Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:11

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 18:43

Als wij nu zouden kopen, dan zeker niet met een maximale hypotheek. Of het moet echt onze droomplek zijn. Maar die is op dit moment gewoon boven budget vrees ik :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:08

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:20

Suzanne F. schreef:
Ik benijd degenen ook niet die nu een huis kopen met een volledige hypotheek. Ik zou het niet durven. Ik heb de schrijnende gevallen gezien na de vorige piek en de daaropvolgende dip.
Ik zou nu alleen verhuizen als ik naar mijn laatste huis zou gaan zeg maar. Maar daar moet ik nog even voor doorsparen. Ik wil ooit nog wel een keer verhuizen naar mijn ‘laatste’ huis, waar ik kan pensioneren tegen die tijd.

Met het overbieden is het hier bijna onmogelijk om volledig te financieren. Redt je vaak niet qua taxatie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:29

manzano schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik benijd degenen ook niet die nu een huis kopen met een volledige hypotheek. Ik zou het niet durven. Ik heb de schrijnende gevallen gezien na de vorige piek en de daaropvolgende dip.
Ik zou nu alleen verhuizen als ik naar mijn laatste huis zou gaan zeg maar. Maar daar moet ik nog even voor doorsparen. Ik wil ooit nog wel een keer verhuizen naar mijn ‘laatste’ huis, waar ik kan pensioneren tegen die tijd.

Met het overbieden is het hier bijna onmogelijk om volledig te financieren. Redt je vaak niet qua taxatie.

Hoe komt iedereen dan aan zoveel eigen geld? Is dat overwaarde uit de vorige woning?
Voor starters dus bijna onmogelijk.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:38

Onze bejaarde buurvrouw was laatst een beetje beledigd.Ze had een briefje in de bus gekregen van een jong stel die een klushuis zochten.Ze vond dat ze geen klushuis had.Is het wel hoor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:42

Overwaarde uit woning, spaargeld, leningen bij ouders of schenkingen van ouders.
Dat is ook idd de grote problematiek van starters nu.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:55

Britta31 schreef:
Onze bejaarde buurvrouw was laatst een beetje beledigd.Ze had een briefje in de bus gekregen van een jong stel die een klushuis zochten.Ze vond dat ze geen klushuis had.Is het wel hoor.

:') Wij hebben daarom het aardig neutraal gehouden en vooral op de mooie locatie gegooid.

Mijn zusje is starter en komt er idd niet tussen nu. Drama is het dus ze blijven maar in het studentenhuis wonen..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:04

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:06

Britta31 schreef:

Misschien was dat wel MarjanB? _O-
Edit: oh ik lees nu pas verder, niet dus :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:14

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:17

Oh prachtig! Dat komt ook wel in de buurt van mijn droomhuis!
Helaas zit ik dan weer niet in de buurt van hun vraagprijs _O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:20

Niet mijn huis... Ongezellig groot.... En Wassenaar vind ik echt niks :=

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:22

Die locatie is echt fantastisch. Vlak naast de duinen en je kijkt uit over een natuurgebied met koniks en Schotse hooglanders.
Ik hou van dat stukje Wassenaar.

Het huis is te groot maar nouja, daar maakt de schoonmaakster zich maar druk om _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:26

Ik kan van veel soorten huizen genieten, of het nou zo'n huis is als in Wassenaar of een schattig klein boerderijtje <3
Het is idd wel groot :D Maar ach, dan zit je niet de hele dag op elkaars lip.
En als ik manlief nodig heb, dan bel ik hem wel _O- Doe ik nu ook al wanneer ik beneden ben en hij op zolder bezig is :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:29

Cayenne schreef:
Ik kan van veel soorten huizen genieten, of het nou zo'n huis is als in Wassenaar of een schattig klein boerderijtje <3
Het is idd wel groot :D Maar ach, dan zit je niet de hele dag op elkaars lip.
En als ik manlief nodig heb, dan bel ik hem wel _O- Doe ik nu ook al wanneer ik beneden ben en hij op zolder bezig is :+

Goh, ben ik toch niet de enige....

Alleen is 2 km roepen ook niet zo handig }>

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:31

Af en aan lees ik hier mee, nu ongeveer weer 2 weken omdat we ons eigen huis te koop hadden. Morgen word er getekend en is ons huis ovb verkocht. Ergens een opluchting en gelijk mega veel stress, we hebben nl nog niks nieuws :+ . Vrijdag gaan we wel bij een woning kijken die in ons hoofd is blijven hangen, nouja bij mijn ouders en broertje... ik vind de omgeving echt helemaal niks. Uiteindelijk zal er door iedereen wat moeten worden toegegeven. We gaan een soort kangoeroe object er van maken, dus ieder betaald als het ware zijn eigen deel. Dus mochten er nog mensen van speuren houden, help :o .

