik heb nog iets werk in en om het huis Hedi, maar ik moet nog foto's maken. Laatste tijd door ziek en zeer helaas nog niet van gekomen... Wordt vervolgd!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:03

Wow Hedi wat een gaaf interieur. Zou het stuk voor stuk zelf ook wel willen.

Hier ligt bouw al ff stop. Geen idee hoe het met ons huis staat helaas.

Wel andere ontwikkelingen..Afbeelding
25 juli is (eindelijk) onze dochter geboren

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:04

Gefeliciteerd Elize!!! Wat een knappe kinders!

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 23:13

Gefeliciteerd Elize!
En dank je wel :D

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 12:36

Gefeliciteerd!!

Ziet er mooi uit Hedi, begint het ook steeds meer thuis te worden nu?

Geruststellend om te lezen dat die riolering e.d. bij jullie ook wat langer duurde. Na de bouwvak zal het wel een stuk sneller gaan hoop ik!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 14:18

Mooi hoor Hedi, begint echt thuis te worden!

Hier is de fundering nu gestort. Nu weer even wachten op de bouwvak.

Gefeliciteerd Elize!