Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 11:53

Schuttingen kan je dan misschien met kortingsbonnen oid bij de gamma halen, dat scheelt een hoop :j

Ik ben al een tijdje opzoek naar een bankje voor in de voortuin, maar staat maar heel weinig op MP en in de winkel zijn ze nog best prijzig allemaal..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:05

wel of niet veel geld in een huurhuis stoppen ligt denk ik heel erg aan de termijn die je er denkt te gaan wonen...als je van plan bent ergens langdurig te blijven wonen zou ik het absoluut helemaal naar mijn zin willen hebben en dan maar wat meer geld kwijt,

Paxine, met honden raad ik absoluut zoden aan ipv zaad :j , we0l even in de gaten houden wat betreft graven en heftig spelen en springen op het gras de eerste twee weken
daarna kan het best veel hebben al. het afvoeren is irritant...we zijn nu een heel eind, van het weekend maar weer eens de kruiwagen van de overburen lenen , dan hebben we er twee, loopt tenminste lekker door dan ;)

maar kwa planten etc , kun je via marktplaats en dergelijke sites ene eind komen ,
via koopplein.nl ook trouwens , heb ik ook al aardig wat van weg .

schuttingen...verschillende bouwmarkten hebben nog al eens van die zoveel% korting stickers , daarbij geld nog al eens dat als je meerdere dezelfde producten hebt, het voor al die producten geld, zo hebben wij een flinke korting op ons laminaat geregeld (20 % korting op de hele stapel laminaat die we nodig hadden)
en andere dingen ook , 20 procent op artikel naar keuze, als je dan 10 keer hetzelfde artikel koopt, scheelt dat een hoop

Anoniem

Re: Tuintips, hoe ziet jouw (toekomstige) tuin eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 12:27

Waarom zou je er bij een huurhuis niet teveel geld in stoppen? Als je van plan bent om er 20 jaar te blijven wonen, dan zou ik er wel wat voor over hebben hoor, of het nu koop of huur is :)

Wij wonen ook in een huurhuis, hebben alleen aan de stratenmaker veel betaald, de rest allemaal goedkoop en gratis, maar wij hebben ook niet de plannen om hier langer dan 2-3 jaar te wonen..

Hebben gisteren eindelijk een border gekopcht voor de tuin, gewoon van die simpele rollen met houten latjes.. Ook nog een paar planten er weer bij, maar planten kun je prima meenemen als je gaat verhuizen :j

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:47

Als je er langer blijft wonen heb je er ook veel plezier van, dus dan kan je best wat investeren inderdaad :j
Bij koop hoef je het ook niet altijd 'terug te krijgen' in bv de verkoopprijs.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:54

Ik zeg ook niet "niets". Alleen niet zo veel. Maar goed, ik zou nooit voor zo'n lange periode gaan huren, dus mijn idee erbij is ook anders denk ik.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:55

Ik geloof niet dat de inrichting zelf van een tuin echt sterkt meewerkt aan waardevermeerdering nee.
Ja als je in een huurhuis woont en je vindt het leuk om te tuinieren, waarom niet?

Sowieso is het wel zo fatsoenlijk voor de buurt om je (voor)tuin enigszins op orde te houden denk ik.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:57

Nou een echt goed aangelegde tuin kan zeker wel waardevermeerderend zijn.
Ook omheining enzo. Maar je haalt het er nooit uit nee.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:00

manzano schreef:
Ik zeg ook niet "niets". Alleen niet zo veel. Maar goed, ik zou nooit voor zo'n lange periode gaan huren, dus mijn idee erbij is ook anders denk ik.

Zo voel ik het ook hoor :j
Al kan ik me voorstellen dat mensen het wel doen in een huurhuis voor het woonplezier :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:01

Je moet alleen uitkijken dat je daarna niet weer kapitalen kwijt bent als je eruit gaat en je het weer terug moet brengen in oorspronkelijke staat......... kan soms weer een halve verbouwing opleveren heb ik al bij meerdere mensen gezien :=

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:02

Ja das ook zo natuurlijk !

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:11

Bij veel huurwoningen hoeft dat tegenwoordig niet meer (mits na 2003 gehuurd) omdat tegenwoordig veel verbeteringen ook als voordeel voor de verhuurder worden aangemerkt.

Een mooie tuin wordt bijna nooit meegenomen in de waardebepaling van je huis, maar kan wel bijdragen aan of je je huis makkelijker verkoopt...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:14

De duurste keuken die verkocht is in mijn complex is van een huurder :j
Het werd nagenoeg kaal opgeleverd, dus je moet wel wat. Muren waren afgesmeerde gipswanden. Alleen het toilet en badkamer waren werden netjes opgeleverd!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:31

Soms betaalt de verhuurder ook een deel mee aan verbeteringen :j

...maargoed, het gaat hier over tuinen :+

Net scheen de zon even 1 minuutje dus gauw een foto gemaakt van mijn nieuwe tuinbankje en wilde stukje tuin.
Let niet op de troepjes, we zijn nog aan het verbouwen.

