Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:46

Toooeet, leuk zeg!! Mooi groen in de omgeving!

Ik heb bij alles in zo'n nieuwbouwproject het idee dat je zo op de prijzen moet letten.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:56

Gaaf huis wordt het toet!

Josien dat idee heb ik ook. Nog meer dan dat je tegenwoordig sowieso al moet. Alsof het allemaal al niet duur genoeg is :\

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:09

@Tooeet: Heerlijk dat er gewoon al iets is, ik kan je blijdschap begrijpen, nu wordt het echt tastbaar. *\o/* Mooi project ook zeg. Ik hoop dat het gehele project van de grond komt.

@Elize, wat een onwijs gave keuken zeg! <3

Wij gaan ook de badkamer Casco doen, om ze zelfde reden als ElizeVdS en Rebel Jits.
De standaardbadkamer was echt té lelijk, witte tegels van 15x15 op de vloer met donker grijze voegen , glimmende witte tegels op de wand met witte voegen en verder een simpele wasbak, toilet en spiegel. offerte kwam uit op €7500,- meerprijs (regendouche a €1800, glazen wandje a €1400, radiator a €700 etc). Nu zelf een badkamer uitgekozen, helemaal zoals wij zelf willen voor €5000,- en dan krijgen we nog €1400,- terug omdat we badkamer Casco doen. :o

ALS ER OOIT EEN HUIS KOMT... :x

Wij hebben in April 2016 ons huis gekocht en de verwachting was dat het September 2017 af zou zijn, over 3 maanden dus.
Klein detail is dat de vergunning voor de riolering nog niet rond is en ze nu pas bezig zijn met het saneren van de bouwgrond en de de eerste paal pas in September (na de bouwvak) geslagen zal worden. :roll:
Verwachting is nu winter 2018... -O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:57

Jeetje, nant dat is nog erger dan bij ons!
Wij hebben in augustus 2016 getekend en ze zijn nu aan het boren/graven. Ook verwachting winter 2018 af.

Wij doen wel de standaard badkamer met aanvullingen. Maar bij ons zal de standaard er prima uit.
Erg basic, maar niet lelijk.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:20

Ik kan je een hand geven Nant.. }:0

Wij hebben ook april 2016 gekocht met de boodschap dat ze sept 2016 zouden gaan beginnen met de bouw.. inmiddels is het juni 2017 en is er nog niks _-:(

Klein detail is wel dat we eind mei 2017 wel al bij de notaris zijn geweest, de grind is overgedragen en we vorige week de factuur van de 1e 10% gekregen hebben. Terwijl is dus nog geen zandkorrel verschoven is op de bouwplaat s -:(-
En wij maar betalen..

Hoe zit dat bij jullie trouwens? De eerste afschrijving van je hypotheek, schrok je daar ook zo van? Ik had gedacht dat het maandbedrag per keer zou opbouwen maar we kregen nu bericht dat er eind van de maand een bedrag wordt afgeschreven wat erg dicht in de buurt komt van onze vaste lasten na oplevering :oo

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:51

Jeetje Nant wat moeten jullie lang wachten zeg! Wij hebben in februari getekend (dit jaar) en ze zijn in april begonnen. Het is ook wel echt een project van de gemeente dus ze zitten er kort op.

@MartineC711, ja wij schrokken daar ook behoorlijk van. Vooral omdat je dan vaak al een woning hebt, dus dan ineens dubbele lasten.

@Josien, trekken ze 1,5 jaar uit voor de bouw? Dat is best fors toch?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 12:53

Tooeet schreef:
@Josien, trekken ze 1,5 jaar uit voor de bouw? Dat is best fors toch?

Met winter 2018 bedoel ik eerste kwartaal 2018 haha. Misschien onduidelijk.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:12

Wij betalen in schijven en tot de oplevering alleen de rente. Momenteel betalen we alleen de rente op de bouwgrond en onze persoonlijke lening (= weinig). Zodra er iets af is, geven wij de rekening door aan de bank en gaat ons maandelijk bedrag omhoog. Dus alleen de laatste maanden zijn k lote :+

Even foto's van een huis gepakt dat te huur staat, maar eigenlijk een kopie is van het onze. Vloer en keuken mogen we zelf kiezen.
Wij hebben het derde huis (4e en 5e bovenraam vanaf links gezien). Ons balkon zit aan de achterkant.
Afbeelding
Helemaal links op deze foto zit een groot schuifraam richting de tuin.
Afbeelding

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:49

Ik bedoelde met winter 2018 december 2018 -O-

Wij betalen sinds April al hypotheek en hebben helaas ook een flinke boete gekregen voor het te laat afnemen van de hypotheek. Onze offerte was 9 maanden geldig en pas in maart dus na 11 maanden zijn we bij de Notaris geweest.

