Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lonan

Re: Meubels pimpen deel 2 - welke creabea doet mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:45

Ik vind de verf van de action super !
Enkel te weinig kleuren maar is goede verf hoor, kun je gewoon waxen etc.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:28

Oke, niet helemaal pimpen, maar creeeren, maar wellicht zijn er hier toch een paar handige harries met tips.

Ik was dus van plan om een smalle "side table" voor achter de bank te maken. Hiervoor had ik even een klein schetsje gemaakt hoe ik dat voor me zag.

Afbeelding

Nu kwam ik op pinterest net alleen het volgende tegen, wat me suuuuper handig lijkt!

Afbeelding

Maar, hoe ga ik dat simpel doen? Wat voor scharnier kan ik verzinnen? Het maakt het zo wel gelijk een stuk ingewikkelder. Hoeft niet oever de hele breedte, 1 stuk zou echt al super handig zijn, eventueel aan beide uiteindes 1 of zo. Daar zou ik mooi binnen handbereik de afstandsbediening en het draadloze toetsenbordje voor mijn mac mini die aan de tv hangt kunnen opbergen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 00:38

Lonan schreef:
Ik vind de verf van de action super !
Enkel te weinig kleuren maar is goede verf hoor, kun je gewoon waxen etc.

Is dat ook gewoon krijt verf dan?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 01:03

Shiloh ik zou dat inderdaad niet over de gehele breedte doen maar tussen 2 steunbalken in. Plankje eronder zodat je inderdaad wat opbergruimte creëert. Wat betreft de scharnieren loop eens een bouwmarkt in. Kosten niet zo gek veel hoor. ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 01:06

Ja, ik heb nu bedacht dat ik soort "back board" nodig ga hebben, om de plank aan te bevestigen, zodat ik iets heb waartegen hij kan scharnieren. Wilde eigenlijk niet een extra rand bovenop, maar gewoon 1 plank. Maar als ik daar dan de backboard zeg maar aansluitend onder de plank doe, moet ik een scharnier hebben, welke niet verder naar buiten open slaat, want dan zit ik tegen de muur.

Denk dat toch de simpelste oplossing een backboard is die wel bovenop een rand geeft, en dat ik dan een simpel pianoscharnier kan gebruiken.

Maar ik dacht, wellicht hebben mensen hier een geniaal idee over hoe dit het mooiste te maken.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 01:08

En die oude oplossingen wat je in kastdeuren nog wel eens ziet? De pinnetjes! :D Kom zo even niet op de naam.. _O-

Dus gaan werken met een pin aan beide kanten?? Je ziet het ook wel eens bij glazen deuren.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 01:20

Hmmm. Dat zou ook jog wel een idee zijn! Dan heb ik enkel een blackboard nodig tussen de twee "staanders" en niet over de hele breedte. Eens kijken of ik daar een officiële naam voor kan vinden.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 08:46

Ik denk dat ik het heb :)*

Keukenkast scharnieren!

Bovenplank bestaat dan uit 3 stukken. In het midden bevestig ik de standers door ertussen voor en achter rechtopstaande planken te bevestigen met twee latjes onder waar de bodemplaat opgelegd/geschroefd kan. Vervolgens bevestig ik het midden boven plank deel (de deksel) middels keukenscharnieren aan het achterbord tussen de twee staanders in :)*

Volgens mij zou het op die manier zelfs mogelijk moeten zijn om heel simpel gewoon drie bakje. Te maken. Tussen alle 4 de staanders van die dwars platen voor binnenkant opbergvak en stevigheid en alle drie de bovenbladen middels keukenkast scharnieren vast te maken. Dan zou ik zelfs bijvoorbeeld ook drie verschillende dieptes kunnen maken.

Oeh! Vanavond alles even uittekenen. Dit wordt gaaf!

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:39

Shiloh schreef:
Maar, hoe ga ik dat simpel doen? Wat voor scharnier kan ik verzinnen? Het maakt het zo wel gelijk een stuk ingewikkelder. Hoeft niet oever de hele breedte, 1 stuk zou echt al super handig zijn, eventueel aan beide uiteindes 1 of zo. Daar zou ik mooi binnen handbereik de afstandsbediening en het draadloze toetsenbordje voor mijn mac mini die aan de tv hangt kunnen opbergen.

Je hebt hiervoor een piano scharnier nodig.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:27

Ik heb een paar kleine potjes Annie Sloan verf en wax gekocht, dus binnenkort maar eens testen of dat nou echt zo verschil maakt met bv histor verf.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:08

Stille meelezer: @shilow: je kan ook de klepjes zo maken dat hij van links naar rechts, of andersom, open klapt. En dus niet van voren naar achteren. In wezen kan je dan de steunpalen gebruiken om de scharnieren op te bevestigen en hoef je alleen nog een bodem in je bakje. Scheelt je ook een voor, en achterkant (want de spullen zitten klem tussen bank een muur).

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:26

Is inderdaad ook een optie, maar geen voor en achterkant vind ik niet echt verstandig. Mijn muur is gestuced, en dus risico op krassen, of het beschadigen van de muur oid (strepen ed.)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:19

Ik ben ook met een groot project begonnen weer. Een budget keuken :D
In eerste instantie wilde ik een geheel nieuwe keuken maar de keukenkastjes zijn echt nog helemaal perfect... doodzonde dus!

Volgend jaar komt er tegenover mijn keuken het zelfde deel met inbouw koelkast/vaatwassen en gasfornuis. Nu heb ik daar nog losse apparaten staan maar ik wil eerst de tuin laten doen.

Echter irriteer ik me wel enorm aan de kleur van de kastjes, mijn interieur is bruin/wit met roze accenten en de keuken dus grijs en de keuken is open dus je kijkt er non stop tegen aan. :+

Nou, dat gaan wij eens fixen 8-)

Afbeelding
De keuken, dat witte is behang dat ook in de huiskamer zit, zaten namelijk lelijke gele tegels.