Afbeelding

Dat bankje is na wat aanpassingen nu re-de-lijk geschikt om tuinkussentjes in te bewaren. Er moet nog wel een eindlaag verf op.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:32

Ja nou ja, tuinen vallen er toch ook onder.............. Een beetje fatsoenlijke schutting kost een kapitaal voor een flink aantal meters.

Leuk bankje :j :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:32

Het Verbena- IJzerhard- is bijna 2 meter hoog geworden :=

Dank je :)

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:37

Leuk dat bankje :j

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 14:51

Dank je, ik vind 'm zelf ook erg leuk <3 maar die krengen zijn nieuw wel duur ja!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:04

Wij wilden ook nooit huren, maar kopen zit er de komende 5 jaar nog niet in en 5 jaar thuiswonen wilden we niet :D Nu heeft vriend de verbouwing zelf gedaan, dus koste alleen materiaal via zijn werkgever en de tuin is lowbudget. Enige waar we geld aan uitgeven met de tuin is de beplanting.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:36

Maar 5 jaar valt bij mij onder kort :o
Zo lang heb ik ook wel gehuurd. En tuurlijk heb ik er toen een lowbudget vloerbedekking in gegooid en de muren/kozijnen geschilderd, maar daar hield het dan wel mee op. Heb verder echt enkel accessoires enzo gekocht, want die neem je zo weer mee.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:38

Ja, maar als we daarna kunnen kopen, moet het wel beduidend meer grond hebben, zodat het verschil in maandelijkse lasten ook zienbaar is _O- Wij zitten hier echt voor een lachertje. Maar goed, met 2 normale salarissen moet er wel iets leuks te krijgen zijn straks.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 15:44

Ja dat is ook zo. En zeker als je van plan bent om te kopen zou ik het geld nu liever sparen dan in een huurhuis steken. Is altijd mooi meegenomen als je wat gaat kopen.

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 16:09

Zoooo wat kletsen jullie veel zeg! :oo :D

Ik heb hiervoor een koophuis gehad en dat doe ik voorlopig maar even niet meer. We zijn flink bedonderd met dat huis zeg maar en daardoor zitten we nu op de blaren zal ik maar zeggen :+
Ik wil idd niet al te veel geld in het huis en de tuin stoppen maar ik wil er wel van genieten dus ik probeer wel een beetje de kosten te drukken. Ach ik zie het wel haha, eerst maar zorgen dat die lap grond leeg komt. Ben nu ziek :( ik hoop echt dat ik zaterdag weer fit ben want ik moet echt nog een paar keer naar de stort, doordeweeks lukt dat niet.

Ik blijf gewoon een beetje rondhangen in dit topic om ideetjes en tips op te doen. Voor september moet het weer een beetje een tuin zijn want ik wil onze verjaardagen graag buiten vieren. Wel fijn als je ook kunt lopen in de tuin zonder je nek te breken :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 17:09

manzano schreef:
Je moet alleen uitkijken dat je daarna niet weer kapitalen kwijt bent als je eruit gaat en je het weer terug moet brengen in oorspronkelijke staat......... kan soms weer een halve verbouwing opleveren heb ik al bij meerdere mensen gezien :=

als je echt voor maar een paar jaar huurt is dat idd wel iets om op te letten...als je er zit met het idee dat je prima zit een niet van plan bent om nog te vertrekken (zeg minimaal 10 jaar) sja, dan zou ik er ook eerder wat mee doen ...
kennisen hebben ene aanbouw aan hun huurhuis gemaakt, echt professioneel uitgevoerd, maar die zitten er met de intentie van uit daar richting het bejaardenhuis te vertrekken...
dan is het weer een heel ander verhaal...en tegenwoordig gaat het bij veel woningbouwverenigingen vrij makkelijk tegenwoordig wat betreft toestemming krijgen voor van alles en nog wat zolang je het maar goed doet, je hoeft het dan ook niet te verwijderen bij vertrek

scheelt een hoop...
wij hebben het plan over ene paar jaar toch wat proberen te kopen , dus sja, dan is het idd niet handig om structurele dingen te veranderen , wat betreft tuin, tot nu toe is alles recycle van de vorige bewoners en tweedehands spul (de kas) eventuele planten die ik koop kan ik ook altijd nog oppakken en meenemen bij verhuizing ;)

paxine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:49

*\o/* We zijn ontdaan van de berg conifeer *\o/*
Nu net nog even een berg in de trailer gepropt. Morgen naar de stort brengen en dan zijn we weer een stapje dichter bij een mooie tuin :D
Ik ben blijblijblij *\o/*

Kijk maar! Ligt nog een klein hoopje op de kruiwagen maar de rest is weg! We moeten zowiezo nog een keer naar de stort met de kluiten en nog wat oude schuttingen dus dan kan het meteen mee.

Afbeelding

Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:02

Een foto die ik op facebook tegenkwam: een leuk idee voor originele goedkope bakken.
Afbeelding