Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:47

Lees hier al een tijdje op de achtergrond mee.
Ik heb na ook vele bezichtigingen en hoge biedingen waarbij ik toch weer overboden werd eindelijk een huis gekocht..
https://www.funda.nl/koop/verkocht/tilb ... straat-36/
De doorslaggevende factor was dat de makelaar waarbij ik het kocht mijn woning vervolgens ook weer mocht verkopen, maar had ik deze voorwaarde niet achter de hand gehad was ik bang dat het ook weer aan m'n neus voorbij was gegaan. Echt gekkenwerk in deze tijden..
Maar hou vol allemaal, uiteindelijk lukt het echt een keertje!
Ik ben heel vaak teleurgesteld geweest, maar uiteindelijk ben ik 'blij' dat het met de andere huizen waar ik op had geboden niks geworden is en ik nu dit huisje heb gekocht.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:51

Arielle_ schreef:
Lees hier al een tijdje op de achtergrond mee.
Ik heb na ook vele bezichtigingen en hoge biedingen waarbij ik toch weer overboden werd eindelijk een huis gekocht..
https://www.funda.nl/koop/verkocht/tilb ... straat-36/
De doorslaggevende factor was dat de makelaar waarbij ik het kocht mijn woning vervolgens ook weer mocht verkopen, maar had ik deze voorwaarde niet achter de hand gehad was ik bang dat het ook weer aan m'n neus voorbij was gegaan. Echt gekkenwerk in deze tijden..
Maar hou vol allemaal, uiteindelijk lukt het echt een keertje!
Ik ben heel vaak teleurgesteld geweest, maar uiteindelijk ben ik 'blij' dat het met de andere huizen waar ik op had geboden niks geworden is en ik nu dit huisje heb gekocht.

Leuk huis!!!
Vraag me af waarom de verkoper voor jou kiest omdat zijn makelaar dan jouw huis mag verkopen.... Die heeft daar toch niks aan.
Dat mag ook echt geen rol spelen in zijn advies. Mag hopen dat hij jou dan wel objectief en goed adviseert.

Arielle_

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:53

Dankje!
In de makelaar z'n voordeel, zal er wel een mooi verhaal naar hebben gemaakt richting de verkoper..
Niet helemaal zoals het hoort natuurlijk, maar je wordt in deze tijden zo gek gemaakt..
Gelukkig is mijn eigen woning inmiddels ook verkocht voor een mooie prijs en alles is prima verlopen, dus dat is fijn.
Nu alleen nog afwachten tot augustus voor de verhuizing.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:49

Tilburg oogt vaak zo triestig... Maar van binnen ziet het er juist heel gaaf uit, gefeliciteerd!

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:47

Hier ook even spannend. Een hele mooie woning te koop gekomen gister, toevallig van een vriend van mijn vader.
Dus ik heb even aan wat spreekwoordelijke touwtjes getrokken en we mogen morgen(zonder makelaar) gaan kijken. Ik ben eigenlijk al zo goed als om, nu mijn vriend nog. Dus wie weet gaat het wel heel snel zo en hebben we de gunfactor mee.

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:24

Succes Equisync, spannend!
Ik heb dinsdag weer een bezichtiging gepland :):)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:35

Spannend allemaal!

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:35

Spannend @equisync en @amy! Succes!
Hier gister mijn appartement na 6! dagen online verkocht. Meerdere bieders dus via een inschrijving verkocht.

Zo heb je ineens binnen een week een huis gekocht en verkocht bizar ;)
Nu wachten tot september en ideetjes op doen voor de inrichting **\O/**

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:38

@Proven.
Heerlijk dat je appartement verkocht is, die stress heb je iig niet meer.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:39

proven02 schreef:
Spannend @equisync en @amy! Succes!
Hier gister mijn appartement na 6! dagen online verkocht. Meerdere bieders dus via een inschrijving verkocht.

