Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evy schreef:Karuna; spannend hoor. Als de prijs is gezakt en je kan nog wat van de tuin maken dan biedt dat wel veel mogelijkheden![]()
Vonneke; hopelijk bevalt je huisje en zijn dit de toekomstige bewoners van je huis!
Joolien; mooi huis heeft je collega. En redelijk 'goedkoop' voor zoveel ruimte. Als dit in deze regio had gestaan dan was de prijs nog hoger geweest![]()
Hier gaat de huizenjacht niet goed, komen echt te weinig huizen te koop staan in ons dorp. En als er ééntje te koop staat dan valt het niet binnen ons (lange) eisenpakket of valt het buiten ons budget.
Volgende week gaan we wel kijken naar een 'project'. Het huis is helemaal kaal en vanaf de buitenkant ziet het er 'oud' uit. Moet dus heel veel aan gedaan worden.
Hebben jullie trouwens tips als we dit huis gaan bekijken? Waar moeten we echt op letten?
Zelf dacht ik aan het inspecteren van de kozijnen en eventuele schimmel/vocht plekken. Maar verder...?
vonneke schreef:Ik ben niet thuis en de kijkers komen met de makelaar.
Nadrukkelijk aangegeven dat ik het niet wil hebben en de makelaar gaf ook aan dat ze er nooit toestemming voor geven. Gelukkig maar.
Begrijp het als je ver moet rijden, maar ze komen maar 5x kijken als ze wat willen weten.
Nimmy schreef:als je voor een klushuis gaat en zelf geen gevoel erbij hebt is het handig om iemand die inzicht hierin heeft mee te nemen. Kan je wellicht een idee geven van wat er mogelijk is en hoe de staat is.
Dan kan je bij een 2e bezichtinging de experts meenemen om mogelijkheden en kosten uit te zoeken.
qua foto's maken, wij hebben t met bezichtigen wel gedaan, puur op constructie dingen. zodat we in beeld hebben wat er moet gebeuren of hoe iets opgelost kan worden of een donkere zolder/ achter schotten, foto met flits om in die ruimte te kijken, fijner dat kop tussen de spinnen steken. nooit van de ruimtes ansich, die trekken we wel van funda af.
vonneke schreef:Wat een domme vraag wendy. Ga ik niet eens antwoord op geven.
Wanneer mensen graag foto's willen mogen ze dit via de makelaar regelen en niet zomaar foto's maken van mijn eigendommen. Voor sommige attributen is bewust gekozen om ze uit beeld te laten op internet. Deze zijn nu wel aanwezig. Deze wil ik niet op een telefoon or whatever van een ander terugzien.
Ben blij dat mijn makelaar er ook geen toestemming voor geeft zelfstandig foto's te maken. Daarbij is het in ons huis ook niet nodig want er is niets te verbergen of bijzonder.