Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 13:49

Tieme schreef:
thequeensmum schreef:
Ik lees dat sommigen de thermostaat echt laag zetten, op de slaapkamers zelfs helemaal uit, wordt het op een gegeven moment dan niet vreselijk vochtig in huis? Beddengoed klam?

Nee totaal niet. Ramen staan hier overdag op de slaapkamers open en snachts op een kier. We hebben hier echt nooit de verwarming boven aan. Alleen met vrieskou iets om bevroren leidingen te voorkomen. Toen ik nog bij m'n ouders woonden hadden we ook nooit verwarming op de slaapkamers aan.

Ik heb nog nooit een verwarming aangehad op de slaapkamers.

laura22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 14:00

Florale schreef:
Dat had ik geprobeerd, maar die kwam dus retour. Vandaar een aangetekende brief

Oh dat is bij mij niet gebeurd extra op gelet en nu ook nog steeds niet.

Ik heb hem naar deze email gestuurd
email@energiedirect.nl

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:16

Tieme schreef:
thequeensmum schreef:
Ik lees dat sommigen de thermostaat echt laag zetten, op de slaapkamers zelfs helemaal uit, wordt het op een gegeven moment dan niet vreselijk vochtig in huis? Beddengoed klam?

Nee totaal niet. Ramen staan hier overdag op de slaapkamers open en snachts op een kier. We hebben hier echt nooit de verwarming boven aan. Alleen met vrieskou iets om bevroren leidingen te voorkomen. Toen ik nog bij m'n ouders woonden hadden we ook nooit verwarming op de slaapkamers aan.

idem hier.
Niets vochtig, maar juist wel de ramen open. Anders zal het inderdaad wel vochtig gaan worden aks je niet lucht.

Vroeger thuis inderdaad al zo, in ons vorige huis ook en hier ook. Nergens daar last van gehad.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:50

Menino schreef:
overigens, mss nog een tip:

wij hebben deze gekocht voor op de eettafel.

https://www.bol.com/nl/nl/p/double-t-co ... oductTitle

wel een defect product gekregen :') maar is wel goed opgelost, dus een nieuwe zit nu in de verzending.
bio-ethanol is ook niet heel goedkoop, maar er schijnt wel echt behoorlijk wat warmte af te komen van zo’n vuurtje, het is gezellig, en natuurlijk heel plaatselijk en meteen aan en uit te zetten. Als je bio-ethanol in bulk koopt was het (again volgens mijn vriend :') :D die alles uitrekent. Maar alles verschilt natuurlijk per situatie.) alsnog rendabel volgens hem.

Wees je bewust wat je op tafel zet...bij knoeien of omstoten heb je bio-ethanol niet zo makkelijk geblust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:53

Juut schreef:
Menino schreef:

wel een defect product gekregen :') maar is wel goed opgelost, dus een nieuwe zit nu in de verzending.
bio-ethanol is ook niet heel goedkoop, maar er schijnt wel echt behoorlijk wat warmte af te komen van zo’n vuurtje, het is gezellig, en natuurlijk heel plaatselijk en meteen aan en uit te zetten. Als je bio-ethanol in bulk koopt was het (again volgens mijn vriend :') :D die alles uitrekent. Maar alles verschilt natuurlijk per situatie.) alsnog rendabel volgens hem.

Wees je bewust wat je op tafel zet...bij knoeien of omstoten heb je bio-ethanol niet zo makkelijk geblust.

Dat is wel een goed punt :) hij is moeilijk on te stoten, maar ga toch eens kijken naar extra veiligheidsmaatregelen .

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:55

laura22 schreef:
Florale schreef:
Dat had ik geprobeerd, maar die kwam dus retour. Vandaar een aangetekende brief

Oh dat is bij mij niet gebeurd extra op gelet en nu ook nog steeds niet.

Ik heb hem naar deze email gestuurd
email@energiedirect.nl

Die had ik ook gebruikt....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 15:58

Juut schreef:
Menino schreef:

Is er hier op bokt niet ooit een topic geweest over een bokker die zo haar zusje is verloren?

Sindsdien gebruik ik iig geen brandbare olieen meer.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:00

DuoPenotti schreef:
Juut schreef:

Is er hier op bokt niet ooit een topic geweest over een bokker die zo haar zusje is verloren?

Ja, dat dacht ik ook? Ik zit het topic al te zoeken, maar kan het niet vinden.

Hier een item van Kassa over bio-ethanol:

Edit: in het filmpje wordt ook uitgelegd hoe je het vooral niet (en wel) moet blussen als er iets mis gaat. Dus ik zou mensen die dit in huis halen/hebben, echt aanraden om het te bekijken.

DuoPenotti

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:04

Was ook al aan het zoeken. Al was dat brandgel geloof ik.
Maar dat topic heeft mij wel echt laten beseffen dat ik niets van zoiets gebruik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:04

Nee dat komt er hier ook niet in

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-22 16:07

DuoPenotti schreef:

Klopt idd, geen idee waar dat was besproken. De ellende van dat spul is dat, zeker als je die gelpotjes gebruikt, niet kan zien of het brandt in een goed verlichte ruimte. En het is waanzinnig plakkerig. Steek je vinger maar is in kokende honing/chocola/karamel, dan heb je een beetje een idee :/.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:10

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:14

Die dingen zijn inderdaad levensgevaarlijk.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:17

Juut schreef:
Menino schreef:

Zie nu dus dat jij die bokker bent...
Ik ben je zusje nooit vergeten.
Sorry voor het oprakelen er van :knuffel:

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:24

DuoPenotti schreef:

Dit inderdaad. Ook de reden waarom ik dat spul echt niet in huis haal. Dekentje, sloffen, dikke trui: veiliger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:35

Ooooh wat vreselijk. Ik wist dat helemaal niet. Wij hadden als kind gewoon zo’n haard in de woonkamer staan, en ook bij het tuincentrum lag het gewoon zonder waarschuwing bij de plezierproducten.