Zo heb je ineens binnen een week een huis gekocht en verkocht bizar ;)
Nu wachten tot september en ideetjes op doen voor de inrichting **\O/**

Zo wat heerlijk zeg! Hier tot dusver 0 mensen gebeld op die lui na die niet kwamen, vind ik lastig -O-

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:44

@pantykous snap ik ja.. hopelikk komen er snel mensen dit is niet fijn.. wanneer kon je ook alweer in je nieuwe huis?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 08:55

Dat is geweldig Proven, gefeliciteerd!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:31

Jeetje jammer Pantykous! Wat je wellicht nog kan overwegen is zo'n Meppel overview van de kamer hoe hij kan zijn zonder de spullen van je vriend? Zo'n digitale makeover. Want ik snap persoonlijk wel dat dit appartement op deze wijze geen kijkers trekt :o het is een hele uitgesproken stijl, en niet perse een gangbare. Dus wellicht helpt zo'n makeover ding..

Gefeliciteerd met de verkoop Proven!

Wij kregen ineens van de hypotheekverstrekker te horen dat we een kopie van een paspoort moesten opsturen van degene die ons een schenking heeft gedaan, terwijl het geld gewoon al op de rekening stond en daar ook een afschrift van te zien is := dus dat loopt nu weer vertraging op. Inmiddels wordt volgende week week 4 dat we wachten.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:38

Wat raar dat je daarvan een kopie paspoort moet opsturen zeg!
Dat klinkt wel bijzonder. Hopelijk komt er snel vaart achter!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:08

Equisync schreef:
Wat raar dat je daarvan een kopie paspoort moet opsturen zeg!
Dat klinkt wel bijzonder. Hopelijk komt er snel vaart achter!

Allemaal idiote regels ivm anti witwaswetgeving. Het is absurd wat we allemaal moeten natrekken.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:27

Jee, wat een luxe Proven, zo snel je appartement verkocht, gefeliciteerd!
En Pantykous, lastig; Hopelijk heb je nog even voor je de sleutel van je nieuwe huis krijgt?

Ons huis staat nu 3 weken online en we kregen al snel kijkers. Helaas niet allemaal even serieus, de een wilde eigenlijk niet verhuizen naar een dorp, de ander was meer gericht op nieuwbouw (ons huis is een jaren ‘30 woning :+ ), etc. Daarna werd het 2 weken stil, dat geeft toch niet zo’n fijn gevoel.
We hebben nog wel even, maar het is wel fijn als er belangstelling is...

Gelukkig krijgen we vandaag ineens weer kijkers en maandagmiddag ook weer. Wel een uitdaging steeds, nu we allemaal thuis zijn het huis volledig aan kant maken steeds. Zeker met een paar rommelige pubers. Maar we gaan ervoor!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:57

Nee we krijgen 1 augustus de sleutel al dus gaat best vlot!

Wat gek he Apple, dat mensen dan komen kijken maar voor jan banketstaaf eigenlijk.

AppleSter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:16

Dat is best vlot inderdaad! Ik kan me niet voorstellen dat zo’n appartement niet verkoopt, zeker niet in deze gekke tijd qua huizenmarkt en ook nog hartje centrum. Hopelijk meldt zich snel een kijker, je hebt er maar 1 nodig en ik heb liever 1 die serieus is dan 4 die alleen maar komen om het kijken.

De kijkers van vanmorgen wordt ‘m helaas niet, we kregen net een terugkoppeling van de makelaar. Ons huis heeft beneden hoge plafonds en is boven vrij laag (door de bergzolder) en als je bijna 2 meter lang bent is dat laatste niet fijn. Nu het huis 2 dagen netjes houden en dan maandag weer kijkers...

Liekec; Balen en stressvol! Hoeveel weken ontbindende voorwaarden hebben jullie nog? Zou fijn zijn als het nu snel rond is, dat geeft een stuk zekerheid.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:54

AppleSter schreef:
Dat is best vlot inderdaad! Ik kan me niet voorstellen dat zo’n appartement niet verkoopt, zeker niet in deze gekke tijd qua huizenmarkt en ook nog hartje centrum. Hopelijk meldt zich snel een kijker, je hebt er maar 1 nodig en ik heb liever 1 die serieus is dan 4 die alleen maar komen om het kijken.