De €4000,- boete van de hypotheek gaat helaas van onze keuken af, maar na het verhaal bij de keukenboer voorgelegd te hebben, hebben we nog een extra korting over onze keuken gekregen. *\%/* En als het goed is kunnen we een deel van die €4000 weer terugkrijgen via de belasting.

Wij hopen met kerst 2018 in ons huis te kunnnen. Voorspelling is nu dat ze in September de eerste paal slaan en dat het dan oktober wordt opgeleverd, wij verwachten minimaal nog een maand vertraging en dan een maand klussen?
Geen idee of een maand klussen realistisch is als je beiden 40 uur werkt? We nemen denk wel wat vakantie op.

Onze eerste afschrijving was ook wel iets hoger als verwacht :o Maar bleek uiteindelijk van 1,5 maand te zijn omdat we op 15 maart hebben getekend, was dus van halve maand Maart en hele maand April.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:06

Jeetje dat is rot zeg, kon je tussentijds je hypotheekofferte niet verlengen Nant?

Ziet er gaaf uit Rebel_Jits!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:07

Wij betalen ook in schijven. We betalen zeg maar het deel van de hypotheek dat uit het bouwdepot aan de aannemer betaald is. Over de rest krijgen we zelfs vergoeding van de rente.

Wel is het zo dat de eerste betaling de grond is plus nog wat andere dingen dus zit je al wel op grofweg 1/3 (iets meer zelfs) van de totale som.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:49

Tooeet schreef:
Jeetje dat is rot zeg, kon je tussentijds je hypotheekofferte niet verlengen Nant?

Ziet er gaaf uit Rebel_Jits!

Ja hadden we al gedaan, officieel was hij 6 maanden geldig en konden we met 3 maanden verlengen zo lang de rente niet was gestegen. Helaas bleek zelfs 9 maanden nog te kort te zijn.

Maar maakt uiteindelijk niet zo veel uit, want toen wij bij de keukenboer kwamen om de keuken aan te laten passen hebben ze uiteindelijk met een beetje creatief boekhouden nog heel veel van de prijs kunnen halen, zonder concessies te hoeven doen. Gelukkig kenden wij iemand die daar werkte en vond iedereen het oprecht heel *** voor ons dat we op onze keuken moesten gaan inleveren. Toen wisten we overigens nog niet dat we bijna de helft via de belasting terug zouden krijgen. :o

Verder wachten we het maar gewoon af. We hebben een leuk huurhuisje en zitten hier voorlopig prima. Helaas zitten er voorlopig alleen even geen vakanties in, maar als dat het ergste is overleef ik dat nog wel.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:52

Dat vind ik toch wel echt het grote nadeel van nieuwbouw. De data zijn zo onzeker.

Wij hadden ons eerst voor een ander project ingeschreven maar dat was het toch niet voor ons. Maar goed ook want ik zag vorige week op fb dat er bij archeologisch onderzoek dingen gevonden zijn.. ben je ook mooi klaar mee want dat vertraagt denk ik ook wel flink.

Financieel kan dat indd goed tegenvallen.. Je hebt (meeste mensen dan) al die tijd toch (deels) dubbele woonlasten..

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:35

Ja, onze eerst termijn was €900,- en dat loopt natuurlijk alleen maar op. Is wel even 1 jaar en 3 maanden een flinke extra kostenpost. Maar goed, uiteindelijk krijg je er ook wat moois voor terug.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 09:22

@ Rebel_Jits wat een gaaf project zeg :wow:
Heel mooi met die grote ramen.

Wel lastig te zien wat nu 1 huis is wel O:)
Zijn alle huizen anders? Of hoort dat balkon bij het hoekhuis?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:02

Mercikes :D
Dat balkon hoort al bij het tweede huis. Elk huis heeft ook een oprit voor 1,5 auto }:0 Tot het grind steeds.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:43

Hoi ik zie dat het hier rustig is, maar ik heb een vraag. Wij zitten te kijken naar nieuwbouw. Het is ons nog alleen niet duidelijk hoeveel het heeft gekost om het helemaal woonklaar te maken (vloer, keuken behangen en verven enz).

Ik las ergens rond de 50.000?

We hebben zitten kijken en we vonden het allemaal fors aan de prijs. Een aanbouw kost rond de 20.000 al en er zit ook geen keuken in de woning.

Badkamer zit er wel in, maar weet niet wat dit exact inhoudt hahahha

Veel vragen en nog niet de antwoorden gevonden.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 09:57

Het hangt echt van jezelf af. Keuken kan voor 6-7 duizend (hele goedkope) maar ook voor 30 duizend en alles er tussenin. Neem je genoegen met de standaard badkamer dan zijn er geen extra kosten, maar wil je andere tegels dan moet je bij betalen.

