Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fitzroy schreef:Jullie zijn er wel open over, zeg zo op internet. Daar doe ik niet aan mee. Je weet nooit wie er meeleest en het gaat mensen niet aan.
Ik heb een potje waar ik niet aan wil zitten omdat ik dat voor ‘later’ wil gebruiken. En het valt me eigenlijk nu pas op hoeveel een huis en tuin je kostenValt me echt vies tegen. Ik ben zelf niet zo handig (oké, mijn keuken wordt wel heel mooi, zelf geschilderd), dus ik moet ook alles uitbesteden. Nu wil ik graag voor de winter andere raambeveiliging, hup, daar gaat weer 260,- plus arbeidsloon om het eraan te zetten.
Verder had ik nog nieuwe jaloezieën nodig en zo is er iedere keer wel wat.
PSvanLot schreef:Och mijn loon is gewoon te zoeken op internet, mits je weet in welke schaal ik val. Vind het niet zo spannend als anderen dat weten. Weet ook zeker dat sommige mensen mijn loon opgezocht hebben (doel ik niet op hier).
Ik heb een mooi salaris al zeg ik het zelf, als docent zijnde.
Mijn man is ITer. Weet zelf niet eens wat hij exact verdient haha.
Pantykous schreef:PSvanLot schreef:Och mijn loon is gewoon te zoeken op internet, mits je weet in welke schaal ik val. Vind het niet zo spannend als anderen dat weten. Weet ook zeker dat sommige mensen mijn loon opgezocht hebben (doel ik niet op hier).
Ik heb een mooi salaris al zeg ik het zelf, als docent zijnde.
Mijn man is ITer. Weet zelf niet eens wat hij exact verdient haha.
Ik vind dat moeilijk doen over geld zo typisch Nederlands. Wat maakt het uit dat een ander het weet. Zo lang het niet op hun bankrekening komt kunnen ze er weinig mee
poes schreef:Even mijn nettoloon bekeken van afgelopen jaar. Bij vorige baan plus zondagswerk kwam ik wel op een heel net bedrag. Was toch wel goed betaald maar ook zwaar verantwoordelijke functie waar veel bij kwam kijken.
Nu dus een pak minder en veel minder voordelen zoals hospitalisatie, kleinere auto, geen bonus etc. Maar wel minder uren en veel blijer![]()
En daardoor kan ik ernaast weer studeren en veel extra uren kloppen. Ik werk graag en laat dus de kansen niet liggen wat dat betreft.
Annemiek: bij vaste barema’s ja maar in België scheelt het vaak heel erg en zijn die gemiddeldes weinig zeggend. Mijn advies is om keihard te onderhandelen.
Lot: 1500 elk naar de gezamenlijke is wel pittig! Ik moet 700 afgeven haha en vind dat al veel te veel. Daar betalen wij de hypotheek, water, elektra, en internet van.
poes schreef:Annemiek: Mijn beste onderhandelingen waren net bij het bedrijf met hoofdkantoor in Nederland en dat was ook echt niet wat ik daar van collega’s hoorde. Dus mijn ervaring is in zowel België als Nederland anders. Maar het vraagt wel durf en goede voorbereiding en je moet bereid zijn om op te stappen als het echt niet lukt.