De kijkers van vanmorgen wordt ‘m helaas niet, we kregen net een terugkoppeling van de makelaar. Ons huis heeft beneden hoge plafonds en is boven vrij laag (door de bergzolder) en als je bijna 2 meter lang bent is dat laatste niet fijn. Nu het huis 2 dagen netjes houden en dan maandag weer kijkers...

Liekec; Balen en stressvol! Hoeveel weken ontbindende voorwaarden hebben jullie nog? Zou fijn zijn als het nu snel rond is, dat geeft een stuk zekerheid.

Oh dat is wel een dingetje ja, van de plafonds!

Wij hebben onder voorbehoud van financiering, dus we hebben tot de sleutel overdracht. Maar wil zelf gewoon die champagne poppen :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:03

Pff hier ook bezig met een huis wat ren stress heb ik ervan zeg .
Hoop gepush vanuit de verkoop makelaar en weet maandag waarschijnlijk meer .
Ook meerdere bieders met gesloten envelop dus dat word nog wat

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:02

Kwam vandaag een appartementje (47m2) te koop waar ik drie jaar geleden een bod op heb gedaan :D Hij stond toen te koop voor 135.000 en nu voor 189.000 >;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:36

Ik kom hier ook maar eens wat mee kletsen. Wij moeten gaan kiezen tussen verbouwen of verkopen. Voor onze hypotheek zou verkopen en wat anders veel gunstiger zijn qua maandlasten, maar ja, wij hebben eisen waar we niks voor kunnen vinden binnen ons budget (en of het überhaupt bestaat? :') ). We hebben een budget van 340.000, en zoeken in Loon op Zand, of Udenhout of "onze kant" van Berkel-Enschot. Dit omdat we niet willen wisselen van school voor onze dochter.

Minimaal twee slaapkamers, maar er móet een garage bijzitten, én een studio (of grond genoeg om die een te bouwen). Ik weef, dus liever geen zolder want dat kan nogal bonken, niet zo leuk voor de buren, hahaha. In Kaatsheuvel staan er wel een paar, maar daar wil ik nog niet dood gevonden worden :') :') :') . We hadden een tijdje geleden een bod gedaan op een heel oud huis in Cromvoirt, wat eigenlijk ook te ver is, maar daar wonen mijn ouders dus dat zou op zich nog kunnen, want dan zouden die Lizzy een paar keer per week van school kunnen halen. Helaas waren we daarop overboden, want dat was toch wel echt een droomhuis.

Maar goed, wat we zoeken is vrijwel onmogelijk, dus wordt het wellicht toch verbouwen en dan de torenhoge hypotheek maar houden, want oversluiten kost meer dan 50.000 -O- .

x_spekkie_x schreef:
Kwam vandaag een appartementje (47m2) te koop waar ik drie jaar geleden een bod op heb gedaan :D Hij stond toen te koop voor 135.000 en nu voor 189.000 >;)

Hier hetzelfde, er komt een huis in de straat te koop wat een paar jaar geleden voor 340.000 is verkocht, dat komt nu te koop voor €509.000. Was ons eigen huis maar zo in prijs gestegen, LOL.

proven02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:40

Kan me voorstellen dat het een gedoe is iedere keer @apple met de pubers er ook bij. Jammer dat de kijkers het niet zijn geworden hopelijk de volgende!
Dat is nog wel spannend @pantykous 1 augustus dat is het zo. Nouja wie weet is die ineens weg straks er hoeft er maar 1 te komen..

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 19:59

Rinske, als je specifieke wensen hebt dan zou ik voor nieuwbouw gaan. Zijn er geen nieuwbouwprojecten in jouw omgeving? Of je koopt een stukje bouwgrond en realiseert dan je eigen droomhuis.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:13

Een kavel kost al zo zeker 2 ton... en dan moet je alles nog bouwen. Dat lijkt me lastig voor dat budget.