Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eilleen333 schreef:idinn schreef:Zal de vakantieperiode ook niet zorgen voor minder aanbod?
Bloem.. nee toch![]()
Eulogy, Avelien, gefeliciteerd!!
Ik denk het. Maar ik blijf het bizar vinden dat ik maag 650 euro per maand aan hypotheek krijg (nog geen twee ton), maar wel teveel verdien voor sociale huur, dus rustig 1400 euro aan huur mag betalen. Dat is toch idioot?
Maar ja, wat doe je eraan? Behalve sparen en zoveel mogelijk eigen geld proberen mee te nemen
Kana schreef:Biedingen voor ons wenshuis sluit straks om 5 uur, onze makelaar heeft zojuist gepolst wat er al lag en dat is allemaal veel lager dan we zelf verwacht hadden. Dus we gaan straks nogmaals polsen en dan last minute een bod uitbrengen.
Pfff wat is dit spannend zeg! Hebben jullie de ervaring dat het 'grote overbieden' vooral last minute gedaan wordt?
Spannend Roxanne! Verkopen lijkt me haast nog spannender dan kopen.
Luxorvalkje schreef:Ik vind huren ook geen weggegooid geld.
Helemaal niet in deze tijd.
Vriend van mij buurt een tussenwoning voor net geen €700. Hij hoeft natuurlijk geen onderhoud te betalen, krijgt binnenkort nieuwe zonnepanelen. Huis staat in een hele nette buurt en heeft 5 slaapkamers. Geen idee of hij nog huurtoeslag krijgt, maar volgens mij niet meer sinds zijn vriendin is ingetrokken.
In hetzelfde blok is nu een huis onder bod. Stond te koop voor 350.000. Staat hier weinig te koop, dus gok dat ze dat er wel minimaal voor krijgen. Hypotheek onder huidige voorwaarden zo’n €1600. En natuurlijk onderhoud aan de woning.
In het begin los je weinig af met een annuïteitenhypotheek, die paar €100 kan die vriend van mij gewoon sparen en opnieuw investeren. Stel je gaat over 10 jaar verhuizen (ruim voordat je echt geld in je huis begint te stoppen). Dan kan dat flink oplopen.
Over de looptijd van 30 jaar zou ik op mijn huidige woning de hypotheek 100% aflossen, en nog eens 48% van dat bedrag betalen aan rente.
idinn schreef:Ik dacht dat een makelaar niet mag zeggen welke biedingen al gedaan zijn.. zeker niet als de termijn om te bieden nog open is..
Kana schreef:Ik snap (nu) dat iedereen er een verontwaardigde opmerking over wil plaatsen hoor. Maar misschien kunnen we weer ontopic? Ik heb er in elk geval weer iets bijgeleerd.![]()
Wij hebben uitslag al ontvangen en zijn niet niet geworden in elk geval. De zoektocht naar een huis gat hier dus weer door.
_Roxanne schreef:@Chevax: Zijn er al nieuwe foto's gemaakt?
Wij waren ook niet tevreden met de foto's en toen zijn er meteen nog nieuwe gemaakt. Wij vonden die veel mooier maar alsnog krijgen we nu de terugkoppeling dat kijkers het huis veel ruimer en mooier vinden dan op de foto's. Ik zie het maar als iets positiefs![]()
Vandaag zijn de laatste bezichtigingen, ben héél benieuwd!!
manzano schreef:Spannend! Ben benieuwd!
Net even op je FB-pagina gespiekt en daar komt het huis op de foto's inderdaad niet over. Althans, denk niet dat het zo over moet komen als ik je beschrijving zo lees.
Misschien nog even een tip voor je vastgezette bericht.... je noemt daar inhoud, maar dat zegt de meeste mensen vrij weinig. Het is voor de meeste mensen veel relevanter om het woonopperlvak in m2 te weten, dus dat zou ik aanpassen.