[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:05

Gefeliciteerd Relaxed! Dat ging echt snel.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:07

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:32

Mbt bouwdepot. Wij hadden er 1 van de ABN Amro maar zal wel niet veel verschil in zitten. Wij hebben de gamma bonnetjes gewoon opgestuurd. Wel even alle niet relevante dingen zoals bv kwasten doorgestreept en alles wat overbleef opnieuw optellen. Excel bestandje ervan, bonnetjes nummeren, kopieren, bijvoegen en opsturen. Wij hebben nooit problemen gehad en al die 'kleine' losse bonnetjes hebben wij altijd uitbetaald gekregen.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:49

@ Naath:
We gaan 1 november ook beginnen met nieuwbouwwoning.
Grond is gekocht, dus staat nog een hele bak geld van het huis op de hyptoheekrekening.
Heb van de Rabobank een bonnenboekje gekregen. Bij bijv. een rekening van de aannemer moet ik die invullen en inleveren zodat de bank die betaald.
Bij zelf gekochte spullen kun je de bonnen bijvoegen (ze vroegen wel om niet voor elk bonnetje een bankbon in te vullen) en je eigen bankrekeningnummer invullen op de gekregenbankbonnen, dan storten ze het op je eigen rekening terug.
(Zo is het me uitgelegd tenminste :-))

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 18:52

Wij hebben een vrij fors bouwdepot en daarbuiten nog een kleine 10.000 rechtstreeks op de rekening gestort gekregen ivm de taxatie en NHG. Wij kunnen alles ook gamma bonnen declareren, Krijgen per bon netjes een afschrift. Dus heerlijk overzichtelijke, grote bedragen laat ik rechtstreeks afschrijven, kleine declareer ik eens in de zoveel tijd.

Relaxed, wat fijn dat je huis verkocht is. Voor je het weet is het januari!

Met taart bakken kan je natuurlijk ook vieze luchtjes maskeren. Je eigen geurtje vind niet iedereen erg lekker. Mijn ouders zijn ooit wezen kijken bij een huis wat zo giga stonk. Waren ze ook snel weer weg.

Hier nog druk aan t verbouwen. Zijn nu 2 maanden onderweg en het is zo goed als gestript. Over 2 weken wordt de vloerverwarming gelegd en de cement deklaag. Tegen die tijd moeten de electriciteit leidingen in het beneden gedeelte ook getrokken zijn en daarna kan de stucadoor beneden aan de slag.
Na 2 maanden hebben we al wel de indeling van de bovenverdieping al 3 keer anders gemaakt. :-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:36

Gefeliciteerd Relaxed, dat ging snel zeg!

Heb het even nagezocht in ons informatiesysteem wat betreft het bouwdepot, en tot 2500 euro kun je inderdaad 'zonder bonnen', dat is zogenaamd spijkergeld. Verder werk je, voor zover ik kon zien, met declaraties dmv een bouwdepotformulier.
Bouwdepot heeft ook een looptijd van max 2 jaar en is puur bedoeld voor dingen zoals een verbouwing.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:05

Nikeyy: Wij zitten ook bij de Rabobank. Hebben wel heel veel enveloppen gekregen om op te sturen en in de bijgevoegde brief staat bij dat er ook overschrijvingsformulieren bij zouden moeten zitten, maar die zitten er niet bij.. Zag al wel dat je die ook via Internet kon opvragen.

Relaxed: Gefeliciteerd! Fijn dat je in deze tijd toch nog zo snel je huis hebt verkocht!

Berdien: Bedankt voor de informatie! Na die twee jaar wordt het dan gewoon bij je hypotheek opgegooid of hoe zit dat eigenlijk?? Want die lening heb je dan natuurlijk nog wel gewoon..

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:10

Bouwdepot moet wel onderbouwt zijn waarvoor je het gaat gebruiken voordat het afgesloten wordt. Volgens mij gaat het altijd wel op. Of je moet heel erg onder je budget blijven.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 22:16

Precies, je moet je bouwdepot wel kunnen onderbouwen.

Hoe het na die twee jaar zit, volgens mij moet hij dan of ingelost worden of kan hij inderdaad bovenop je hypotheek gezet worden. Daar kiezen de meeste mensen ook trouwens voor, een verhoging van de hypotheek in de vorm van een bouwdepot.

Arabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:46

Sorry dat ik even binnen val. Wij hebben komend weekend open huis en daarover hebben we een brief gehad van de makelaar. Die brief is bij mij een beetje verkeerd gevallen door een aantal opmerkingen die erin stonden. Hebben meer mensen met open huis een brief gehad van hun makelaar en zouden jullie die naar me willen sturen?

