Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 12:49

Mooi geworden :j +:)+

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 13:03

Thanks! Ben er zelf ook wel blij mee! :D

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 15:02

Het hangt er heel veel vanaf waar je in Frankrijk bent. Mijn vader woont in de Provence, daar zijn de brocante markten en vide grenies best wel duur. Mijn vriend en ik hebben een huis in de Tarn, en dat is dus niet zo duur. Zo hebben we bv een 50-delig Limoges servies met schalen en theepot ed voor 10 euro gekocht, en een leuk blauw kastje voor 5 euro. Het is ook een kwestie van afdingen op de markten, de prijs is eigenlijk nog heel goed onderhandelbaar. Bij de Troc heb je natuurlijk wel een vast prijs. De prijzen daar wisselen heel erg, zelfs in de winkel.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:37

Ik lees al een hele tijd mee en vind jullie creacties echt heel gaaf. Nu zijn we zelf aan het verhuizen en hebben we besloten om het zelf ook eens te proberen. Dit is ons eerste project en ik ben er echt heel erg blij mee:
Voor
Afbeelding
Afbeelding

Na
Afbeelding

Op de voor foto's is het blad al wel geschuurd maar daar zat alleen een laag blanke lak op.

kerstkransje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:45

Mooi Helemaal mijn ding <3

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 13:48

Wauw wat mooi!
Dat tafel blad echt geweldig.
Vind de combi wit/donker ook gaaf

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:51

Mooi die keuken zo zeg !
Nachtkastje ? Is ook erg leuk met dat grijze.
Dingen uit Frankrijk meenemen lijkt mij ook goed verkoopbaar.

Mooie tafel, heb je het boven blad gebeitst?
Hier ligt alles even stil, een pup in huis, maakt het verven wat ik meestal in de keuken deed niet aantrekkelijk momenteel :D :D mevrouw vind alles veel te leuk.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:28

Mooie dingen zie ik hier weer voorbij komen :wow:

Van het weekend mijn eerste pakketje Annie Sloan verf en wax toegekregen :-) Nu heb ik even wat testjes gedaan, maar van de old white + dark wax ben ik eigenlijk niet tevreden. Bloempot gedaan met 2 lagen old white, daarna clear wax gevolgd door dark wax. Nu ziet mijn bloempot er eigenlijk beige-bruin uit, van het old white is niet veel meer te zien en van het gehoopte effect ook niet eigenlijk (donker in de groeven) :( Heb er echt niet veel dark wax opgedaan, en heel hard uitgewreven. Misschien allemaal te snel gedaan? Ik weet het niet goed eigenlijk....

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:46

@ Lonan, het bovenblad is inderdaad gebeitst, ik vind het zelf erg mooi dat je daardoor de houtnerven nog goed kan zien.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:49

Prachtig geworden die tafel! Erg geslaagd. Smaakt het al naar meer?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:50

Safiera schreef:
Prachtig geworden die tafel! Erg geslaagd. Smaakt het al naar meer?

Dankjewel! We zijn meteen ook begonnen aan een dressior :D Wel iets anders, die wordt wit met een grijs blad en grijze deurknopjes. Foto's volgen als hij klaar is. Maar ik moet wel zeggen, zo voor mezelf vind ik het heel leuk omdat je kunt genieten van het eindresultaat, maar ik vind het niet zo leuk om te doen dat ik het ook voor andere of voor de verkoop zou doen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:59

Voor de verkoop lijkt mij ook niks, tenminste, ik zou er ook niet aan beginnen denk ik. Al levert het wel een hoop ervaring en handigheid op om dit vaker te doen!

Bij mij staan er kasten en een bed in de planning. Maar heb het even veel te druk met andere dingen haha. Wil kasten misschien plakplastic, misschien beits gebruiken (vergeeld blank hout) en het bed hetzelfde verhaal. Maar ik vind whitewash achtig ook mooi, zeker icm donkerbruin. Of doorgeschuurde vintage-blauwe accenten...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 16:36

@Miezelke: ik denk dat dat komt omdat een bloempot vrij glad is; dan zijn er ook weinig groeven voor de darkwax om in te verzamelen en dan krijg je dus dat het hele oppervlakte bruinig wordt.
Probeer er nog eens overheen te gaan met clearwax, dan wordt het misschien weer lichter???

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 17:56

Koenlover, mooi geworden zeg!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 09:40

MamaMiesje schreef:
@Miezelke: ik denk dat dat komt omdat een bloempot vrij glad is; dan zijn er ook weinig groeven voor de darkwax om in te verzamelen en dan krijg je dus dat het hele oppervlakte bruinig wordt.
Probeer er nog eens overheen te gaan met clearwax, dan wordt het misschien weer lichter???

