Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:@ karin; jij hebt gewoon een binnenkachel buiten gezet?
Wij overwegen dat ook, kun je vertellen hoe je dat hebt gedaan?
Heeft iemand hier ervaring met verschillende klimplanten door elkaar laten groeien?
Ik wil op een stuk van 1,5 meter breed een akebia en clematis laten groeien en ik twijfel om er nog een kamperfoeli bij te zetten, om te zorgen dat het stuk goed dicht begroeid wordt en ik het hele jaar bloemen heb. Iemand een idee?
anneliesdj schreef:@ karin; jij hebt gewoon een binnenkachel buiten gezet?
karin1985 schreef:anneliesdj schreef:@ karin; jij hebt gewoon een binnenkachel buiten gezet?
het is de floris jelmer. Kost 295 euro. De pijpen zijn bijna net zo duur bij elkaar.
Zijn geëmailleerd, maar dat is wel erg belangrijk want dan blijven ze goed.
Mijn vader had eerst RVS pijpen, maar die roesten toch binnen jaar weg.
Verder staat hij bij ons onder de overkapping en de buizen gaan dan middels 2 bochten buitenom.
Hij gaat niet net zo lang mee als wanneer je hem binnen zou hebben staan, maar verwacht er toch heel wat jaren plezier van te hebben.
Vooral niet inpakken met plastic ofzo, want dat help je eventuele roest in de hand.
Dagmar80 schreef:Nog meer planten die goed in de schaduw kunnen: akelei, campanula, ooievaarsbek...
Mijn longkruid bloeit mooi nu!Een klein stekje in de voortuin en die in de achtertuin staat nu in een grote pot, bordertje wordt deels opgeofferd voor mijn konijnen...
Hosta's worden wel héél graag gegeten door slakken, persoonlijk vind ik ze ook niet zo mooi... Maar ja, smaken verschillen...