Ik heb een zeer vervelend gevoel bij onze makelaar en wil gewoon weten of er meer makelaars zijn die de brief formuleren zoals zij dat hebben gedaan.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 12:59

Geen brief, wel een mail van Makelaarsland, maar dat was niets bijzonders. Kan ik eventueel wel aan je doormailen. Wat stond er dan in?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 13:53

oh nu ben ik ook wel benieuwd wat erin stond

Arabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:37

Bij tips and trics:
- vertel alleen hoe fijn het is om in deze woning te wonen, verwijs voor overige vragen naar ons kantoor
- probeer niet de woning te verkopen, daar zijn wij immers voor
- u krijgt geen brochures van de woning om uit te delen, noteer de adressen en wij sturen ze na

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:43

Arabel schreef:
Bij tips and trics:
- vertel alleen hoe fijn het is om in deze woning te wonen, verwijs voor overige vragen naar ons kantoor
- u krijgt geen brochures van de woning om uit te delen, noteer de adressen en wij sturen ze na

Dit hebben wij ook gezegd. Maar dat is puur omdat tegenwoordig heel veel mensen het via mail willen hebben.

De rest vind ik nogal onzin eigenlijk en ook niet echt netjes verwoord door de makelaar :? Die 1e twee vind ik zachtgezegd erg vaag en vreemd. Zoiets zeg je niet als makelaar.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 14:52

Dat zou bij mij ook in het verkeerde keelgat schieten hoor := Maak het een beetje zeg..

Ons tweede bod is ook niet geaccepteerd, wat ik eigenlijk wel verwachtte. Het ligt ook nog steeds stevig onder de vraagprijs. Hoger gaan we ook niet, daar zijn de bijkomende kosten gewoon te hoog voor.
Er staat gelukkig nog véél meer te koop dus we zoeken rustig verder :j

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:12

jammer berdien, maar er zijn inderdaad meer vissen in de zee. Succes met de verdere zoektocht!
In welke regio ben je opzoek?

tjee arabel, kan me voorstellen dat dat inderdaad erg denigrerend overkomt.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:15

Arabel schreef:
Bij tips and trics:

sorry hoor, maar dat is toch een giller. probeer niet uw woning te verkopen daar zijn wij voor? tja dan moeten ze zorgen dat er een makelaar aanwezig is bij de open huizen dag!

Wij doen niet mee en heb er echt geen spijt van, mede doordat manlief morgen jarig is en ik dan voor zaterdag 11 uur nooit op tijd de boel netjes krijg voor eventuele kijkers en heb geen zin om de hele dag misschien wel voor niets thuis te blijven en duimen te draaien.

Hier nog niks geen vorderingen, heb wel de makelaar gemaild dat ik een afspraak wil met hun. We betalen hun genoeg maar buiten het standaard internet adverteren doen ze niks, hij staat op hun site en op funda en that's it. dus even om de tafel de boel te bespreken.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 15:17

Ik zoek in Groningen-stad Qimm :) Appartement met voorkeur voor Groningen-Zuid tot €130.000

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:21

Gefeliciteerd Relaxed!

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 16:24

Arabel schreef:
Bij tips and trics:

jeetje wat vreemd, wij hebben er wel in gezet:  Laat u niet verleiden tot onderhandelingen of vragen over de vraagprijs. Verwijs de potentiële kopers met dergelijke vragen door naar ons kantoor, wij zijn die dag gewoon aanwezig.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 17:48

dat is al een heel andere toon he?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:47

Arabel, daar zou ik ook niet blij mee zijn :n Zoiets als wat Danielle noemt, is al heel anders en vriendelijker! Wij hebben geen brief van de makelaar ontvangen, maar misschien heeft m'n vriend wel iets in z'n mail staan.

Dit is het appartement van m'n vriend:

http://www.funda.nl/koop/hilversum/appa ... straat-34/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:25

Ik heb bij mijn open huis eerder dit jaar ook zo'n brief gehad, maar daar stond het niet zo taktloos in :n Volgens mij stond daar dezelfde zin in als x_danielle zegt :j

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:40

Gefeliciteerd Relaxed, fijn dat het zo snel gegaan is! :):)

Iedereen die deelneemt aan de open dag morgen: veel succes! En iedereen die gaat kijken: hopelijk zit er iets bij! :)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:55

Overmorgen pas hoop ik :P.