Wat wij zoeken:
-minimaal 10.000m² grond
-huis groten maakt niet veel uit
-1 hele grote schuur minimaal 300m² of 2 kleinere aparte schuren (broertje heeft een hobby met veel ruimte en mijn paarden zouden ook graag ruimte hebben)
-1 uur rondom Amsterdam
-mag wat aan moeten gebeuren maar nieuwe fundering en compleet strippen zien we niet zitten :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:35

Dat zal bestemming technisch best lastig te vinden zijn als je met meerdere mensen wil kopen en financieren.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:37

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:41

Haha herkenbaar dat bellen.
Heb groot deel van m'n jeugd (en later ook nog wel) doorgebracht in Wassenaar. Nooit leuk gevonden daar.

En huizen kijken is wel leuk hoor. Ook dat soort huizen. Maar is absoluut geen droomhuis voor mij

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 22:54

Cayenne schreef:
Leuk! Ik hou wel van speuren! :D
Heb je al makelaars benaderd met je zoekopdracht?

Waarom zou je zo'n groot raam willen in je douche? :=
Wel leuk uitzicht voor de buren wanneer je je aan het inzepen bent _O- https://www.funda.nl/koop/sint-oedenrod ... elseweg-7/

En dit huis begint als 13 in een dozijn (Hallo, Meisje met de Parel :D ), maar dan kom je op de bovenverdieping..
Kleurrijke vloer in de hal en de tegels in de douche... Ik zou gek worden _O-
https://www.funda.nl/en/koop/wamel/huis ... straat-26/

Welke buren???
Volgens mij hebben paarden en koeien niet echt interesse in blote mensen.

Die in Wamel heeft wel wat :j Tegels in de badkamer is wat druk maar verder wel leuk kleurrijk.
Kunnen die knuppels van VT-wonen nog wat van leren......

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 06:41

manzano schreef:
Dat zal bestemming technisch best lastig te vinden zijn als je met meerdere mensen wil kopen en financieren.

Daar is een speciale hypotheek voor geregeld:) scheelde enorm dat mijn ouders ons huis al 90% hypotheek vrij hebben. Geen idee hoe het verder zit maar het is geregeld en dat maakt het zoeken makkelijker aangezien daar geen bestemming voor hoeft te zijn.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 06:52

Cayenne schreef:
Leuk! Ik hou wel van speuren! :D
Heb je al makelaars benaderd met je zoekopdracht?

Onze eigen makelaar en klaver weten het maar het lijkt wel alsof er niet saan huizen bij komt... ik zal vandaag anders eens wat meer makelaars opzoeken en benaderen met de vraag.

Dit is bijv helemaal wat wij zoeken, ik ben alleen niet gek van de omgeving. Je heb buren maar je zit aan een weg waarvan er 60 gereden mag worden maar 100 eerder normaal is. Vorig jaar ben ik samen met mijn paard aangereden en vind het daarom heel eng om tussen drukte door te fietsen/autorijden. Voor het paard maakt het niet meer uit aangezien die bij ieder groot verkeer gaat staan trillen als een rietje en niet meer mee naar buiten wil.

https://www.funda.nl/koop/slootdorp/hui ... lenweg-52/

Buiten de drukke weg zitten er nog wel veel dingen aan het huis hoor. De paarden faciliteiten die besproken worden zijn precies niks dus die zouden ook helemaal opnieuw aangelegd morten worden. Er zitten zonnepanelen op waar je nog 20 jaar voor moet betalen. De loods heeft bijv. Geen verlichting en moet nog helemaal voorzien worden van electra en eigenlijk voor mijn broertje geïsoleerd. Persoonlijk denk ik als je dat allemaal uitreken dat je huis aan het einde van de rit giga onderwater staat, zeker gezien het gebied.
Sorry hoe meer ik na denk over dit huis hoe negatiever mijn gedachte :o

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:03

Lisitano schreef:
Dit komt wel redelijk in de buurt van ons droomhuis. Plaats, tuin, rust.
Nou hebben we gespaard, maar niet zooo veel :')
https://www.funda.nl/koop/wassenaar/hui ... n-zuid-13/

Voor deze locatie wil ik wel een uitzondering maken in mijn ‘nooit meer terug naar de Randstad’. Huis is zeker te groot voor mij, maar ik mis niet de menselijke maat.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:13