Afbeelding
Ik heb plakplastic gevonden in dezelfde kleur en partoon als mijn meubelen :):)

Afbeelding
Omdat ik lichamelijk niet meer in conditie ben om te zitten op mijn billen en te plakken schroef ik de deurtjes er gewoon af :D

Afbeelding

Afbeelding
Ik las overal dat mensen een pasje gebruiken hiervoor, echter kan een pasje de boel beschadigen en is erg klein, ik heb mijn rubberen aanduw spatel gebruikt, super strak binnen no time.

Afbeelding
Een lade.

Afbeelding
Eindstand tot nu toe.

Volgende week ga ik naar ikea voor een nieuw werkblad, dat truffelbruin is er niet dus ik neem denk ik een donkerbruine :j

Ben benieuwd op hoeveel ik uitkom, zit nu op 26,85 _O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:22

Wauw! Die keuken!

Mamamiesje, je kruiden kastje is wel heel schattig.

Moet zeggen de kringlopen hier zijn niet meer zo leuk.. allemaal best duur geworden en mijn huis raakt ondertussen best vol.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:23

Sjolvir schreef:
Wauw! Die keuken!

Mamamiesje, je kruiden kastje is wel heel schattig.

Moet zeggen de kringlopen hier zijn niet meer zo leuk.. allemaal best duur geworden en mijn huis raakt ondertussen best vol.

Kringloop is hier ook echt ontzettend duur.. slaat nergens op..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:30

Hier verschilt het nog wel per kringloop, maar wordt er niet beter op.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 22:42

Ja een beetje leuk meubelstuk is belachelijk duur en dat wat betaalbaar is, is oerlelijk gelamineerd waaibomenhout :')

Ik check MP gewoon regelmatig, op een kleine kring aan km's om mij heen :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:51

Ik ben op jacht naar 'zo'n kacheltje dat hier een keer ook in het topic werd aangeboden.
Zo'n ouderwets gietijzeren dingetje (hoeft niet meer te kunnen branden) vrij plat voor tegen de muur.
Ga zo dit topic even doorspitten denk dat het in deel 1 stond.

https://www.heidesmid.nl/uploads/produc ... 2813341128

Hmmm, zoekwoorden, kachel, gratis, gietijzer, Utrecht (meende dat het daar was), haard leveren in biede topics niet gewenste plaatje op, balen.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 14-02-15 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 22:56

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 22:59

Die is ook schattig, maar zoek eigenlijk zo een als ooit in dit topic (Dacht ik), maar kan daar geen plaatje van vinden en mijn plaatje klopt ook niet.

Was een roestig / gietijzeren, vrij plat model, vrij klein voor tegen de muur.
Weet niet of het oud hout / kolen of gashaardje was, met ingewerkte motiefjes.

Had marktplaats ook al afgestruind en net even op afbeeldingen gezocht, maar heb ook geen idee hoe zo'n ding heet.
Is volgens mij zo'n heel oud dingetje voor in de slaapkamers of zo.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 23:02

:oo Voor die dingen wordt ook wel de hoofdprijs gevraagd

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 23:04

Ja, vaak wel.
Heeft dus ook geen haast, staat op wens lijstje voor oooooiiiiitttt.
Als nepper onder de afgesloten schoorsteen in mijn slaapkamer in mijn jaren 30 woninkje.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 09:45

Super gaaf die keuken, zit er mooi op zo te zien. Er was hier toch nog iemand die hier een keuken had opgeknapt (met verf?), ik wil mijn keuken in Frankrijk verven, maar weet nog niet hoe en wat dan handig is. Ik dacht zelf aan iets van mosgroen, en dan gewone lakverf.
Er zit idd veel prijsverschil in Kringloopwinkels, die hier in Middelharnis is niet zo duur, die in Den Bommel valt ook wel mee. Bij die in Middelharnis hadden ze vorige week alles halve prijs, dus ik heb weer flink mijn slag geslagen :) .
Die in Rotterdam vind ik veel te duur. In Dordrecht hebben ze wel een leuke afdeling met echt oude spulletjes. Die in Roosendaal is erg mooi en groot, maar niet echt goed koop, Schiedam en Vlaardingen vind ik ook mooie winkels. En in Frankrijk kan je natuurlijk helemaal goed slagen. Hoewel de prijzen per winkel ook best verschillen hoor. Ik kijk vaak op Troc.com, daar staat alles wat ze bij die winkels te koop hebben in Frankrijk en Belgie.
Ik ga zelf een paar keer per jaar naar Frankrijk en zat er over te denken om een keer flink wat brocante spullen te kopen en dan mee terug te nemen naar NL, voor de verkoop. Maar of dat winstgevend is, daar twijfel ik nog over, wat denken jullie?
We gaan van de zomer nog wel een keer met de trailer daarheen en dan rij ik weer met een lege trailer terug, dus kan makkelijk van alles mee nemen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 09:53

Wat ik ervan begrijp, is het big business Tinka.
Daarom zeggen de locals ook dat ze vaak de Vide Greniers belachelijk duur zijn, omdat al die toeristen het zo hip vinden om Franse Rommel te hebben :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 12:45

Wat tof die keuken zo! Ziet er mooi uit! :)

Ik quote mezelf even :D

Julia schreef:
Zo ver ben ik nu. Heb het eerste kastje schoongemaakt en lichtjes opgeschuurd. Eerste laag grondverf zit er nu op.
[ Afbeelding]

Ben er al een tijdje klaar mee, maar heb het eindresultaat niet laten zien. :+

Zo zijn ze geworden!

Afbeelding