Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chanen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 16:42

Yeah, gisteren is mijn moeder de aardbeienplantjes komen brengen! :D Ik zie de eerste aardbeien ook al verschijnen, dus het kan niet lang meer duren voor ik ervan kan genieten. Zal een boel geld besparen, want aardbeien zijn duuuur.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 10:40

Liedje schreef:
Destino schreef:
Nog een bespaartipje trouwens; bij de etos is nu een actie. Je oude zonnebrand inleveren ongeacht merk/hoe veel er nog in zit. En dan mag je een nieuwe zonnebrand van het etosmerk terug kopen met 70% korting.

Super bedankt voor de tip Chantal! Wij hebben nu ook drie nieuwe flessen staan. :D

Ja ik zag hem! Maar in hoeverre is je oude zonnebrand niet goed meer naar een jaar? Ik heb factor 20 en 30 staan nog. Factor zal wel wat minder worden maar toch nog wel te gebruiken zijn.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 11:12

Die van mij is al 3/4 jaar oud en is nog steeds goed. (factor 30)
Heeft mijn melkwitte benen prima beschermt toen ik afgelopen week opeens met korte broek ging wandelen op het heetst van de dag (voor 3 uur rustig).

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:21

herinner me iets van dat na opening het jaar er op , de factor gehalveerd zou zijn :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-13 21:25

Werking neemt wel af inderdaad ... ik moet met oudere 2-3x zo vaak smeren om geen last van m'n allergie te krijgen :j Maar kan me voorstellen dat als je dat niet hebt, je niet veel merkt of iets al 1 of 3 jaar open staat.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 14:15

Volgens mij neemt de factor idd af.
Ik had een oude van 2 jaar geleden staan die ik heb ingewisseld. Toch leuk voor zo'n klein prijsje een nieuwe :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:33

Krijg nou niks! Heb ik deze week bij de AH een galiameloen gekocht, €1,59 in de aanbieding. Zie ik deze week op tv al voorbij komen dat ie bij de Plus nu maar €1,29 kost en vanaf vandaag liggen ze bij de Lidl voor slechts €0,89 in de schappen! (En kosten ze normaal gesproken ook maar €1,39.) Voor 20 cent meer had ik er dus gewoon 2 kunnen kopen! -O-

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:40

Zijn ze zo goedkoop bij Lidl. Gister nog niet! :P Ik had me vorige week ook genaaid gevoeld bij de 50% korting bij de kaas. 3 grote voordeelpakken gekocht, bleek een pak bij de lidl maar 0.20,- geloof ik duurder te zijn zonder korting. Beetje zonde om dan zoveel in een keer te kopen. Aangezien ik daar nog een dikke maand mee doe en ik een beetje op mijn uitgaven wilde letten :

Bij c1000 gister nog wel cup a soup(wil alleen de echte :') ) (1+1 gratis) ingeslagen, Bitter lemon (1+1), rose bier met 40% korting en tonijn in blik (iets goedkoper en eet dat regelmatig) (1+1) gratis.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:45

zag op de lidl site ook een kg verse abrikozen voor 2,99, dacht dat ie bij de appie dat geld voor een pond waren

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:53

Ze hebben bij de Lidl ma-wo en do-zo aanbiedingen qua groente en fruit. Vandaar dat de meloenen gisteren nog niet zo goedkoop waren. Al zijn ze normaal gesproken dus nog altijd 20 cent goedkoper dan ze nu bij de AH in de aanbieding zijn. Ja stik!
Waar heb jij die verse abrikozen zien staan, Sonja? Ik heb zojuist de website nog bekeken, maar heb ze dan zeker over het hoofd gezien?

Je kunt voor kaas volgens mij nog het beste naar de Aldi, daar is het geloof ik het goedkoopst. Al eet ik eigenlijk nooit kaas, dus pin me er niet op vast. ;)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:04

Ik zal straks eens kijken als ik eraan denk bij de lidl om te kijken hoe duur de kaas is. Wilde nog ff crackers halen (Vind ik daar het lekkerst en per 5 verpakt, ideaal voor mij alleen zonder dat ze taai worden omdat het te lang open staat. :P )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:17

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:26

Oh joh, ik kijk meestal alleen op de voorpagina en in de folder, maar daar staat dus niet eens alles bij? Goed om te onthouden. Zal de volgende keer verder kijken dan mijn neus lang is, dank. :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 15:13

In België (misschien ook in NL?) nu bij de Kruidvat 2+1 gratis douche- en badproducten!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:42