En de vloer, neem je laminaat van 5€ per m2 of plavuizen van €60 per m2?
Laat je alles doen of kan je veel zelf?
Laat je alle muren stuccen of ga je behangen?
En neem je behang van 10 euro per rol of van 60?

Een grove greep van het meerwerk:
Wij krijgen een aanbouw van 1,20
Willen vloerverwarming (zit er niet standaard in)
Openslaande deuren naar de tuin
Stompe binnen deuren zonder bovenlichten op de benden verdieping
2 extra muurtjes in de badkamer

Dan nog wat info op een rijtje:
Onze keuken kost 13-14 duizend.
Vloeroppervlak beneden is ca 65m2 en ik wil keramisch parket (€50 m2)
Badkamer wil ik andere tegels (wegens kosten nog niet over uit wat het gaat worden)
En alle muren in het hele huis laat ik stuccen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:35

Thanks!

Keuken verwacht ik rond 10.000
vloer willen we graag pvc.
Vloerverwarming zit erbij
Openslaande deuren en uitbouw 2,40 zitten we wel aan te denken.
Alle muren denk ik laten behangen, maar verven zullen we zelf denk ik doen.
Pff lastig om in te schatten hoor ^^

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:14

Onze hypotheekadviseur noemde een bedrag van €30.000,- als spaargeld. Uit ervaring kan ik nu zeggen dat dat een hele goeie inschatting was. Buiten het meerwerk, dat wel... Maar zoals Mri al zegt, je kan het net zo duur maken als je zelf wilt. Ook kan je bij nieuwbouw de hypotheek erop aanpassen door bijvoorbeeld het meerwerk daaraan toe te voegen.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 14:09

Wij hebben zo goed als alles kunnen mee financieren (schatten wij nu in).
Mijn schoonvader is stucadoor, daardoor kunnen wij het hele huis tegen verbruikskosten laten stuccen.
Hij heeft ook veel ervaring in het leggen van tegels en legt ook onze vloer op de beneden verdieping.
Zelf ben ik ook aardig handig en ga het laminaat op de boven verdiepingen zelf leggen.
De kleuren van de muren weten we nog niet, maar we even nog een klein jaartje o daar over na te denken :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 15:00

Ik denk dat een schatting van 30-50.000 bovenop de VON plus meerwerk prijs wel redelijk is.

Wij hebben gekozen voor uitbouw beneden (2.4m) en boven (1.2m) way ons ong 25.000 extra kost.
Vloerverwarming kost 3.500 meer.
Overig meerwerk zijn we zo'n 2.500 kwijt.

Buiten meerwerk komt er het volgende bij:
Keuken hebben we erg luxe laten maken en kost 10.000 extra.

Badkamer krijgen we 5.500 op terug uit bouw maar zullen we naar verwachting meer aan kwijt zijn. Ik gok op 2.000 extra.

Dit hadden we in de hypotheek mee kunnen financieren.

Vloer wordt overal luxe laminaat a 30 x m2 (grove schatting is dat we 125-150 m2 leggen).

Stucen moeten we nog kijken en schilderen doen we zelf.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 20:31

Heel erg dank voor jullie antwoord. Het is wel ff slikken als je dit allemaal optelt bij de prijs.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:54

Boven geen uitbouw (kan niet bij ons).
Beneden vloerverwarming, €5100
Uitbouw 17.000
Openslaande deuren 2100

Stompe deuren 100€ extra per deur
Geen bovenlichten 200€ per deur.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 12:00

Je kan het op zich wel aardig uitrekenen als je ongeveer weet wat je wilt en mooi vindt. Zo rond de 50.000 euro moet je echt wel wat moois kunnen maken. Minder kan ook maar dan zal je niet overal je eerste keuze kunnen nemen maar concessies moeten doen.

Nu is mijn ervaring wel dat hoe meer je er mee bezig bent en hoe meer je voorbij ziet komen qua mogelijkheden je op steeds duurdere dingen uit komt. Met als argument, we willen het dan wel in 1 x goed. Nu zat er bij ons redelijk rek in het budget dus dan kan het ook maar het is steeds keuzes maken. Met iets minder genoegen nemen, op iets anders besparen of extra geld uitgeven.

Wij hadden het redelijk uitgerekend, vervolgens over het hele bedrag 10% voor een post "onvoorzien". En zijn ondanks de luxere keuzes wel binnen het budget gebleven. Maar wel door het ook steeds goed in de gaten te houden en keuzes te maken.