Dan heb ik voor mijn beurt gesproken en moet het idd een zeer bewuste keuze zijn met passende maatregelen. Mag ook wel een betere waarschuwing bij vanuit de verkopende partijen wat mij betreft bij -O-
Ik twijfel of we hem nog nemen met een branddeken en schuimblusser bij de hand (bizar dat dat er niet bij verplicht wordt o.i.d. ) in de hoek of het überhaupt maar laten -O-
Dank voor de heads-up.

Sterkte Juut :(:) . Weet dat i.i.g. Iemand (ik) een les heeft getrokken uit je zusjes verhaal. Een heel schrale troost wel op het geheel aan verdriet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-09-22 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:40

Ik zoek nog een hele lange ochtend/bad/kamerjas voor een maatje meer.
Heerlijk warm als ik aan het werk ben.
Mijn huidige is echt aan vervanging toe.
Iemand tips?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:40

Opmerking over brand maakt mij wel beseffen dat ik qua brandveiligheid helemaal niks in huis heb. Dat moet ik maar even op mijn lijst noteren....

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:46

Winged schreef:
Opmerking over brand maakt mij wel beseffen dat ik qua brandveiligheid helemaal niks in huis heb. Dat moet ik maar even op mijn lijst noteren....

+:)+
En wel ooit een BHV gedaan, zodat je leert te blussen?

Echt dat zouden ze verplicht moeten maken op de middelbare school :j
E ja zeker nu mensen misschien toch sneller kaarsen aan gaan steken oid.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:50

Winged schreef:

Let op dat moet je ooit een poederblusser in huis open trekken je alle electronica kan weggooien. Haal liever schuim. En ook met een grote blusser heb je er vaak niet genoeg aan om het uit te krijgen, je koopt er tijd mee / weg naar buiten mee. Branddeken heeft wel zeker nut, maar gebruik hem heel zachtjes, ergens voluit overheen smijten duwt de vlammen makkelijk buiten bereik = brand verspreiden. YT heeft wel filmpjes van hoe zulke dingen goed te gebruiken. Bekijk ze en oefen de handeling zonder brand, etc. met een flinke handdoek.

En bekijk kritisch je huis qua wat voor brandbare (giftig gas!) spullen je in huis hebt. Veel mensen zijn daardoor al dood nog voordat de rookmelder afgaat en plastics branden ook nog eens heel snel. Echt wol of plavuizen fikt slecht en geeft je dus tijd om te reageren op de rookmelder en de brandweer kans om op tijd te komen en nog wat te redden. Ook daar trouwens zijn de aanrijtijden langer aan het worden, preventie is dus essentieel, je moet zeer waarschijnlijk meer tijd overbruggen dan er voorgeschreven is (en die tijd is al lang bij iets wat zo snel kan gaan als brand).

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 16:57

EllyC schreef:
Iemand tips?

Ik heb deze, ik ben 1.72 en bij valt deze bijna op mijn enkels.

https://www.ullapopken.nl/nl/badjassen/ ... 67736-1941

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:00

Ik had dus een elektrisch kacheltje gekocht voor mijn kantoor en dit weekend even omgebouwd zodat het kacheltje onder mijn bureau staat. Dat is nog een bespaartip, want de warmte blijft daar lekker hangen, benen/voeten worden lekker warm en kon de temperatuur meteen wat naar beneden doen. Nu op 20 graden staan en het is heerlijk, hoeft dan ook niet op hoog vermogen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:07

Het zusje van Juut ben ik ook nooit vergeten :knuffel: Nou ben ik sowieso al geen fan van bakjes, kuipjes en dergelijke met vlammetjes en gloeiend spul. Heb ooit op vakantie in Griekenland ellende meegemaakt met iemand wiens slaapzak in brand vloog. Ze sliep buiten met waxinelichtjes in de buurt en dat ging finaal mis bij een windvlaag. Ze heeft het overleefd, maar met littekens voor het leven. Dus nee, liever niet.

Vanmorgen las ik bij Tubantia een artikel over de brandweer die zich zorgen maakt: https://www.tubantia.nl/enschede/zorgen ... ~a56fd1ac/

Citaat:
Zorgen brandweer Twente over petroleumkacheltjes en vieze schoorstenen, vrees voor toename incidenten en branden

ENSCHEDE – Brandweer Twente maakt zich zorgen over huishoudens die allerlei alternatieve manieren willen toepassen om hun huis te verwarmen. Gevreesd wordt voor een toename van schoorsteenbranden en incidenten met koolmonoxide.

Vooral via sociale media, maar ook in kranten en op televisie, wordt gewezen op mogelijkheden om woningen anders te verwarmen dan met behulp van peperduur gas. Brandweer Twente maakt zich daar zorgen over, omdat de ze kunnen leiden tot brandgevaarlijke situaties en koolmonoxidevergiftiging. Te denken valt bijvoorbeeld aan mensen die via Marktplaats of de kringloopwinkel een petroleumkacheltje op de kop hebben getikt.

De rest van het artikel kan ik ineens niet meer lezen >;) (premium) maar verderop staat iig dat er in oktober een landelijke voorlichtingsactie komt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-22 17:09

EllyC schreef:
Iemand tips?

Mijn vorige badjas was na jaren ook aan vervanging toe. Ik heb net voor de zomer deze gekocht. Mijn vorige was top, maar deze gaat daar nog ver overheen <3

https://www.hema.nl/heren/nachtkleding/ ... 09688.html