Bedankt voor de tip Mamamiesje, dat helpt inderdaad, er met de lichte wax terug overheen gaan. Had ook veel meer tijd gelaten (lees: 1 dag) tussen 1ste laag clear wax en dark wax, dat doet blijkbaar ook wel wat.
Note: 't was een geribbelde bloempot :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:21

Mooie salontafel hoor. Zo'n tafel was ook mijn 1e projectje, had ik gratis opgehaald bij iemand.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 20:16

ik krijg enorm de kriebels door alle voorbeelden die jullie hier showen :D Zit ook te dubben om onze teakhouten meubels aan te pakken met Annie Sloan, maar…ik wil ook nog een deel van de muren verven. Heeft 1 van jullie dit al eens gedaan met Annie Sloan verf?

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:52

Heel mooi gedaan Koenlover!!

Ik ben eindelijk iets opgeschoten met mijn kastje, de oorspronkelijk legplankjes waren heel erg doorgezakt dus daar heb ik andere voor gemaakt. Ik heb gelijk een plankje extra gemaakt om onder de klep te monteren zodat ik er ook voor kan kiezen om de klep open te zetten en er wat onder kan zetten. De plankjes heb ik beplakt met folie, de binnenkant gedaan met decoverf van Action om te zien of die kleur mij beviel maar ik vond het toch te donker en na afwerken met wax vond ik het wat 'schraal' blijven. Daarom besloten om de buitenkant toch, zoals het eerste plan was, middengrijs te doen en daarom heb ik een restje AS old white gemengd met de decoverf. En ik had ook eens mazzel, na 1 laagje had ik al het resultaat wat ik voor ogen had! Dat nog even opgeschuurd en na de wax vond ik hem eigenlijk wel leuk zo, dus ik heb de antiekwas achterwege gelaten :)
Toen ik hem kocht had ik het idee om er misschien wel geld van te maken maar ik vind hem voorlopig veel te leuk dus hij mag blijven!

Afbeelding
Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 19:55

Errrg leuk :)) +:)+

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:02

Wat een gaaf kastje.
Ik was bij de kringloop in Roosendaal en zag daar zo'n kruidenkastje als jij laatst had Mamamiesje. De laadjes zagen er nog best goed uit, waren er ook best veel. Alleen het kastje was niet origineel, was gewoon van spaanplaat met plakplastic en lelijke schroeven die je zo zag zitten, en een laag vet erop, daar kon je een frituurpan mee vullen :r . Dan vond ik 23 euro toch veel te duur :$

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:05

Oooh jakkes Tinka :oo

UnlimitedS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:32

Getver de getver, van dat spaanplaat kan je soms nog best wat maken, beetje de scherpe hoeken bewerken, AS er op smeren met lekker veel structuur en dat zie je er niets van terug. Maar als je eerst het vet er af moet steken, mag er wel een andere prijs tegenover staan :D

Ik krijg altijd weer kriebels als ik een project af heb, Markplaats en kringloopwinkels hebben dan echt een enorme aantrekkingskracht maar ik heb nog 2 projectjes (naaikist en salontafel) staan waar ik al aan begonnen ben dus daar ga ik binnenkort eerst maar eens mee verder. Als die klaar zijn wil ik beginnen met een poezenflat voor in de hal, ik wil daarvoor dan weer een kast verbouwen zoals ik een beetje gedaan heb met mijn tv meubel.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:32

MamaMiesje schreef:
Oooh jakkes Tinka :oo

Was echt te vies om aan te pakken, snap niet dat ze dat niet even schoonmaken. Ik had ook een lectuurbak achteruit een schap gevist. Zat helemaal onder het stof en spinnenwebben ed. Maar dat stond apart in een soort troep/koopjes hal. Dit kruidenkastje stond midden in de winkel, op een prominente plaats. Toen ik bij de kassa om een vegertje vroeg, kreeg ik een doekje met glasex, schiet ook niet echt op.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:34

Het was echt van dat meubelplaat zeg maar, beetje krom getrokken her en der en het fineer eraf op veel plekken, en dan nog grote schroeven erin, gewoon bovenop. Echt een lelijk in elkaar geflanst ding. Voor 10 euro had ik het wel willen hebben, had ik zelf wel een kastje in elkaar geknutseld. Ik bleef er ook gewoon bijna aan vast kleven.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 20:51

Brrrrrrrrr :')

Ik heb nu ook weer wat leuks gespot op MP, niet zo ver hier vandaan; een héél leuk jaren '50 buffetkastje <3