Ik heb volgende week een housewarming en ben nu al aan het kijken wat ik in moet gaan kopen. Ik krijg ongeveer 10 mensen langs. Hebben jullie tips om het een beetje binnen de perken te houden qua prijs? Ik schenk natuurlijk thee, maar daarnaast zal er ook wel iets anders nodig zijn. Ik wil geen alcohol schenken, dus dat scheelt weer :)
Ik was van plan om zelf een yoghurttaart te maken, van volle oghurt, diepvriesvruchtjes en bastognekoeken :). Daarnaast wilde ik wat hapjes neerzetten. Ik dacht zelf aan schijfjes komkommer, wortels in reepjes met saladedressing, maar dat alles vult natuurlijk niet echt. Een bak chips komt er ook wel, maar niet echt al te veel, want die kun je wel blijven aanvoeren :P. Als drinken wilde ik ijsthee, cola, fanta en nog iets als appelsap neerzetten :)
Heeft iemand verder nog leuke low-budget aanvullingen? Gevulde eieren en spiesjes met tomaat en mozzarella en blokjes kaas lijken me uiteraard erg lekker, maar dat is niet echt low-budget :)
Ohja, en vega :P

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:52

Knakworsten in bladerdeeg? Lekker én goedkoop! Anders mini pizzas.
Bladerdeeg, ketchup, kaas met salami. Makkelijk te maken ook :j

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:52

Gevulde eieren vindt ik persoonlijk best low-budget, bij de ah heb je voor 2,70 20 eieren, dat zijn dus al 40 hapjes. Dan heb je aan 10 eieren denk ik zelfs genoeg. Vrder heb je daarbij alleen maar mayo en kruiden nodig.

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:56

De yoghurttaart zou ik lekker met verse aardbeitjes maken ipv diepvriesfruit.
Zijn lange vingers als bodem niet goedkoper dan bastognekoeken?

Gevulde eitjes zijn toch een leuk goedkoop hapje lijkt me.

Kaas-hapjes-stengels van bladerdeeg , een goedkoop zakje geraspte kaas halen bij de aldi of de lidl
eventueel wat kruiden erdoor en hoppa , weer een hapje.

In ieder geval veel plezier met de housewarmingparty.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 16:59

Qua taart zou ik dan lekker een cake bakken en een bus slagroom erbij. Yoghurttaart moet je echt van houden denk ik en zal niet iedereen lusten.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:06

Komen mooie low budget dingen voorbij.
Zal ook wat op mijn lijstje erbij schrijven,aangezien mijn dochter en ik straks onze verjaardagen vieren.
Valt in zomervakantie dus ik verwacht gelukkig niet al teveel bezoek O:)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 17:13

We hebben geen oven, dat is een beetje het probleem met de taart :P. Ik koop er wel een cake bij :)
Bij de eieren is idd het probleem dat ik wel vrije-uitloop-eieren wil. Maar misschien moet ik voor 1 dagje van mijn geloof af stappen, haha :P

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:22

Zo duur zijn vrije uitloop eieren toch niet? Ze zijn bij de Lidl goedkoper dan de scharreleieren. Weliswaar kleiner van formaat, maar daar kijk ik toch nooit naar. Voor een doos met zes eieren betaal je 99 cent. Zo belachelijk duur is dat toch niet? Als je nou tien stuks nodig had... maar met twee dozen kom je al een heel eind.

Gevulde wraps zijn misschien ook wel een lekkere aanvulling op de hapjes? Je smeert er wat roomkaas op, doet er komkommer of een ander soort groente tussen (of vleeswaren, als niet iedereen vegetarisch is), brengt het op smaak met wat zout en peper en klaar is Kees.
Laatst bijgewerkt door Chanen op 13-06-13 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:24

Handige dingen komen hier voorbij :j Ik vier volgende week ook mijn verjaardag, dus dat komt goed uit :D
Ik ga inderdaad ook o.a. voor wraps :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 20:08

Sheran schreef:
We hebben geen oven, dat is een beetje het probleem met de taart :P. Ik koop er wel een cake bij :)
Bij de eieren is idd het probleem dat ik wel vrije-uitloop-eieren wil. Maar misschien moet ik voor 1 dagje van mijn geloof af stappen, haha :P

Is er laatst niet uitgekomen dat er enorm gerommeld is met scharrel eieren en vrije uitloop eieren? Dat ze er veel aan verdiend hebben en dat die eieren hun naam dus echt niet waard waren? :n

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:20

't Is in elk geval beter dan de eieren die het label niet dragen, denk ik dan... ik zal eens bij de Lidl kijken, bedankt! Bij de AH betaal je 1,69 voor 6 eieren. Gevulde wraps zijn ook een goed idee!